728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

مصاحبه شخصیتهای سیاسی درباره تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» در پاریس

-

مصاحبه شخصیتهای سیاسی درباره تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» در پاریس
مصاحبه شخصیتهای سیاسی درباره تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» در پاریس
سؤال: نظر شما درباره حضور روحانی در فرانسه چیست و چرا امروز به این تظاهرات آمده‌اید؟
طاهر بومدرا: بسیار غم‌انگیز است که کسی که وعده‌هایی در دوران انتخاباتی‌اش داده، «مدره» تلقی می‌شود. هیچ چیز مدره‌یی در میان آخوندهای (حاکم بر ایران) وجود ندارد؛ آنها بنیادگرایی اسلامی را صادر می‌کنند و این یکی از برنامه‌های روحانی و دولت او است. روحانی تلاش می‌کند تا برنامه‌یی را اجرا کند... که شامل صادر کردن بنیادگرایی اسلامی طبق دستورات خمینی است.
روحانی در پاریس سیاست‌گذاران اروپایی را گمراه می‌کند، (چون) او مدره نیست، بلکه یکی از (افراد) سیستمی است که هم مردم خود را سرکوب می‌کند و حقوق‌بشر پایه‌یی مردم ایران را از آنها سلب می‌کند و هم (بنیادگرایی) را به منطقهٴ خاورمیانه صادر می‌کند. در (دوران) روحانی، شاهد حضور سپاه پاسداران در لبنان، سوریه، یمن و بحرین هستیم.
ما به این دیدار «نه» می‌گوییم، چون به کسی... اعتبار می‌بخشد که دستانشان به خون آغشته است... لذا نه به این دیدار و نه به هر گونه سازش با رژیمی که حقوق اساسی مردم را از آنها سلب می‌کند. نه به رژیمی که سیاست صدور تروریسم را اجرا می‌کند. ما انتظار داریم تصمیم‌گیرندگان در فرانسه که کشور آزادیها، دموکراسی و حقوق‌بشر است، بر سر همین ارزشها در ایران سازش نکنند... زمان آن است که درک کنند نمی‌توان منافع اقتصادی را با حقوق‌بشر بنیادین در ایران معامله کرد.

سؤال: چرا تصمیم گرفتید به تظاهرات پاریس بیایید؟
حقوقدان سوئدی: من حقوقدان از سوئد هستم و عمیقاً به حفاظت از حقوق‌بشر و دموکراسی متعهدم. به همین دلیل هم امروز این‌جا هستم تا در کنار مقاومت ایران بایستم، آن هم در روزی که (در) فرانسه از یکی از بالاترین مقامهای (رژیم) ایران در پاریس استقبال می‌شود.

کشیش رزنبام از آمستردام هلند:
من کشیش رزنبام از آمستردام هلند هستم و سالها است از جنبش ( مقاومت ایران) حمایت می‌کنم، چون اعتقاد دارم سرکوب زیادی در ایران صورت می‌گیرد؛ به‌خصوص (همبستگی زیادی) با ساکنان لیبرتی دارم که چندین بار به آنها حمله شده است... همچنین به‌عنوان یک کشیش، برای مسیحیان بسیاری فراخوان می‌دهم که در ایران تحت سرکوبند؛ هزاران تن از آنها در زندانند و صدها تن کشته شده‌اند... ما دعا می‌کنیم و امیدواریم که آزادی و دموکراسی به‌زودی زود برای همهٴ مردم ایران و همچنین عراق محقق شود.

ژاک دومینی - شهردار اورس:
جمعیت بسیار، بسیار زیادی را در این تظاهرات دیدم و این برای فرانسوی‌ها بسیار مهم بود. چون در فرانسه با نقض‌ حقوق‌بشر (که) روحانی در ایران (مرتکب می‌شود) آشنا نیستند، چرا که در مطبوعات صحبت زیادی درباره آن نمی‌شود. لذا برگزاری این تظاهرات بزرگ و حضور با اهمیت شخصیتهای شرکت‌کننده، توانست روی (افکار عمومی) تأثیر بگذارد و نشان داد که روحانی واقعاً یک دیکتاتور است و باید با او مبارزه کرد تا آزادی در ایران برقرار شود و ایرانی‌ها بتوانند از همان چیزی که ما در فرانسه داریم، بهره ببرند، یعنی یک کشور آزاد.

به‌نظرم آمدن روحانی باعث شد وجدانها در فرانسه به میزانی بیدار بشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1af5097a-e53f-4a27-bd0f-5e82e92edf87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات