728 x 90

بحران اقتصادى ايران,فساد اقتصادى,

تهران - اخراج کارکنان کمیته به‌اصطلاح امداد خمینی

-

تجمع اعتراضی در تهران  _  آرشیو
تجمع اعتراضی در تهران _ آرشیو
تهران - کمیته موسوم به امداد خمینی دست به اخراج گسترده کارکنانش در سراسر کشور زده است.
این کمیته که از جمله ارگانهای زیر دست ولی‌فقیه ارتجاع است با سوء‌استفاده از معافیت از قوانین کار خود رژیم، علاوه بر اخراج کارکنان، برای سایر کارکنان اخراج نشده شرایط جدیدی وضع کرده و بخشی از حقوق آنها را چپاول کرده‌اند.
کارکنان در اعتراض به این اقدام ناگهانی در نامه اعتراضی سرگشاده خود در روز11 فروردین 95 از جمله نوشتند: «مسئولان کمیته امداد در اقدامی تأمل برانگیز دست به اخراج گسترده بسیاری از کارکنان قراردادی خود در سراسر کشور زده است.
مسئولان ذیربط علاوه بر اخراج این حجم عظیم از کارکنان، برای باقیمانده کارکنان با تغییر وضعیت قراردادها به حجمی و ساعتی ش رایط را به گونه‌ای تعیین کرده‌اند که، سایر پرسنل قراردادی نیز تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشند.
در طرح جدید امداد قراردادها به‌صورت ۱۵۰ ساعت کار در ماه منعقد می‌گردد و حق بیمه از طرف امداد پرداخت نمی‌گردد و چنان‌چه فرد تمایل به برخورداری از بیمه باشد می‌بایست به‌صورت خویش فرما اقدام نماید.
لازم به ذکر است که با توجه به شرایط خاص کشور در ابتدای انقلاب؛ نهادهای انقلابی مانند کمیته امداد از قانون کار معاف شده و این وضعیت تا کنون ادامه دارد، لذا مسئولان ذیربط با سوء‌استفاده از خلاء قانونی موجود طی دهه‌های گذشته ظلم مضاعفی را در حق پرسنل قراردادی روا داشته‌اند به‌طوری که کارمندان دارای نزدیک به دو دهه سابقه به‌راحتی از کار خود اخراج می‌شوند و به‌زودی به خیل عظیم مددجویان امداد خواهند پیوست.
گفتنی است تا به الآن برای کارکنان قراردادی حتی بیمه بیکاری هم در نظر نگرفته‌اند و پس از اخراج با آن همه سابقه می‌بایست بدون هیچ درآمدی زندگی گذران کنند و بعضاً به‌دلیل بالا رفتن سن آنها نمی‌توانند در ارگان دیگری مشغول کار شوند.
این اقدام موجی از نارضایتی‌ها را در بین کارکنان ایجاد کرده و سال جدید را به کام پرسنل قراردادی خود تلخ کرده است».

جمعی از کارکنان قراردادی کمیته
11فروردین 95
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15f075b9-1e6a-4646-9a77-41868874a313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات