728 x 90

اخبار اعتراضي,

تهران، سقز، سیرجان؛ اخراج کارگران، تعطیل کردن کارخانه و اعتصاب رانندگان

-

کارخانه قند - آرشیو
کارخانه قند - آرشیو

تهران - اخراج کارگران قراردادی یخچال سازی زاگرس

کارخانه یخچال سازی «زاگرس» در جاده مخصوص کرج از ابتدای اسفند ماه سال گذشته (94) دست به اخراج کارگران قراردادی زد و دهها کارگر از کار بیکار شدند. کارفرما کمبود بودجه و رکود بازار را علت اخراج کارگران ذکر کرده است. خاطرنشان می‌شود طبق قوانین آخوند‌ساخته کارگران قراردادی از هیچگونه امنیت شغلی برخوردار نیستند و کارفرما می‌تواند هر وقت خواست آنان را اخراج کند.
اخراج کارگران قراردادی در آستانه سال جدید روش جاری اغلب کارفرمایان در نظام آخوندی است. با این کار عیدی و حق سابقه کارگران چپاول می‌شود. و بعد از سال نو کارگران جدید با حقوق کمتر و با قرار دادهای سفید امضا استخدام می‌شوند.

سقز - تعطیلی کارخانه قند زکریا در شهرک صنعتی سقز و بیکاری 250نفر کارگر

روز شنبه 20فروردین‌ماه مقامات حکومتی در سقز در دعوای سهم خواهی، در یک اقدام ضدکارگری اقدام به تعطیلی کارخانه قند زکریا در شهرک صنعتی سقز نمودند. بهانه این اقدام که موجب بیکاری 250 کارگر زحمتکش این واحد تولیدی شده است، ناتوانی کارخانه در پرداخت بدهی‌هایش به شهرداری و اختلاف با شهرداری سقز بر سر زمین کارخانه عنوان شده است. این اقدام در آستانه روز جهانی کارگر و در ابتدای سال جدید موجی از خشم و نارضایتی کارگران محروم کارخانه را به‌دنبال داشته است.

سیرجان - اعتراض رانندگان در ابتدای جاده گل گهر

روز 22 فروردین‌ماه 95 جمعی از رانندگان سیرجانی که از معدن گل گهر بارگیری می‌کردند در حرکتی اعتراضی نسبت به کاهش کرایه بار دست به اعتصاب زدند.
این اولین اعتصاب سال ۹۵ است که از سوی آنان صورت گرفته است، رانندگان که تعداد آنها قریب به دویست نفر می‌رسد از یکشنبه 22 فروردین در ابتدای ورودی جاده گل گهر کامیونهای خود را در کنار جاده متوقف کرده و برای گرفتن حق خود تجمع اعتراضی برپا کردند.
رانندگان در پی این اعتراض جاده منتهی به مجتمع صنعتی معدنی گل گهر را بستند و تعدادی لاستیک خودروی تریلر را در مسیر عبور و مرور به آتش کشیدند. سایر رانندگان نیز با مشاهده این اعتصاب، خودروی خود را متوقف کرده و به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند.
یکی از این رانندگان معترض گفت: از سال ۹۰ تا کنون کرایه بار ۷۰۰ هزار تومان بوده اما در حال حاضر به‌جای این‌که افزایش پیدا کند به نصف کاهش یافته است. در حالی که روز به روز هزینه قطعات و تعمیرات بالاتر می‌رود و بیش از نیمی از درآمد صرف نگهداری خودرو می‌شود، چیزی برای تأمین حداقل معاش خانواده‌مان نمی‌ماند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55fcbe47-39f4-41e7-9f7e-60bd5c0c6ab2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات