728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۵بهمن۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی ابراز وحشت خامنه‌ای از گسترهٴ مخاطرات امنیتی نظام، بی‌رنگ شده و کلی گویی‌هایش خطاب به رفسنجانی برجسته شده است:


افکار: فضای شورایعالی امنیت باید انقلابی و حزب الهی باشد

حمایت: خامنه‌ای: باید مقابل جریان غیر انقلابی داخل نظام ایستاد

خراسان: رهبر انقلاب با تبیین اصول 7گانه، هندسه انقلاب اسلامی در بیانات امام مطرح کردند: تذکر درباره جابه‌جایی خطوط اصلی انقلاب

رسالت: خامنه‌ای: باید مقابل جریان مقابل تفکر انقلابی ایستاد / تفکر حزب الهی باید در شورای عالی امنیت ملی حاکم باشد /

کیهان: هشدار رهبر انقلاب درباره جابه‌جایی مبانی خط امام؛ باید مقایل جریان بی‌اعتقاد به مبارزه با استکبار ایستاد – جهت‌گیری شورای عالی امنیت ملی باید کاملاً انقلابی و حزب‌اللهی باشد


برخی از روزنامه‌های باند خامنه‌ای، اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع را دستمایه حمله به باند رفسنجانی و دولت روحانی کرده‌اند، و نا خواسته به شکاف درون حاکمیت تا بالاترین ارگانهای امنیتی‌اش اذعان کرده‌اند:


جوان: نخستین نکته مورد اشاره معظم‌له مفهوم امنیت و توسیع آن در جهان امروز است.
این نگاه درست در مقابل دیدگاهی است که... با طرح ادعاهایی هم‌چون «به دنبال به بهشت بردن افراد نیستیم» و یا «دولت وظیفه‌ای در مورد دین مردم ندارد» به‌دنبال شانه خالی کردن از وظیفه حکمرانی تراز اسلامی هستند.
نکته دیگر ضرورت حاکم بودن «فضای صددرصد انقلابی» در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود... به‌دلیل حضور پررنگ قوه مجریه در ترکیب این شورا و نیز انتصاب دبیر شورا از سوی رئیس‌جمهو، معمولاً این شورا متأثر از تحولات سیاسی دولتها نیز بوده است... بارها به‌خصوص در مقاطع دست‌به‌دست شدن قدرت در قوه مجریه، عده‌یی با سوءاستفاده کردن از فضای سیاسی، تلاش کرده‌اند این خطوط اصلی و روشن انقلاب را جابه‌جا کنند. گاه حتی این جریانهای با تقابل انقلاب و وابستگی به امام و خط امام این رویکرد نفاق انگیز را دنبال کرده‌اند.


پاتک رفسنجانی با بیان معکوس؛ به نبودن آزادیها و و نشناختن معارف اسلامی در نسل کنونی نظام، و نیش وکنایه‌های آشکارش به خامنه‌ای در تمام روزنامه‌های این باند انعکاس یافته و موضوع تیترهای مهم صفحات اول شده است:


ابتکار: رفسنجانی: برای پیشرفت و توسعه باید آزاداندیشی واقعی حاکم باشد و بگذارند صاحب‌نظران به ارائه نظرات و دیدگاههای خویش بپردازند، چرا که از بطن اندیشه آزاد و اظهارات آزادانه، توسعه و پیشرفت حاصل می‌شود... اگر می‌خواهیم نسل آینده معارف اسلام را بفهمد و دگم و تنگ‌نظریهایی را که بر جامعه تحمیل شده است، بشکنیم باید از آزاداندیشی و آزادگفتن حمایت کنیم.


اعتماد: هاشمی رفسنجانی، انتخابات را بعدی دیگر از شاخصه اجتماعی دین اسلام دانست و با تأکید بر این نکته که دنیا به سوی دموکراسی پیش می‌رود، گفت: اسلام تأکید می‌کند که هیچ‌کس از مادر رئیس و مرئوس متولد نشده است و این مردمند که کسانی را برای اداره امور به‌عنوان حاکم خویش انتخاب می‌کنند


حمله به باند خامنه‌ای و دفاع از حرفهای رفسنجانی در مورد شورای نگهبان موضوع مقالات و مطالب متنوع این باند است:


آرمان: مهدی طباطبایی: سخنان هاشمی درست بود

آفتاب یزد: خبرگان سیاست در ایران کم نیستند اما مثل هاشمی هنوز نداریم. نگاهی گذرا به شکل و شمایل رسانه‌های دلواپس روی کیوسک روزنامه‌فروشی بیندازید تا به هنر هاشمی ایمان بیاورید. او با بیان چند جمله مختصر زمین بازی را به‌طور کلی تغییر داد. تا پیش از اظهارنظر او در خصوص عدم احراز صلاحیت خمینی جوان هجمه‌ها به‌صورت سازماندهی شده به سمت قراردادهای تجاری دولت با اروپایی‌ها از جمله کمپانی ایرباس و پژوبود، اما اینک دلواپسان آن قراردادها را فراموش کردند و تمام حواس‌شان متوجه‌هاشمی و اظهارات او است


قراردادهای اقتصادی و ادعاهای دولت روحانی هدف حملات روزنامه‌های باند خامنه‌ای هستند، برای نمونه نگاهی داریم به ارگان خامنه‌ای:


کیهان: ارزیابی 5 اقتصاد دان برجسته؛ برنده اصلی سفر رئیس‌جمهور اروپاییها بودند

کیهان: مونیز برگشت‌پذیری تحریم‌ها را به شکل غیرعادی در توافق گنجاندیم

کیهان: میزان دارایی‌های بلوکه شده کشور یکی از سؤالات اصلی ما از دولت است که متأسفانه تا امروز جواب روشنی در این باره دریافت نکرده‌ایم. نکته دوم میزان دارایی‌های دولتی و خصوصی اموال بلوکه شده است و در نهایت رقم دقیق دارایی‌هایی که پس از اجرایی شدن تعهدات ایران در برجام آزاد خواهد شد. متأسفانه دولت تصمیمی بر شفافیت اطلاعات در این موضوع ندارد و هر روز شاهد بیان رقم جدیدی هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f630cfeb-b880-4bc1-8856-6dc78a813a61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات