728 x 90

تظاهرات عليه آخوند حسن روحانى,

نامه مشترک سندیکاهای فرانسه به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور: رژیم ایران از آزادی کش ترین رژیمها در کره زمین است

-

 -
-
اعتراض به سفر آخوند روحانی به فرانسه
محکومیت نقض گسترده حقوق‌بشر
به‌ویژه دستگیری و زندانی کردن فعالان حقوق کارگران در ایران

همزمان با سفر روحانی به پاریس، دبیرکل‌های سندیکاهای CFDT، CFE-CGC، CFTC، CGT، FSU، اتحادیه سندیکاهای همبستگی و UNSA در نامه مشترکی به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه، خواستار دخالت رئیس‌جمهور فرانسه جهت آزادی فعالان حقوق کارگران ایران که جانشان در زندانهای رژیم در خطر است شدند.

در اطلاعیه مطبوعاتی که به همین مناسبت صادر شده آمده است:
رژیم ایران به‌صورت گسترده ناقض حقوق‌بشر و سندیکاها در ایران است. یک اقدام ساده برای دفاع از حق سندیکایی منجر به مجازات چند سال زندان می‌شود. یک فعال سندیکایی اخیراً در بازداشت به‌دلیل بدرفتاری درگذشت و چند فعال دیگر حقوق کارگری، در معرض خطر مرگ هستند.

به بهانه دیپلوماسی اقتصادی، فرانسه نمی‌تواند موارد نقض حقوق‌بشر در ایران را نادیده بگیرد. رژیم ایران یکی از آزادی کش ترین رژیمها در کره زمین است.

نامه سندیکاهای فرانسه به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور

«آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر،
به‌مناسبت دیدار حسن روحانی از فرانسه مایلیم توجه شما را به‌طور خاص به وضعیت فعالان حقوق کارگران ایرانی جلب کنیم.

اخبار بسیار نگران‌کننده‌ای مرتباً از ایران به‌دست ما می‌رسد. شمار زیادی از سندیکالیستها مورد آزار قرار گرفته، بازداشت، اخراج و زندانی شده‌اند. شرایط بازداشت آنها تقبیح کردنی است. اکثر اوقات، تنها «جرم» آنها، خواست انجام فعالیت سندیکایی در انطباق با حقوق بین‌الملل در کادر کنوانسیونهای پایه‌یی سازمان بین‌المللی کار است که شامل حقوق سندیکایی است.

شاهرخ زمانی، کارگر ساختمان و فعال حقوق مدنی و سندیکایی، به دلایل ناشی از شرایط بسیار نامساعد بازداشت، در زندان جان سپرده است. مسئولیت دولت ایران با توجه به وخامت وضعیت جسمانی نامبرده و رفتار خشونت‌بار زندانبانان که او شخصاً در نامه‌یی بر آن تأکید کرده بوده، غیرقابل انکار است.

رهبران سندیکاهای فرانسه در ادامه نامه مشترک خود به رئیس‌جمهور و وزیرخارجه فرانسه، وضعیت شمار دیگری از فعالان حقوق کارگران و معلمان که هم‌اکنون در زندانهای رژیم آخوندی، در وضعیت خطرناک جسمی قرار دارند، را بر شمرده‌اند. رهبران سندیکاهای فرانسه از رئیس‌جمهور این کشور، خواستار پیگیری وضعیت این زندانیان و آزادی آنها و متوقف کردن پیگیرد کارگران و فعالان سندیکایی در ایران و همچنین تضمین اجرای کنوانسیونهای پایه‌یی حقوق کارگران توسط رژیم ایران، شده‌اند.

امضاکنندگان
از سوی CFDT: لوران برژه، دبیرکل
از سوی CFE-CGC: کریستف لوفور، دبیر کنفدرال اجرایی، مسئول امور بین‌الملل
از سوی CFTC: فیلیپ لویی، رئیس سندیکا
از سوی CGT: فیلیپ مارتینز، دبیرکل
از سوی FSU: برنادت گروازون، دبیرکل
از سوی اتحادیه سندیکاهای همبستگی: اریک بنال و سسیل گوندار لالان
از سوی UNSA: لوک بریل، دبیرکل
ژرار لوتون - سندیکای سراسری دانشگاهها
دوستان عزیز سندیکای ما با مبارزه مقاومت ایران همبستگی دارد، برای سرنگونی رژیم بنیادگرای آخوندها و برای یک ایران آزاد. سندیکاهای فرانسه، تمامی سندیکاهای فرانسوی، نامه سرگشاده‌یی را به رئیس‌جمهور فرانسه نوشتند تا توجه او را به وضعیت فعالان سندیکاها و حقوق کارگران ایرانی جلب کنند. خبرهای بسیار نگران‌کننده‌یی به ما می‌رسد؛ بسیاری از فعالان سندیکاها مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند، دستگیر و اخراج می‌شوند و به زندان افکنده می‌شوند، به خرابکاری اقتصادی متهم می‌شوند یا به فعالیت علیه رژیم. وضعیت بازداشت آنها، اسفناک است. مسئولیت حکومت ایران روشن است، با توجه به تعرضها به سلامتی این فعالان و وحشی‌گری زندانبانان (رژیم).

ما همچنین به‌طور خاص نسبت به وضعیت جوانان و دانشجویان حساس هستیم که در معرض سرکوب هستند؛ به‌ویژه در زمینه آزادی بیان و اینترنت. سندیکای من همچنین مشغول فعالیت در کنار دوستان سوری ما است که برای یک سوریه آزاد مبارزه می‌کنند؛ این به‌خصوص با توقف مداخله نظامی رژیم آخوندها در سوریه و حزب‌الله متحد آن محقق خواهد شد که از دیکتاتوری بی‌رحم بشار اسد حمایت می‌کنند.

در پایان: از رابطه دوستانهٴ سندیکای خودم با مقاومت ایران خوشوقتم؛ به‌نام این دوستی، همبستگی ما با شما ادامه خواهد یافت، تا پیروزی علیه رژیم وحشی آخوندها و برای یک ایران آزاد.

خبرگزاری فرانسه: رهبران هفت سندیکای فرانسوی... هم‌زمان با سفر روحانی... به پاریس، به فرانسوا اولاند نسبت به وضعیت «نگران‌کننده» شمار بسیاری از فعالان سندیکا در ایران فراخوان دادند و خواهان اقدام برای آزادی آنان شدند.

رهبران سندیکاهای CFDT، CFE-CGC، CFTC، CGT، FSU، Solidaires و Unsa در نامه‌یی به فرانسوا اولاند و لوران فابیوس وزیر خارجه، نوشتند: «خبرهای بسیار نگران‌کننده‌یی به‌طور مداوم از ایران به‌دست می‌رسد. بسیاری از فعالان سندیکا در ایران، مورد اذیت و آزاد قرار می‌گیرند و دستگیر، اخراج و زندانی می‌شوند. شرایط بازداشت آنها اسفناک است».

آنها به موارد متعددی هم‌چون (سرنوشت) «شاهرخ زمانی.».. اشاره کردند که «در زندان به‌دلیل شرایط بازداشتش جان باخت».

سندیکاهای (فرانسه) اضافه کردند: «تعداد زیادی از فعالان سندیکای معلمان» (در ایران) نیز زندانی می‌شوند. آنها تصریح کردند، یک «پرونده کامل» را در این رابطه، در اختیار دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08b08ba4-f26c-493e-8012-3c415ef94f3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات