728 x 90

اختلاس در ایران,

چرا شما هشتاد میلیون تومان حقوق نمی‌گیرید؟

-

رشوه خواری و چپاول امری رایج در سایه حکومت آخوندی
رشوه خواری و چپاول امری رایج در سایه حکومت آخوندی
لطفاً برای یک لحظه تصور کنید که حقوق ماهانه‌ی شما یکی از ارقام زیر باشد:
هشتاد و هفت میلیون تومان!، چهل و سه میلیون تومان! و چهل وهفت میلیون و پانصد هزار تومان!، شصت میلیون تومان!، پنجاه میلیون تومان

ممکن است بگویید در ایران ما که کارگرانش هشتصدهزارتومان حقوق می‌گیرند و بیش از نود درصد مردم پنج پله زیر خط فقرند امکان ندارد کسی چنین حقوقهایی بگیرد. اما این حقوقهای حیرت‌انگیز ارقام فیشهای حقوق مدیران دولتی در رژیم آخوندی است.

در جریان دعواهای دو دار و دسته‌ی نظام آخوندی، عوامل جناح خامنه‌ای، برای مفتضح کردن جناح رفسنجانی و روحانی، عکسهایی از فیش حقوقی برخی مدیران ارشد بیمه مرکزی را روی شبکه‌های اجتماعی قرار دادند.

به چند خبر از این غارتگریها توجه کنید:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: ”در برخی موارد پاداشهای میلیارد تومانی به یک نفر پرداخت می‌شود و برخی مدیران شرکتهای دولتی 200 - 300 میلیون تومان می‌گیرند ”.

24اردیبهشت 95: روح‌الله بیگی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با سایت حکومتی دانا با اشاره به دریافت حقوق کلان در برخی از شرکتهای زیر مجموعه بانکها گفت: ”برخی از این شرکتها، نامش شرکت است ولی در واقع حیات خلوت برخی از آقایان است که اگر بتوانیم این حیات‌ خلوتها را بگردیم، مدیران این‌چنینی بسیاری را پیدا می‌کنیم."

هشتاد را تقسیم بر پنج که بکنیم، عدد 18 به دست می‌آید، و این رقمی است که نشان می‌دهد یک مدیر که هشتاد میلیون تومان حقوق می‌گیرد هیجده برابر حقوقی که در قانون همین آخوندها برای یک مدیر در نظر گرفته شده، دریافت می‌کند.

همچنین اگر هشتادمیلیون تومان را تقسیم بر هشتصدهزارتومان بکنیم، عدد 100 به دست می‌آید یعنی یک مدیر حکومت آخوندی حقوقش صد برابر یک کارگر است. در حالی که طبق قانون همین حکومت آخوندی سقف مجاز حقوق یک مدیر باید شش و نیم برابر یک کارگر باشد. چرا که به گفته‌ی معاون سابق دیوان محاسبات مجلس آخوندی: ”سقف مجاز حقوق مدیران 5 میلیون و 250هزار تومان است ”.

یک نمونه‌ی دیگر از غارتگریهای این نظام، مبلغی بیش از ۱۱ میلیارد تومان است که یک بانک دولتی به نام پست بانک، به‌عنوان پاداش به عوامل خود پرداخت کرده است. در یک گزارش رسمی در این باره می‌بینیم که پست بانک علاوه بر پرداخت ۹۰ میلیارد ریال به‌عنوان حق معیشت به عوامل رژیم، چندین نوع پاداش تحت عناوین مختلف از عید فطر، عید قربان و غدیر و میلاد پیامبر گرفته تا اعیاد ملی مانند ۲۲ بهمن پرداخت کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است: پست بانک در سال گذشته، ۲۳ میلیارد ریال پاداش بابت هفته بانکداری، ۴۹۹ میلیون ریال بابت تشویق دانش‌آموزان ممتاز عوامل خود و ۱۱ میلیارد ریال نیز ذیل عنوان "سایر" به کارکنان بانک پرداخت کرده است.
با توجه به این‌که مجموع کارمندان این نهاد پولی، اندکی کمتر از ۳ هزار نفر است، جمعاً، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به عوامل رژیم در این بانک پاداش داده شده است و تازه، این رقم غیر از مواردی چون حق معیشت، بن ماه رمضان، پوشاک و سایر موارد است

انتشار این حقوقهای نجومی، نفرت و انزجار شدیدی در مردم ایجاد کرده است که تنها چند نمونه از آنها را از زبان هموطنان در این‌جا می‌آوریم.

هموطنی نوشته:
«به خدا دارد گریه‌ام می‌گیرد. ما مستمری بگیر تامین اجتماعی هستیم و حداقل مستمری را می‌گیریم... دو ماه گذشته حقوق ماهمان حقوق پارسال است. چکار کنیم با این حقوق کم بریم بمیریم؟»

یک کارمند شهرسازی نوشته:
«ای کاش یک نفر حقوقها و اضافه کارهای چند ده میلیونی اداره مالیات و دارایی رو نشون می‌داد تا بیشتر به تبعیض بین کارمندان پی می‌بردید»

هموطنی دیگرنوشته:
«برای 45هزار تومان یارانه , وزیر کابوس می‌بیند, اما این‌گونه دریافتیها هیچ اثری روی خواب حضرات ندارد»

و هموطنی دیگر نوشته: «دقت کردید! (دراین فیشهای حقوق) هیچ کسری ندارد نه مالیاتی, نه کسر بیمه و... .. همه پاداش و هدیه است, بر عکس فیش حقوق کارگرها» .

در جریان دعواهای جناحی، مزدوران خامنه‌ای پس از نمایش جمعه در 24اردیبهشت برای روکردن دزدیهای دار و دسته‌ی روحانی ـ رفسنجانی، تظاهرات هم کردند

خبرگزاری حکومتی فارس نوشت: «جمعی از نمازگزاران تهرانی در اعتراض به‌ویژه‌خواری و زندگی‌اشرافی عرفی شده در میان برخی از مدیران و مسئولان کشور بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه تجمع کردند... ..

/
در این تجمع که توسط باند خامنه‌ای ترتیب داده شده بود، تظاهر کنندگان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی هم‌چون «شب‌ها آسوده بخوابید، ناوهای آمریکایی به استخرهایتان کاری ندارند، با این زندگی‌اشرافی چگونه رویتان می‌شود از مردم سخن بگوئید؟ ، شما این پولها را چگونه خرج می‌کنید؟. اعتراض خود را به پرداخت حقو‌ق‌های نجومی به برخی از مدیران دولتی از باند روحانی-رفسنجانی و نحوه زندگی‌اشرافی آنها نشان دادند.

/
در این تجمع پلاکاردهایی در دست معترضان بود که روی آن فیش حقوقی چند ده میلیونی برخی مدیران در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

/
البته این نوع تجمعات فقط برای باندهای حکومتی درجنگ قدرت و هژمونی مجاز است والا کیست که نداند که خامنه‌ای و باندش نیز از بزرگترین غارتگران اموال مردمند به‌طوری که تنها خبرگزاری رویتر در سال 93 از دارایی‌های 95میلیارد دلاری بیت خامنه‌ای خبر داد. اما وقتی کارگران محرومی که برای اعتراض به دزدیهای باندهای حکومتی و غارت حقوقشان تجمع می‌کنند، سرو صدایشان در می‌آید که ”امنیت مثال زدنی نظام“ را به هم زدید و سراپای نظام را رعشه برمی‌دارد که نکند با یک تظاهرات اعتراضی واقعی جرقه انفجار اجتماعی زده شود. از جمله وقتی کارکنان شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل در نمایش نماز جمعه بندرعباس تجمع کردند تا نسبت به حقوق خود اعتراض کنند نعیم آبادی امام جمعه دزد بندرعباس که خود با رئیس دزد کارخانه هرمزال هم‌دست است گفت: ”نماز جمعه محل اعتراض و شعارهای منفی نیست ”.

تبعیض و اختلاف طبقاتی در نظام آخوندی آن‌چنان با فساد و رانتخواری عجین شده، که هیچ راه‌حلی جز یک انقلاب اجتماعی علیه تمامیت این نظام برای برون‌رفت از این وضعیت فلاکت‌بار وجود ندارد.

».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e36fc87-3221-4275-806e-7d7a84107502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات