728 x 90

اخبار حوادث,

گسترش آتش‌سوزی در کانادا

-

آتش سوزی در کانادا
آتش سوزی در کانادا
دامنه آتش‌سوزی در فورت مک مواری واقع در استان آلبرتای کانادا روز شنبه18 اردیهشت95 نیز به‌دلیل هوای خشک و درجه حرارت بالا گسترش یافت. این آتش‌سوزی در کمتر از 24ساعت، 55هزار هکتار دیگر از جنگل‌های استان را از بین برد و احتمال می‌رود وسعت آتش‌سوزی به‌زودی به دو برابر افزایش یابد و به ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

این آتش‌سوزی باعث توقف بخش عمده‌ای از فعالیت شرکتهای نفتی شده و میزان تولید روزانه نفت در کانادا را به یک چهارم کاهش یافته است. بر اثر این آتش سوزی، حدود 88هزار سکنه شهر نفتی فورت مک ماری تا کنون تخلیه شده و آنهایی که به اقامتگاههای شرکتهای نفتی پناه برده بودند، نیز در حال ترک این اقامتگاهها و خروج از منطقه هستند.

بیش از 1500 آتشنشان با پشتیبانی هلیکوپتر و هواپیماهای آب‌پاش مشغول مبارزه با آتش هستند. این در حالی است که بسیاری از مناطق استان ویران و به تلی از خاکستر تبدیل شده است

بیشتر بخوانید:
۸۸هزار نفر آواره آتش‌سوزی جنگلهای کانادا

یکی از فاجعه‌بارترین آتش سوزیها در کانادا، عواقب وخامت باری برای دهها هزار نفر داشته است.
آتش‌سوزی گسترده در استان آلبرتا در کانادا سبب شد تا حدود ۸۸ هزار تن از ساکنان شهر فورت مک کوری خانه‌هایشان را ترک کنند.
در حالی که ۴۰ منطقه در آلبرتا با حریق دست به گریبان است.
پیش‌بینی شده که دمای هوا به ۲۸ درجه افزایش یابد.

بیش از دو هزار خودروی حامل ساکنان، طی ۲۴ ساعت گذشته با همراهی پلیس، شهرهای واقع در مناطقی که این آتش‌سوزی در آن روی داده را به سوی جنوب آلبرتا ترک کرده‌اند. با این حال شمار شهروندانی که در شمال فورت مک کوری اسکان موقت داده شده‌اند قابل‌توجه بوده و آنان با کمبود امکانات مواجه‌اند.
یکی از آنان درباره این حریق می‌گوید: «مثل فیلمها است و هرگز در زندگیتان چنین چیزی ندیده‌اید».
شهروند دیگری می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که خانه‌مان هنوز باقی مانده است. همسر برادرم روز گذشته خانه‌اش را در آتش از دست داد. ما واقعاً شاکریم که با هم هستیم».
این حریق تا کنون حدود 1600 ساختمان و واحد مسکونی را تخریب کرده با این حال کشته یا مصدومی در پی نداشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3831c54-ff80-4838-8544-0bd62c53434e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات