728 x 90

اخبار سوريه,

ایستادگی مذاکره‌کنندگان اپوزیسیون سوریه بر حقوق مردم

-

فرح اتاسی سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
فرح اتاسی سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
فرح اتاسی سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه تصریح کرد ما در برابر هیچ فشار و دستوری از طرف هرکس که باشد تسلیم نمی‌شویم و از حقوق مردم سوریه کوتاه نمی‌آییم.

وی گفت: ما خواستهای مشخصی درباره اقدامات بشردوستانه داریم و از آن هم کوتاه نمی‌آییم. همه هم می‌دانند که ما بدون دریافت تضمینهای کتبی و شفاهی از دفتر دمیستورا و دبیرکل سازمان ملل بان کی‌مون به ژنو نیامده‌ایم. ما در برابر چالشی بزرگی قرار داریم. رژیم اسد مردم ما را در معضمیه با بشکه‌های انفجاری بمباران می‌کند و همچنین بمبارانهای بی‌سابقه روسیه علیه مناطق شمالی حمص و حومه حلب ادامه دارد. این بمبارانها قبل از اپوزیسیون پیامی به دمیستورا است که رژیم اسد در مذاکرات جدی نیست و چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد. زبان زور هم زبانی است که مردم سوریه از روز اول که برای آزادی و شرافت انسانی و سرنگونی این رژیم بپاخاستند با آن مقابله کردند.

ما یک جدول زمانبندی مشخص برای اقدامات انسان دوستانه داریم. هم‌چنان‌که قطعنامه‌های بین‌المللی بر آن انگشت گذاشته است. کمیسر عالی حقوق‌بشر نیز گفته است که گرسنگی دادن، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و باید مرتکبین آن مجازات شوند. به نظرم این فشارهای دیپلوماتیک به نفع اپوزیسیون خواهد بود. باید بر رژیم اسد فشار وارد کنند که از مجازات گریزی نخواهد داشت و ما مذاکره را برای مذاکره انجام نمی‌دهیم.

امروز ما مطلقاً فشار پذیر نیستیم و دستورات از هر طرفی که باشد را نمی‌پذیریم. این هیأت انقلاب و مردم و میهن و هیأت حق است. ما در مقابل هیچ فشار و دستوری سر خم نمی‌کنیم. ما به طرحها و اصول ملی خودمان تکیه می‌کنیم..

ما همیشه گفته‌ایم که کردها برادران ما هستند و آنها در هیأت عالی و هیأت مذاکره‌کننده حضور دارند. ما به جهان می‌گوییم امروز موضوع، نمایندگی کردی و نمایندگی زنان و نمایندگی اقلیتها نیست. موضوع امروز، میهنی است که در آتش می‌سوزد. موضوع کشوری است که دارد از هم می‌پاشد. موضوع بحران انسانی و فاجعه انسانی و اخلاقی تمام‌عیار است. موضوع نجات سوریه است. بحث این نیست که کی چه کسی را نمایندگی می‌کند و نسبت نمایندگی چقدر است؟ ما نمی‌خواهیم در شبکه پیچیده سهمیه بندیها وارد شویم. ما می‌خواهیم سوریه را نجات دهیم می‌خواهیم وطنمان را نجات دهیم می‌خواهیم همه سوریها با هم کار کنیم ما از افراد فراتر می‌رویم و همگی دست در دست هم برای نجات سوریه از این فاجعه کار می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4310dce-7751-421a-8ae3-5e3afe21d960"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات