728 x 90

حزب الله لبنان,

اکونومیست: ضربه مهلک به حزب‌الله لبنان در سوریه

-

مصطفی بدرالدین
مصطفی بدرالدین
نشریه اکونومیست 26اردیبهشت 95 در رابطه با کشته شدن مصطفی بدرالدین در سوریه نوشت صرفنظر از این‌که چه کسی در پشت کشته شدن مصطفی بدرالدین بالاترین فرمانده نظامی حزب‌الله بوده است، باید تأکید کرد مرگ او ضربه مهلکی به حزب‌الله است. این گروه در سوریه بیش از 1400تن از اعضایش را از دست داده و برخی از این افراد فرماندهان آن بوده‌اند.

اکونومیست افزود: میزان تلفات حزب‌الله در سوریه به مشکلی واقعی برای حسن نصرالله تبدیل شده است ولی تا زمانیکه تصمیم نگرفته است که از بشار اسد حمایت نکند تلفات این حزب ادامه خواهد داشت و ضربات سوریه نیز بدینگونه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

النهار لبنان: احتمال دارد مصطفی بدرالدین در عملیاتی در زبدانی کشته شده باشد

روزنامه النهار لبنان 26اردیبهشت95 در رابطه با کشته شدن مصطفی بدرالدین بالاترین فرمانده نظامی حزب‌الله نوشت بیانیه حزب‌الله در مورد کشته شدن بدر الدین عکس انتظارات بود.

به گفته منابعی در اپوزیسیون سوریه قدرت این گروهها در نزدیکی دمشق و فرودگاه آن در چنین سطحی نیست که با این دقت تنها یک نفر را در خانه‌ای که دست‌کم ده نفر در آن زندگی می‌کردند هدف قرار دهند. به نوشته النهار با چنین وضعیتی طرفهای دیگر می‌گویند مصطفی بدرالدین در عملیات ویژه‌ای که با یک گروه در زبدانی داشته کشته شده است. حزب‌الله از این عملیات پرده بر نمی‌دارد.

 
چگونگی کشته شدن مصطفی بدرالدین در هاله‌یی از ابهام
شبه‌نظامیان حزب‌الله اعلام کردند کشته شدن فرمانده نظامی آنها مصطفی بدرالدین توسط شلیک توپخانه گروه‌های مسلح در نزدیکی فرودگاه دمشق صورت گرفته است. اما اپوزیسیون سوریه می‌گوید آنها طی روزهای اخیر هیچ موشکی به فرودگاه دمشق شلیک نکرده‌اند

کارشناسان نظامی می‌گویند اپوزیسیون سوریه چنین توپخانه‌ای در اختیار ندارد که قادر باشد از مواضع کنونی‌اش به فرودگاه دمشق شلیک کند. با این موضعگیری اپوزیسیون سوریه چگونگی کشته شدن مصطفی بدرالدین در هاله‌یی از ابهام قرار گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be4f6f99-ed4a-4873-a6b6-f87732932250"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات