728 x 90

مصر,اخبار خليج فارس,بنیادگرایی اسلامی,

وزیر خارجه مصر: به نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان ملتزم هستیم

-

سامح شکری وزیر خارجه مصر
سامح شکری وزیر خارجه مصر
سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت: ”مصر به قطعنامه اتحادیة عرب برای نامگذاری ”حزب‌الله“ لبنان، به‌عنوان یک سازمان تروریستی ملتزم است“.

وی که روز شنبه 21فروردین 95 با تلویزیون العربیه مصاحبه می‌کرد افزود: ”با مراعات بخشهای قانونی تا موضع مشخصی اتخاذ شود، مصر به تصمیم اتحادیه عرب برای نامگذاری تروریستی حزب‌الله لبنان پایبند است“.

مصر خواستار بازگشت دولت قانونی یمن است

سامح شکری در رابطه با نقش مصر در ائتلاف عربی برای بازگرداندن دولت قانونی به یمن گفت: ”مصر از ابتدا جزو کشورهای تائید کننده دولت قانونی در یمن بوده و به‌صورت کامل در ائتلاف عربی برای محقق کردن اهداف مشترک شرکت کرده است“.

وی افزود: ”نقش مصر یک نقش حیاتی است که به تامین مرزهای آبی یمن و تضمین عدم انتقال سلاح به شبه‌نظامیان حوثی و کار روی تامین حرکت کشتیرانی در دریای سرخ می‌کند، و این علاوه بر شرکت مصر در عملیات نظامی از طریق حضور دریایی می‌باشد“.

بیشتر بخوانید:

رویتر: اتحادیه عرب حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر اتحادیه عرب در جلسه خود در قاهره حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.
در بیانیه اتحادیه عرب در روز جمعه 21اسفند94 آمده است: کمیته وزیران خارجه اتحادیه عرب تصمیم گرفت حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ضمن مخابره این خبر گفت: نامگذاری تروریستی حزب‌الله، اتحادیه عرب را به‌طور قاطعانه‌یی در پشت عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار می‌دهد.

قدردانی شورای وزیران عربستان سعودی

متعاقباً شورای وزیران عربستان طی بیانیه‌یی از تصمیم شورای همکاری خلیج فارس برای نامگذاری تروریستی حزب‌الشیطان لبنان قدردانی کرد.

روزنامه الشرق‌الأوسط در شماره روز سه‌شنبه 18اسفند94 خود با اعلام این خبر افزود: ”این تصمیم با توجه به ادامه اعمال خصمانه شبه‌نظامیان حزب‌الله اتخاذ شد. اعمال این گروه نقض آشکار حاکمیت و ثبات و امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.
اقدامهای این شبه‌نظامیان در برخی کشورهای عربی با ارزشها و اصول اخلاقی و انسانی و قوانین بین‌المللی منافات دارد و امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند“.

الشرق‌الأوسط افزود: ”شورای وزیران عربستان سعودی که روز گذشته به ریاست ملک سلمان در ریاض تشکیل جلسه داد همچنین از بیانیه دبیرخانه شورای کشورهای عربی در تونس… قدردانی کرد. این بیانیه شامل محکومیت تروریسم و تمامی راههای حمایت و تأمین بودجه آن و همچنین محکومیت حمله به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران بود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9027b06c-1c19-4ce5-b3e6-5cfccc5c6555"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات