728 x 90

تشدید سرکوب ,

محکومیت پنج تن از هموطنان آذری به زندان

-

--
--
قضائیه آخوندی در اردبیل پنج تن از هموطنان آذری را به اتهام مشارکت در اجتماعات و ایجاد اخلال در امنیت داخلی به زندان محکوم کرد. بر اساس حکم صادره هر یک از متهمان به تحمل سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

این هموطنان به نام‌های سعید صادقی فر، توحید امیرامینی، صالح پیچگانلو، میثم جولانی و محسن محسن‌زاده روز ۱۸آبان۹۴ در جریان اعتراضات مردمی به برنامه توهین‌آمیز تلویزیون رژیم موسوم به “فیتیله ”که علیه هموطنان آذری بود، در شهر اردبیل از سوی مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم بازداشت شده بودند.

سه تن از این هموطنان به نام‌های توحید امیرامینی، میثم جولانی و صالح پیچگانلو به همراه مرتضی پروین و مصطفی پروین در اعتراض به دستگیری زندانیان سیاسی آذربایجانی قبلاً در یکی از بیدادگاههای رژیم به زندان و شلاق محکوم شده بودند.

لازم به یادآوری است تلویزیون رژیم آخوندی آبان ماه سال گذشته با پخش فیلم مشمئز کننده‌یی به نام ”فیتیله“ به طرز سخیفی به هموطنان آذری ما اهانت کرد. همین مسأله باعث خشم و تظاهرات هموطنان آذری در شهرهای مختلف آذربایجان گردید. در جریان این تظاهرات جوانان خشمگین به اماکن دولتی تهاجم کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/551a2a1e-ee68-4a90-b8e5-6f50d99cad26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات