728 x 90

اخبار خليج فارس,دخالتهای ایران,

قدردانی بحرین از مصر به‌خاطر مواضعش علیه دخالتهای رژیم ایران

-

شیخ خالد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و سامح شکری وزیر خارجه مصر
شیخ خالد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و سامح شکری وزیر خارجه مصر
بحرین از مصر به‌خاطر موضع‌گیری علیه دخالت رژیم ایران در این کشور قدردانی کرد.

شیخ خالد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و سامح شکری وزیر خارجه مصر روز سه‌شنبه 7اردیبهشت95 در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره تأکید کردند دیدگاههای دو کشور در مورد مسائل مختلف مشترک است.
وزیر خارجه بحرین در این کنفرانس از مصر به‌خاطر حمایت از ثبات بحرین، به‌خصوص در مقابل دخالتهای رژیم ایران قدردانی کرد.
در همین روز پادشاه بحرین نیز دخالتهای تروریستی رژیم ایران در بحرین را محکوم کرد.
 
بیشتر بخوانید:

پادشاه بحرین و پادشاه مراکش حمایت رژیم ایران را از تروریسم محکوم کردند

پادشاه بحرین و پادشاه مراکش حمایت رژیم ایران را از تروریسم محکوم کردند

پادشاه بحرین و پادشاه مراکش دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه و حمایت این رژیم از تروریسم را محکوم کردند.

پادشاه بحرین و همتای مراکشی او محمد ششم در دیدار روز دوشنبه 6اردیبهشت در منامه پایتخت بحرین هشدار دادند دخالتهای رژیم ایران امنیت و ثبات در بحرین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سایرکشورهای عربی را بهم زده است.

آنها رژیم ایران را از حمایت از تروریسم برحذر داشتند.
 

اجلاس مشترک شورای همکاری خلیج فارس و ریاض در مراکش

اجلاس مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

در ریاض پادشاه عربستان سعودی اجلاس مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس و مراکش را با حضور سران این کشورها و پادشاه مراکش محمد ششم افتتاح کرد.

پادشاه عربستان بر حمایت از مراکش و مسائل آن به‌ویژه موضوع صحرا تأکید کرد.

ملک سلمان گفت: از مواضع مراکش نسبت به مسائل منطقه کشورهای عربی خاورمیانه به‌ویژه مشارکت مراکش در توفان قاطع و ائتلاف نظامی اسلامی در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کند.
 

پارلمان بحرین: باید جواب تروریستهای رژیم ایران و حزب‌الله را با مشت آهنین داد

پارلمان بحرین

پارلمان بحرین روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 رژیم ایران و حزب‌الله را زیر ضرب گرفت و آنها را متهم به دامن زدن به حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و بی‌ثبات سازی بحرین کرد.

پارلمان بحرین به‌دنبال حملات اخیر علیه نیروهای امنیتی بحرین، طی اطلاعیه‌یی از دولت خواست تا علیه رژیم ایران و گروه تروریستی حزب‌الله وابسته به این رژیم، اعلان جنگ کند...

پارلمان بحرین از نیروهای مسلح و هر اقدامی که برای حفاظت از کشور به‌عمل آورند قویا حمایت کرد.

در اطلاعیه پارلمان بحرین گفته شده: زمان آن رسیده است که پاسخ این تروریستها با مشت آهنین داده شود و با آنها با قاطعیت عمل شود تا برای هر کسی دیگر که نیت بی‌ثبات کردن کشور را داشته باشد بازدارنده باشد.
 

عادل الجبیر: جهان اسلام دخالتهای رژیم ایران را محکوم می‌کند

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی تأکید کرد جهان اسلام سیاستهای رژیم ایران و دخالتهای این رژیم در امور سایر کشورها، حمایت آن از تروریسم و تشکیل شبه‌نظامیان در کشورهای مختلف برای بر هم زدن امنیت منطقه را محکوم می‌کند.

وی افزود: ”بیانیه صادر شده در کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی این اعمال رژیم ایران و هر گونه حمایت از بنیادگرایی و تروریسم را محکوم می‌کند“.

عادل الجبیر گفت: ”رژیم ایران بایستی سیاستهای خود را تغییر بدهد و سیاستی بر اساس حسن همجواری و دخالت نکردن در امور داخلی دیگران و التزام به عرفها و قوانین بین‌المللی را در پیش بگیرد“.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی روز دوشنبه 30فروردین95 با عنوان ”عادل الجبیر: جهان اسلام دخالتهای رژیم ایران را محکوم می‌کند“،این موضع‌گیری را درج کرد.

وزیر خارجه بحرین رژیم ایران باید ارسال سلاح برای تروریستها را متوقف کند

وزیر خارجه بحرین پس از دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در منامه تأکید کرد: رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند.

وی گفت: ضروری است رژیم ایران سیاست خارجی خو د را تغییر دهد و ارسال سلاح و آموزش تروریستها را متوقف کند. این رژیم باید دست از حمایت از عواملش در کشورهای دیگر بردارد.

وزیر خارجه بحرین: کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با سیاستهای رژیم ایران جدی هستند

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، روز 13فروردین95 در گفتگو با شبکه العربیه گفت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آماده‌اند تا با سیاستهای رژیم ایران در منطقه مقابله کنند. وی به رژیم ایران هشدار داد رویکردش را در منطقه تغییر دهد.
وزیر خارجه بحرین تأکید کرد ما به رژیم ایران و حامیانش در منطقه یک پیامی می‌فرستیم. ما اکنون برای مقابله با این رژیم جدی هستیم و برای دفاع از مردم، کشورها، منافع خود و برادرانمان در منطقه هیچ تردید نداریم، چرا که این امر برای ما حیاتی است. گام مهم این است که رژیم ایران سیاست خارجی خود در قبال کشورهای منطقه را تغییر دهد. چنین تغییری می‌باید شامل قطع حمایت از گروهی مثل حزب‌الله باشد.
 

دولت بحرین به عوامل حزب‌الله ۲۴ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند

به گزارش مطبوعات لبنان، مقامهای بحرین به عوامل حزب‌الله در این کشور 24ساعت مهلت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.
این تصمیم بعد از نامگذاری تروریستی حزب‌الله توسط اتحادیه عرب صورت گرفته است.
مقامهای بحرینی همچنین به شهروندان بحرینی هشدار دادند از سفر به لبنان خودداری کنند.

هشدار بحرین نسبت به گسترش دخالتهای تروریستی رژیم ایران در منطقه خاورمیانه

شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین در سی و سومین نشست وزرای کشور‌های عرب در تونس نسبت به دخالت رژیم ایران از طریق تروریسم، بنیادگرایی و دخالتهای سیاسی در کشورهای عربی هشدار داد. وی گفت: هدف رژیم ایران سلطه بر منطقه است.

وی با اشاره به حزب‌الشیطان لبنان گفت: آنهایی که از رهبری یک ولایت فقیه حمایت می‌کنند باید طرد شوند.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس خشم خود را از این موضعگیری نشان داد و سخنان وزیر کشور بحرین را ”ادامه رویکرد تفرقه‌افکنانه منامه “، توصیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bd0c106-99ba-4d0f-bc55-e6c911f8648d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات