728 x 90

اخبار سوريه,

درگیری رزمندگان سوریه در شمال حلب و هلاکت دهها تن از عناصر داعش

-

شلیک موشک توسط رزمندگان سوریه در نزدیکی حلب - آرشیو
شلیک موشک توسط رزمندگان سوریه در نزدیکی حلب - آرشیو
نبردهای رزمندگان اپوزیسیون سوریه با داعش برای آزادسازی کامل شمال حلب از این گروه هم‌چنان ادامه دارد. شبکه‌های خبری در حومه شمالی حلب اعلام کردند 25تن از عناصر داعش در حالی‌که مذبوحانه تلاش می‌کردند به سمت شهرک دودیان پیشروی کنند، با پاسخ رزمندگان مواجه شده و به قتل رسیدند. در این درگیریها همچنین سه عنصر داعش به اسارت درآمدند.

رزمندگان ارتش آزادی سوریه در یک جنگ و گریز و درگیری شدید با عناصر داعش، موفق شدند شهرک براغیدا را مجدداً بازپس بگیرند. رزمندگان ارتش آزادی سوریه در هفته گذشته، با آزادسازی چندین شهرک و روستا در شمال حلب، ضربات کوبنده‌ای بر عناصر داعش وارد کرده است.

از سوی دیگر درگیریها در منطقه حندرات و ملاح در شمال حلب هم‌چنان ادامه دارد. جایی که نظامیان اسد تلاش می‌کنند بر این منطقه مسلط شوند اما با آتش رزمندگان ارتش آزادی سوریه مواجه هستند.

همزمان با این درگیریها، نظامیان جنایتکار اسد حومه حلب را با بمب و موشک هدف قرار دادند. علاوه بر این مناطق، نظامیان جنایتکار اسد منطقه ایکاردا در حومه جنوبی حلب را نیز بمباران کردند.

گزارش دیگری حاکی است ارتش آزادی سوریه نبردهای خود در جبهه حندرات را شدت بخشیده است تا کمپ حندرات و مناطق مجاور آن را از دشمن بازپس بگیرد.

رزمندگان تیپ عقابهای کوهستان ارتش آزادی سوریه، عملیات خود برای بازپس‌گیری کمپ حندرات و مناطق اطراف آن از نظامیان اسد را ادامه می‌دهند. آنها در یک عملیات تاثیرگذار با به‌کارگیری موشکهای هدایت شونده تاو، موفق شدند چندین تانک و زرهپوش دشمن را منهدم کنند.

جبهه حندرات در هفته گذشته از جبهه‌های مشتعل نبرد در حلب بود. درگیریها با انواع سلاحهای نیمه سنگین ادامه پیدا کرد. در این درگیریها رزمندگان مواضع نظامیان اسد را در ساختمانهای اطراف کمپ حندرات زیر رگبار گلوله‌های خود گرفته و تلفات و خسارتهای زیادی به آنها وارد کردند.

رزمندگان اتاق عملیات فتح حلب در یک طرح منسجم و هماهنگ، توانستند بخشهایی از کمپ حندرات را آزاد کرده و آن را به کنترل خود درآورند. این نبردها تا آزادی کامل این مناطق ادامه دارد.

به این ترتیب رزمندگان سوریه علاوه بر نبرد بی‌امان با رژیم اسد، پاسداران، حزب‌الشیطان، مزدوران عراقی و افغانی و پاکستانی نیروی تروریستی قدس، با داعش هم در چندین جبهه می‌جنگند.

نبردهای حومه حلب سوریه و تلفات پاسداران

پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران که جنگ در جنوب حلب را اداره می‌کنند، روزانه با تلفات فراوانی مواجه هستند. گزارشی از جبهه حومه جنوبی حلب :
دفتر مطبوعاتی حومه جنوبی حلب گزارش داد تعدادی از پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران به همراه نظامیان اسد به هلاکت رسیدند. آنها مذبوحانه تلاش می‌کردند خود را به منطقه رسم زبیب در جبل الحص برسانند.
این دفتر افزود: رزمندگان یک تانک نظامیان اسد را بعد از درگیریهای شدیدی در جبهه شهرک زیتان، منهدم کرده است.
از طرف دیگر انقلابیون در حومه غربی حما نیز اعلام کردند تهاجم نظامیان اسد را در منطقه تل ملح به شکست کشانده‌اند. منابعی که رزمندگان را همراهی می‌کنند، گفتند نظامیان اسد تلفات جانی و خسارتهای تسلیحاتی فراوانی متحمل شدند.
نظامیان جنایتکار اسد که در حملات زمینی خود شکست خورده بودند، شهرکهای زیاره و منصوره و تل زجرم را با موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند. هواپیماهای رژیم اسد نیز شهر کفرنبوده را بمباران کردند. همزمان شهر مورک و کفرزیتا و لطامنه در حومه شمالی حماه نیز توسط نظامیان اسد گلوله‌باران شدند که در اثر آن شماری از شهروندان جان خود را از دست دادند.
حومه جسرالشغور و اطراف شهر معرت النعمان در حومه جنوبی حماه نیز مورد هدف بمبارانهای هوایی رژیم اسد قرار گرفتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf221ff4-65cc-4c59-b249-756c217ff1fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات