728 x 90

دخالتهای ایران,تحریم‌ها علیه ایران,

ادعاها زیاد، اما دستها خالی!

-

دیوان عالی آمریکا
دیوان عالی آمریکا
عرب، ضرب‌المثلی دارد که می‌گوید: «امروز آتش و فردا خاکستر است» .

آن روز که رژیم تروریستی آخوندی در بیروت مشغول بازی با آتش بود، فکر این‌جا را نکرده بود که روزی از آن آتش فقط خاکستر باقی خواهد ماند؛ و یادش نبود که به قول ایرانیها روزی دود آن آتش به چشم خودش خواهد رفت. آن روزها وزیر سپاه پاسداران، «محسن رفیقدوست، که برخی او را «رفیق‌دزد» می‌نامند، سرمستانه در تلویزیون حکوتی نعره می‌کشید:
«هم تی.ان.تی و هم ایدئولوژی آن انفجار که 400‌تفنگدار و افسر و سرباز را در مقر تفنگداران آمریکا به جهنم فرستاد، از ایران رفته بود» . (روزنامه رسالت 29تیر1369)

اکنون بیش از یک ماه از اعلام حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر توقیف حدود 2میلیارد دلار از داراییهای ایرن در آمریکا و پرداخت آن به بازماندگان انفجار تروریستی سال 1362 در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت، می‌گذرد. ضربه‌یی جانکاه برای رژیم تروریستی آخوندها که صدای آه و نالة آنها هم‌چنان از این ضربه به گوش می‌رسد.

در پی این اقدام دیوان عالی آمریکا، آخوند حسن روحانی تشکیل کار گروهی را برای بررسی این مسأله به‌ریاست طیب‌نیا، وزیر دارایی و امور اقتصادی دولت خود اعلام کرد. این کارگروه که رئیس بانک مرکزی و چند وزیر کابینه عضو آن هستند، روز 27اردیبهشت نتایج بررسی‌های خود را اعلام کرد و آخوند جنایتکار پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی در همین روز در تلویزیون رژیم حاضر شد تا این نتایج را توضیح دهد. عمده توضیحات او به شرح تاریخچهٴ سپرده‌گذاریهای رژیم در آمریکا اختصاص دارد و این‌که چگونه به‌رغم محکومیتهای رژیم توسط آمریکا دولت وقت، یعنی دولت احمدی‌نژاد، به این محکومیتها و هشدارها توجهی نکرده است:
«… تا این‌که در سال 2003 یعنی 1382 موضوع حادثه انفجار تفنگداران آمریکایی در بیروت، به‌طور جدی در محاکم آمریکایی مطرح شد و ایران را به‌اتهام دست داشتن در آن محکوم کردند…

… تا این‌که در سال 1386 رقم هم تعیین می‌شود به میزان ۲.۶میلیارد دلار در رابطه با این پرونده، ایران محکوم می‌شود… آنچه که الآن ابهام عمده ما هست در این مقطع، ما 9ماه وقت داشتیم، از شهریور 1386 تا خرداد 87 و باید اقدامات جدی می‌کردیم. ما تنها از آن مؤسسه پولهایمان را آوردیم به بانک ”یوبا “ایتالیا گذاشتیم و یک عنوان مشکوکی هم انتخاب کردیم به حساب ”مشتری“ … حالا این مشتری کیست؟ خب، شک‌برانگیز است. … این یک ابهام جدی است» . (تلویزیون رژیم- 27اردیبهشت 95)

این‌جاست که معلوم می‌شود رژیم دجال آخوندی به جای هر گونه اقدام جدی برای بیرون کشیدن پول از بانکهای آمریکا با حقه‌بازیها و شیوه‌های پولشویی همیشگی خود می‌خواسته اقدام کند که موفق نشده است.

اما طنز موضوع از آنجا شروع می‌شود که همین آخوند پورمحمدی به‌عنوان سخنگوی کارگروه روحانی طرح و برنامه‌یی ارائه می‌کند که نشانگر درماندگی بیش از پیش رژیم است: «… مجلس در سال 1378 یک مصوبه داد که ما هم، ملت ایران، آنهایی که از جانب آمریکا از سال 32 آسیب دیده‌اند، قبل از انقلاب، پس از انقلاب و جنگ… مورد به مورد خسارت می‌گیریم. تا امروز 51میلیارد دلار خسارت واقعی و دقیق در دادگاهها و احکام ما محاسبه شده… و الآن بیش از دهها پرونده بزرگ هنوز رسیدگی نشده و در دادگاه طرح دعوا شده و فکر می‌کنیم بیش از 7میلیارد دلار حداقل به آن 51میلیارد دلار اضافه خواهد شد» .

در این جا مجری تلویزیون سؤال جالبی را مطرح می‌کند: «ما چطور می‌توانیم این را پیگیری کنیم؟ آمریکا که این‌جا اموالی ندارد؟ و پورمحمدی جواب می‌دهد: «این هم یک روش حقوقی ماست… ما دنبال گشتن و پیدا کردن راهکارهایی هستیم که بتوانیم این پرونده‌هایی را که در محاکم ما حکم صادر شده در مجاری بین‌المللی تعقیب کنیم و دنبال راه‌کارها داریم می‌گردیم…» .

اظهارات این آخوند شیاد، با وعدهٴ 51میلیاردی نقد که 7میلیارد دیگر هم به آن اضافه می‌شود، داستان آن درویش خیالباف در مثنوی مولوی را تداعی می‌کند که یک کوزه روغن داشت و با آن کوزه روغن چه خیالهای خام می‌پخت. او در عالم خیال تا آنجا رفت که با چوب زد و کوزه را شکست و همان روغن را هم بر زمین ریخت. این‌جا هم آخوند پورمحمدی در برابر این سؤال ساده که آمریکا که در ایران اموالی ندارد، جز اباطیل حرفی برای گفتن ندارد.

جالب است که در یک برنامه دیگر در تلویزیون رژیم، مجری برنامه همین سؤال را با یک عضو مجلس ارتجاع به‌نام آخوند سبحانی‌نیا مطرح می‌کند و از آنجا که در طرح کذایی آمده است که رژیم با احکام قضایی، اموال آمریکا در کشور ثالث را شناسایی و توقیف و مصادره کند، می‌پرسد:
«واقعا فکر می‌کنید کشور ثالثی در دنیا هست که آمریکا آنجا دارایی داشته باشد و آن کشور حاضر باشد دارایی آمریکا را بر اساس قوانین دادگاههای ما به ما بدهد؟» .

آخوند سبحانی نیا، که دست‌اندرکار طرح مجلس در ملزم کردن دولت به گرفتن خسارت از آمریکا هست، جواب می‌دهد:
«حدود 50میلیارد دلار تا کنون طرح دعوا شده و احکام صادر شده، حدود 170میلیارد دلار همان‌طور که اشاره شد ما در همه این جنایتهای مختلفی که مصادیقش در همین قانون در 10 بند کلیاتش ذکر شده زمینه و پرونده‌های آماده‌ای داریم که البته بیش از اینها هم هست. اینها همه را می‌توانیم بر اساس برخی قوانین بین‌المللی طرح دعوا کنیم» . (تلویزیون رژیم- 29اردیبهشت 95)

به این ترتیب، آخوند مزبور آسمان و ریسمان را به هم بافت ولی به سؤال مشخص که چگونه می‌خواهد کشورهای ثالث را به توقیف داراییهای آمریکا وادارد، جواب نداد. اما راستی آخوندهای حاکم که ملت ایران را با فساد و جنایت خود به خاک سیاه نشانده‌اند با این شیادبازیها چه کسی را فریب خواهند داد؟ جواب روشن است که این دست و پا زدنها و این آسمان و ریسمان بافتنها تنها به خشم و نفرت مردم ایران دامن می‌زند و روز آن آتشفشان بزرگ را نزدیکتر می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c35791b-1a5a-4720-b8f0-7b9496931194"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات