728 x 90

8 مارس روز جهانى زن,

در آستانه روز جهانی زن در پاریس، جلسه بزرگ «تعهد برای برابری، زنان متحد علیه بنیادگرایی» با حضور مریم رجوی

-

جلسه بزرگ  تعهد برای برابری، زنان متحد علیه بنیادگرایی  با حضور مریم رجوی
جلسه بزرگ تعهد برای برابری، زنان متحد علیه بنیادگرایی با حضور مریم رجوی
مریم رجوی: با مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی، این قرن را به عصر رهایی زنان تبدیل کنیم
انتخابات ملایان رقابتی بود میان مسئولان کنونی و قبلی شکنجه و اعدام و صدور تروریسم


- شرکت کنندگان با اشاره به نمونه موفق مقاومت ایران در تحقق برابری و پیشتازی زنان تأکید    کردند با همبستگی و اتحاد عمل می‌توانند نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌یی در نبرد با بنیادگرایی و تحقق برابری ایفا کنند.

روز شنبه ۸ اسفند (۲۷فوریه) در آستانه روز جهانی زن، جلسه بزرگی زیر عنوان «تعهد برای برابری، زنان متحد علیه بنیادگرایی» در حضور مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و شماری از شخصیتهای سیاسی، روشنفکران، شخصیتهای برجسته و فعالان جنبش‌ برابری از 26 کشور از چهار قاره برگزار شد.
خانم رجوی در سخنرانی خود درباره نمایش انتخابات رژیم آخوندی گفت: آنچه دیروز برگزار شد انتخابات برای تعیین نمایندگان مردم نبود، این انتخابات رقابتی بود میان مسئولان کنونی و قبلی شکنجه و اعدام و صدور تروریسم. چیزی که افسانه اعتدال و میانه‌روی در این رژیم را باطل می‌کند. به همین خاطر این نمایش با انزجار و نفرت اکثریت مردم ایران و به‌خصوص جوانان مواجه شد. با این انتخابات، خامنه‌ای می‌خواهد رژیمش را هر چه بیشتر بر جنگ در سوریه و سرکوب و زن‌ستیزی در ایران متمرکز سازد. اما این آغاز دوران بی‌سابقه‌یی از شکنندگی و فرسایش ولایت‌فقیه است که از عواقب آن جان به در نخواهد برد.
وی افزود: حجاب اجباری، اهرم سرکوب فراگیر و دائمی زنان است. تنها در یک سال سه میلیون و ۶۰۰ هزار زن به بهانه «بدحجابی» در خیابانها مورد بازرسی و بازجویی خیابانی قرار گرفته و 18هزار تن به دادگاه کشیده شده‌اند. رواج خشونت و تجاوز علیه زنان و رواج گسترده اعتیاد و تیره روزی زنان نیز از نتایج شرعیات پرفساد آخوندها است.
در ایران تحت حاکمیت آخوندها چند همسری و رفتار ضدبشری نسبت به زنان و دختربچه‌ها، سوءاستفاده جنسی از اطفال و دختربچه‌های کمتر از 9ساله بر زنان تحمیل می‌شود. ولایت‌فقیه که یک انحصارطلبی جنون‌آساست، با تمام قوا رودرروی حق برابری زنان ایستاده است.
مریم رجوی گفت: آنها ایران را به زندان بزرگ زنان تبدیل کرده‌اند.
رجوی تصریح کرد: هرچه بر اساس اجبار باشد و انتخاب آزادانه مردم را انکار کند و هرچه حقوق برابر زنان را نفی کند. نه اسلام که ضداسلام است. ما انکار حقوق زنان را چه در لباس مذهب، چه در هر لباس دیگری تحمل نمی‌کنیم. در برابر افراطی‌گری و ارتجاع و دین‌فروشی، ما از اسلام دموکراتیک دفاع می‌کنیم. ما برآنیم که با تحقق برابری و به‌ویژه با مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی، این قرن را به‌ نام زنان، به عصر رهایی زنان تبدیل کنیم. برنامه ما برای ایران فردا برقراری یک دموکراسی بر اساس آزادی، برابری و جدایی دین از دولت و لغو حکم اعدام است. برابری در آزادیها و حقوق اساسی برابری در مقابل قانون، برابری اقتصادی، برابری در خانواده و آزادی انتخاب پوشش و مشارکت فعال و برابر در رهبری سیاسی.
خانم رجوی خطاب به زنان ایرانی گفت: شما و خواهران پیشتاز شما در لیبرتی می‌توانید و باید دیکتاتوری ولایت‌فقیه و بنیادگرایی و گروه‌های برآمده از آن با هر نام و نشان را از منطقه، جارو کنید و آزادی را به ایران، صلح را به منطقه و امنیت را به جهان بازگردانید. شما شایستهٴ آن هستید که سرنوشت خود را در یک ایران بدون ولایت‌فقیه به‌دست بگیرید. زنان در مقاومت ایران برای آن مبارزه می‌کنند که مردم ایران‌، به‌ویژه زنان، آزاد باشند و حق مداخله در سرنوشت خود را به‌دست آورند.
خانمها لیندا چاوز، مدیر روابط عمومی کاخ سفید و کارشناس آمریکا در زیرکمیته حقوق‌بشر ملل متحد، راما یاد، وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه، اینگرید بتانکورد، کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری در کلمبیا؛ ریتا زوسموت، رئیس سابق مجلس آلمان؛ رانجا کوماری، رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی و پنجمین برنده جایزه لوتوس از هند، نغم غادری، نایب‌رئیس ائتلاف ملی سوریه؛ رشیدا مانجو، گزارشگر سابق ملل‌متحد در امر خشونت علیه زنان؛ یاکین آرتوک، گزارشگر سابق ملل‌متحد در امر خشونت علیه زنان؛ کریستین اوکران، روزنامه‌نگار و نویسنده فرانسوی و مجری مشهور تلویزیون؛ بئاتریس بسرا، عضو پارلمان اروپا از اسپانیا؛ استفانیا پتزوپانه، سناتور ایتالیایی؛ گری دوران نماینده سابق پارلمان اروپا از رومانی، فتحیه بقالی به‌نمایندگی از هیأت زنان قانونگذار از مراکش؛ نجیمه طای طای، وزیر سابق آموزش و جوانان از مراکش؛ انیسه بومدین، بانوی اول الجزایر، حقوقدان و اسلام شناس؛ عزه هیکل، نویسنده مصری و استاد دانشگاه اکادمی عربی وابسته به اتحادیه عرب، و یکی از رهبران شورای زنان قبایل عرب؛ ماجده النویشی، نایب‌رئیس ائتلاف نمایندگان زن عرب از مصر؛ دریتا اودیلی، معاون وزیر سابق و رئیس اتاق ملی میانجیگری (آلبانی) ؛ دیانا کولی، نویسنده، خبرنگار و سیاستمدار از آلبانی؛ سویم آربانا، بنیانگذار سازمان مفید برای زنان آلبانی؛ هیأت حقوقدانان شامل فاطوماتا دیارا (مالی) ؛ کریستی بریملو، مشاور ملکه و رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز؛ سارا چندلر از انگلستان، رئیس کمیسیون حقوق‌بشر فدراسیون انجمن وکلای اروپا؛ ماریا کاندیدا المیدا، معاون دادستان کل در دیوان عالی پرتغال؛ زینت میرهاشمی، از اعضای شورای ملی مقاومت ایران و سردبیر نشریه نبرد خلق؛ و صفورا سدیدی از اعضای شورای مرکزی مجاهدین؛ و شماری از مسئولان انجمنها و جوامع و جوانان حامی مقاومت ایران در میان سخنرانان بودند.
سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورا و زلال حبیبی از اعضای شورای مرکزی مجاهدین، همچنین خانم لیندا چاوز مدیریت برنامه را به عهده داشتند.
خانمها نانسی پلوسی و بارونس بوتروید رئیسان سابق کنگره آمریکا و مجلس عوام انگلستان، لورتا سانچز و جودی چو نمایندگان کنگره آمریکا، و فرانسوا اریتیه نویسنده و انسان شناس برجسته فرانسوی به اجلاس پیام دادند.
سخنرانان راههای مقابله با افراطی‌گری اسلامی به‌مثابه چالش اصلی جهانی مورد بررسی قرار دادند و با اشاره به نمونه موفق مقاومت ایران در تحقق برابری و پیشتازی زنان در همه عرصه‌های مبارزه با بنیادگرایی به رهبری خانم رجوی تأکید کردند. آنها تصریح کردند زنان که قربانیان اصلی بنیادگرایی هستند با همبستگی و اتحاد عمل می‌توانند نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌یی در نبرد با این پدیده شوم که اکنون همه مرزهای جغرافیایی و تمامی مرزهای خشونت را درنوردیده ایفا کنند.
اجرای برنامه‌هایی در مورد درد و رنج مردم سوریه توسط یک کودک سوری، اعدام زنان جوان ایرانی، مادران زندانیان سیاسی و فاجعه اسیدپاشی بر صورت و بدن زنان جوان در ایران از دیگر برنامه‌های این اجلاس بزرگ بود.
یک گروه از هنرمندان آلبانی همچنین خانمها مرجان و گیسو شاکری، از هنرمندان ارزنده مقاومت ایران و آیدا از خوانندگان جوان نیز در این اجلاس بزرگ هنرنمایی کردند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ اسفند۱۳۹۴ (۲۷فوریه ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61da6e35-ffc9-45b5-8067-1243ff298bf3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات