728 x 90

جام زهر اتمى,اختلافات سیاسی در ایران,

درگیری باندهای حکومتی بر سر حکم دیوان عالی آمریکا

-

حکم دیوان عالی آمریکا و پرداخت 2میلیارد دلار غرامت به قربانیان تروریسم
حکم دیوان عالی آمریکا و پرداخت 2میلیارد دلار غرامت به قربانیان تروریسم
کشمکش باندهای درونی رژیم بر سر حکم دیوان عالی آمریکا در مورد غرامت جنایات تروریستی رژیم و ادعای دولت روحانی مبنی بر این‌که عملکرد دولت پاسدار احمدی‌نژاد منجر به بلوکه کردن پولهای رژیم شده، هم‌چنان ادامه دارد.

سپاه پاسداران در روزنامه خود نوشت: دو میلیارد مورد اشاره از سرمایه‌یی برداشت خواهد شد که در زمان دولت خاتمی در یک بانک سرمایه‌گذاری آمریکا گذاشته شد آن هم یک سال بعد از آن که جورج بوش (نظام) را کشوری در محور شرارت خوانده و تهدید به حمله نظامی کرده بود. (منبع: روزنامه جوان 95/2/6)

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود نیز حکم دو میلیارد دلاری علیه رژیم را حاتم بخشی دولت آخوند روحانی نامید و افزود: حال باید به فکر 16میلیارد دلار مورد ادعای پرونده‌های دیگر بود.

ظهره وند سفیر سابق رژیم در ایتالیا گفت: ’ دو میلیارد دلار اوراق بهادار را دولت اصلاحات خریداری کرده نه دولت سابق.
(منبع: بسیج 95/2/6)

سپاه پاسداران همچنین نوشت: اگر بی‌احتیاطی دولت قبل باعث شده است آمریکا 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه ایران را غارت کند بی‌احتیاطی‌های بی‌شمار در برجام باعث غارت همه اموال بلوکه مردم می‌شود. (منبع: فارس 95/2/6)

پاسدار کوثری٬ عضو حذف شده مجلس ارتجاع درباره نسبت دادن حکم دیوان عالی آمریکا به دولت احمدی‌نژاد گفت که دولت روحانی «تدبیر» ندارد و «امیدی» به آن نیست. (منبع: خبرگزاری بسیج 95/2/6)

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: اگر اقدام دولت قبل در خرید اوراق، بی‌تدبیری بود چرا آمریکایی‌ها در همان دولت قبل که روابط ایران و آمریکا به اوج تشنج و تیرگی خود رسیده بود آن را مصادره نکردند (منبع: رسالت 95/2/6)

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان با تمسخر نوشت: سوراخهای نان سنگک هم تقصیر دولت سابق است. از دولت تدبیر و امید انتظار داریم برای این مشکل هم مثل مسأله هسته‌یی تدبیری بیندیشد. (منبع: کیهان 95/2/6)

در همین حال مظاهری رئیس کل بانک مرکزی رژیم در دوران احمدی‌نژاد، در تأیید ادعای باند رفسنجانی ـ روحانی اعلام کرد که در زمان ریاست او ۷.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به اوراق قرضه دلاری تبدیل شده بود. وی افزود بخشی از ذخایر تبدیل شد، اما بخشی از اوراق دلاری تحریم شد. (منبع: فارس 95/2/6)

در واکنش به اظهارات باند رفسنجانی و روحانی در مورد ضرورت حیاتی برجام برای بقای نظام، باند خامنه‌ای برجام را شیشه عمر دولت روحانی توصیف کرده و تهدید به فرستادن دولت وی به زباله‌دانی کرده‌اند.

عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم در دفاع از حرفهای ولی الله سیف گفت: هنوز به‌طور کامل به شرایط قبل از تحریم باز نگشته‌ایم و در این سه ماه برای برقراری روابط کامل بانکی هنوز به زمان نیاز داریم. بانکهای ما حدود ۱۰ سال از شبکه بین‌المللی قطع بودند از سخنان رئیس کل بانک مرکزی رژیم سوءبرداشت شده است.

عراقچی سپس خطاب به باند رقیب گفت: از صحبتی که ما با طرف خارجی و دشمن خود می‌کنیم در داخل اگر بخواهد سوء استفاده شود، جای نگرانی دارد. (منبع: خبرگزاری فارس 95/2/6)

مددی عضو مجلس ارتجاع گفت: ” از زمان اجرای برجام تا کنون شاهد هیچ نوع گشایش محسوسی در زندگی مردم نبودیم، حتی شرایط طوری است که تولیدکنندگان هم با مشکلاتی در تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستند’. دولت بیش از این وعده‌های پوچ به مردم ندهد“.
 (منبع: تسنیم 95/2/5)

پاسدار نقدی، سرکرده بسیج رژیم گفت: پرونده نرمش قهرمانانه مربوط به هسته‌یی بود. آنهایی که به بهبود اقتصاد از طریق مذاکره دلخوش کرده بودند، اگر بیدار نشوند به زباله‌دان خواهند رفت. (منبع: انتخاب 95/2/5)

آخوند حاجی صادقی جانشین نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت: تلاش دشمن برای کشاندن برجام به موضوعات موشکی و حقوق‌بشر عجیب نیست و استمرار خوش‌بینی برخی در داخل به آمریکا، از عجایب روزگار است (منبع: بسیج 95/2/5)

آخوند محمدیان٬ نماینده خامنه‌ای در دانشگاهها نیز گفت: آنچه که راه نفوذ را باز می‌کند شیفتگی است که در عده‌یی نسبت به آمریکا و غرب وجود دارد. این «شیفتگی» به حدی است که «برخی از مسئولان می‌گویند باید دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا شکسته شود».
(منبع: ایسنا 95/2/6)

جعفری، عضو مجلس ارتجاع نیز با حمله به روحانی گفت: برجام تبدیل به مایه حیات و شیشه عمر دولت یازدهم شده است.

وی در واکنش به سخنان رفسنجانی گفت: مگر او سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکاست که در جلسه مجمع تشخیص اعلام می‌کند آمریکایی‌ها قول دادند بحث سوئیفت را حل کنند، این موارد نشان‌دهنده آن است که عده‌یی گرایش اعتقادی به غرب دارند.
(منبع: فارس 95/2/6)

کیهان خامنه‌ای نیز خطاب به رفسنجانی نوشت: آیا شما مقام مسئول در نظام هستید یا سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا!
(منبع: کیهان 95/2/5)
 
بیشتر بخوانید:

درگیریهای باندی بر سر پرداخت دو میلیارد دلار غرامت به قربانیان تروریسم رژیم ایران

در ادامه درگیریهای باندی بر سر حکم دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری به خانواده‌های قربانیان تروریسم رژیم ایران، ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق رژیم در ایتالیا گفت: ”دو میلیارد دلار اوراق بهادار را دولت اصلاحات خریداری کرده نه دولت سابق“.

وی که با خبرگزاری بسیج مصاحبه می‌کرد گفت: ”نکته قابل‌توجه این است که این سرمایه‌گذاری تخلفی بوده که توسط بانک مرکزی در دولت اصلاحات صورت گرفته است و اکنون به دولت سابق نسبت می‌دهند. این موضوع ارتباطی به دولت نهم و دهم نداشته است و ریشه آن به دولت خاتمی بر می‌گردد“.

ظهره وند تأکید کرد: آقای سیف و مسئولان بانک مرکزی که از هر تریبونی علیه دولت قبل استفاده می‌کنند بدانند که این روش آنها غلط است؛ اصل موضوع خریداری اوراق بهادار دلاری به دولت اصلاحات برمی‌گردد؛ جالب اینجاست که در دولت قبل اصلاً این مسأله که اصل اقدام آن به دولت خاتمی بر می‌گردد برجسته نشد و با نگاه ملی موضوع پیگیری شد اما اکنون آقایان اقدام انجام نشده را به دولت قبل نسبت می‌دهند.
 

غرامت دومیلیاردی و برجامهای بعدی بدتر از تحریم

نگرانی از عواقب زهر خوران اتمی، باندهای رژیم را به جان هم انداخته است، غرامت دومیلیاردی به قربانیان تروریسم و موضوع جام زهرهای بعدی 3،2و 4 درگیریها را بین آنها تشدید کرده است.

حکم دیوان عالی آمریکا برای پرداخت غرامت دو میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان تروریسم رژیم ایران

کاظم انبارلویی، از باند مؤتلفه گفت: سرقت اموال ایران اقدامی «بدتر از تحریم» است. انفعال و وادادگی دولت موجب گستاخی آمریکا شده است.

حمیدرضا ترقی عضو باند مؤتلفه گفت: ”آمریکایی‌ها در پسابرجام اموال بلوکه‌ ایران را غارت می‌کنند. مصادره اموال ایران نقض برجام است.

قاضی‌پور عضو مجلس ارتجاع گفت: مصادره اموال ایران دزدی آشکار در روز روشن است. ظریف به جای قدم‌زدن با کری کمی هم به فکر منافع ملت باشد.

پاسدار ید الله جوانی، مشاور نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفت: ”سرقت 2 میلیارد دلاری از اموال ایران «نقض برجام» است. به جای لغو تحریم در پسابرجام شاهد دزدی آمریکا هستیم.

اعتراف یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رژیم ایران: هیچ گشایش محسوسی از زمان اجرای برجام در زندگی مردم ایجاد نشده است.

محمدعلی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع سیاستهای اقتصادی آخوند روحانی را زیر ضرب برد و گفت: ”از زمان اجرای برجام تا کنون شاهد هیچ نوع گشایش محسوسی در زندگی مردم نبودیم، حتی شرایط به‌گونه‌یی است که تولیدکنندگان هم با مشکلاتی در تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستند “.

وی که امروز یکشنبه 5اردیبهشت 95با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد آخوند روحانی را مسئول مصادره دو میلیارد دلار دارایی مسدود شده رژیم در آمریکا دانست و گفت: ”دولت واقعیتهای برجام و بدعهدیهای آمریکایی‌ها را برای مردم به‌طور شفاف بیان کند و بیش از این وعده‌های پوچ به مردم ندهد “.
 

یک افشاگری جدید: خرید اوراق قرضه آمریکا در دوران پاسدار احمدی‌نژاد

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت: دولت احمدی‌نژاد از روی بی‌احتیاطی زمینه‌ساز توقیف داراییهای ایران در آمریکا شده است.

وی افزود: «دولت احمدی‌نژاد به هشدارهای کارشناسان بانک مرکزی بی‌توجهی کرد و با خرید اوراق قرضه از آمریکا زمینه‌ساز توقیف داراییها شد».

وزارت خارجه کابینه آخوند روحانی هم فاش ساخت پاسدار احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری‌اش از آمریکا اوراق قرضه دولتی خریده و در شروع روند تحریم‌های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی که کاملاً متصور بود، اموال ایران را خارج نکرده است.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی وزارت‌خارجه رژیم با درج این خبر در صفحه تلگرام خود نوشت: ”خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به‌عنوان یک کشور متخاصم با سیاست کلان ایران هماهنگ نبوده است، به‌ویژه که در همان زمان پرونده‌هایی در آمریکا علیه ایران مطرح بود. خارج نکردن این اموال با شروع روند تحریم‌های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی، یک بی‌احتیاطی روشن بوده است“.

بعیدی‌نژاد افزود: ”دخالت و رأی دیوان عالی آمریکا به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا بعد از رأی دادگاه اولیه و به‌دنبال اعتراض بانک مرکزی ایران در سال 1391 صورت گرفت و عملاً هر گونه انتخابی را از دست دولت ایران و امکان دخالت سیاسی از بین برد. این اتفاق بیش از یک‌سال قبل از شروع حتی مذاکرات تفاهم ژنو بود».

دیوان عالی آمریکا حکم داد دو میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده رژیم ایران به قربانیان تروریسم این رژیم در آمریکا پرداخت شود.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23cd18e8-0b29-41af-b4d9-7352094e6cd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات