728 x 90

اخبار سوريه,اخبار امريكا,

ژنرال اسعد الزعبی: آمریکا و سازمان ملل بمبهای تایمری برای منفجر کردن مردم سوریه کاشته‌اند نه آتش بس

-

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد گفتگوهای ژنو تغییری حاصل شده یا نه؟ گفت... دی میستورا و جان کری فقط بمبهای تایمری برای منفجر کردن مردم سوریه کاشته‌اند و نه این‌که آتش‌بس را برقرار کرده باشند.

ما هر روز گزارشهای دقیقی از نقضهای آتش‌بس توسط رژیم اسد و تروریسم روسیه علیه مردم سوریه به آنها ارائه کرده‌ایم. الآن آقای کری می‌گوید فروپاشی، آتش‌بس را تهدید می‌کند. این آتش‌بس کجاست؟ از همان دقیقه اول فروپاشید و رژیم اسد و روسیه مردم را کشتار کردند. کری امروز از ضرورت فشار به رژیم اسد سخن می‌گوید به همین خاطر هم رژیم اسد با بمبهای شیمیایی محله صلاح‌الدین و محله صاخور در حلب را بمباران کرده است که پاسخی به سخنان آقای کری است. اگر آمریکا و آقای کری حرفشان کارآیی ندارد بهتر می‌بینم که سکوت کند این برایشان بهتر از سخنان توخالی است که بشار اسد از آن تجاوز کرده است.

هنگامیکه اوباما... صحبت می‌کند و برای بشار اسد خط قرمز مشخص می‌کند سپس بشار اسد با سلاح شیمیایی و موشکهای اسکاد و بمبهای خوشه‌یی و بشکه‌های انفجاری آن را نقض می‌کند و پا را از آن فراتر می‌گذارد، این حرف دیگر کارایی ندارد. اوباما خطوط قرمز زیادی مشخص کرده بود از جمله کناره‌گیری بشار اسد.. اینها خطوط قرمزی بود که ما آن را کاملاً درک کردیم.

اما نکته مهمی که همه باید آن را بدانند آنها هنگامیکه صحبت از آتش‌بس در حلب می‌کنند، می‌خواهند تمامی دلایل تعلیق گفتگوها که به امور انسان‌دوستانه و سیاسی مربوط می‌شود را نادیده بگیرند. می‌خواهند آن را به حلب خلاصه کنند این طرح کری و لاوروف است.

حلب برگه اضافی در این پرونده است. هنگامیکه صحبت می‌کنیم باید آنها را مجبور کرد که زندانیان را آزاد کنند و کمکهای انسان‌دوستانه به مردم برسند و به مرحله دولت انتقالی برویم. بعد از اینهاست که حلب به‌عنوان یک کارت می‌تواند وارد این پرونده شود. اما آنها به حلب خلاصه کرده‌اند. اگر آنها ساده‌لوح هستند ما ساده‌لوح نیستیم. صلح و اهداف خلقمان باید که محقق شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdc2fd6d-8d97-4549-990b-179d5e8eff0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات