728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,اخبار آسیای شرقی,

استرداد یک دلال تسلیحاتی رژیم ایران از اندونزی به آمریکا

-

استرداد یک دلال تسلیحاتی رژیم ایران از اندونزی به آمریکا
استرداد یک دلال تسلیحاتی رژیم ایران از اندونزی به آمریکا
دولت اندونزی یک تبعه اهل سنگاپور را که مشغول صادرات غیرقانونی تجهیزات رادیویی ساخت آمریکا به ایران بود به آمریکا مسترد کرد. این فرد، لیم یانگ نم نام دارد و از اکتبر 2014در جزایر باتام اندونزی در بازداشت بود.

بنا‌به گفته روزنامه جاکارتا گلوب، سخنگوی دفتر دادستان عمومی امیر یانتو گفت: مقامهای آمریکایی خواستار استرداد این فرد شده بودند چرا که متهم به توطئه برای کلاهبرداری از آمریکا و قاچاق و صادرات غیرقانونی کالاها از آمریکا به ایران بود “.

جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی فرمان ویژه‌یی امضا کرده بود که استرداد این دلال تسلیحاتی را تایید می‌کرد در حالی که توافق رسمی استرداد میان آمریکا و اندونزی وجود ندارد.

این فرد سنگاپوری متهم به صادر کردن 6000دستگاه تولید کننده امواج رادیویی به ایران است. وی با سه نفر دیگر از شرکتی در مینه سوتای آمریکا این دستگاهها را تهیه کرده و به ایران صادر می‌کردند. وزارت دادگستری آمریکا در سال 2011 این فرد را متهم کرده بود.

این دستگاهها توان انتقال اطلاعات بی‌سیمی را در فاصله بیش از 65کیلومتری دارد.

آمریکا گفته است 16 دستگاه از این نوع در بمبهای پیشرفته ‌انفجاری در عراق استفاده شده است. لیم در سال 2014 در اندونزی و زمانی که به جزیره باتام برای حضور در یک نمایشگاه تجاری می‌رفت، دستگیر شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea6dd25c-5da0-4c09-aec1-003a9f29c517"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات