728 x 90

اخبار سوريه,

ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه

-

ارتش ترکیه
ارتش ترکیه
توپخانه ارتش ترکیه مواضع داعش در شمال سوریه را به‌شدت گلوله‌باران کرد که در جریان آن دهها تن از عناصر داعش کشته شدند. منابع امنیتی گزارش کردند، توپخانه ترکیه مواضع داعش در اطراف شهر اعزاز در حومه شمالی حلب را گلوله‌باران کرد.

روزنامه ینی شفق ترکیه از ورود نیروهای ترکیه به داخل خاک سوریه خبر داد. این نیروها چند کیلومتر پیشروی کرده و مناطق مرزی را از سکوهای موشکی داعش پاکسازی کردند.

روزنامه ینی شفق فاش ساخت یگانی از نیروهای ویژه ترکیه، عملیات پاکسازی و شناسایی در داخل خاک سوریه را با هدف اجرای عملیات نظامی انجام داده است. هدف این عملیات خلاص شدن از سکوهای موشکی داعش است که هر چند وقت یکبار بر شهر کلیس در ترکیه فرود میآیند.

بنا‌ به نوشته این روزنامه، «مقامات ترکیه عزم خود برای ورود به خاک سوریه را با هدف مأموریت شناسایی به آمریکا و روسیه ابلاغ کرده‌اند.»

ترکیه که مستمراً بر خواسته خود برای ایجاد منطقه امن در سوریه تأکید می‌کند، مجموعه‌ای از موشکهای آمریکایی را در مرزهای خود نصب و راه‌اندازی کرده و نیروهای مسلح خود را در مرزها و در راستای یک طرح کامل نظامی بسیج کرده است. بنا‌ به گفته ناظران این کار زمینه‌سازی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است. این منطقه امن به نظر می‌رسد که 18 کیلومتر عمق و 8 کیلومتر عرض داشته باشد که از شرق شهر اعزاز در سوریه شروع شده و به مرز ترکیه در مقابل شهر کلیس می‌رسد. بخشهایی از این منطقه در حال حاضر در کنترل داعش و بخشهای دیگر در کنترل نیروهای کردی و اپوزیسیون سوریه قرار دارد. ایجاد منطقه امن، احتمالاً یک نقطه عطف در جنگ سوریه ایجاد می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93e55654-3ccc-4f3b-b5c9-5076247581a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات