728 x 90

تظاهرات عليه آخوند حسن روحانى,

گزارش مشروح تظاهرات و راهپیمایی۶ساعته در پاریس «نه به روحانی» و «نه به رژیم ولایت‌فقیه» بانکدار تروریسم و رکورد‌دار اعدام در جهان

-

تظاهرات نه به روحانی در پاریس
تظاهرات نه به روحانی در پاریس
8بهمن 1394 (28ژانویه2016)
اجتماع بزرگ و سخنرانیهای شخصیتها در میدان تاریخی «دانفرروشرو» نماد دفاع ملی
و سنگر فرماندهی مقاومت ضدفاشیستی فرانسه
راهپیمایی تظاهر کنندگان در خیابانهای پاریس
قرائت قطعنامه پایانی در میدان تاریخی «انولید» در جنب وزارت‌خارجه و مجلس ملی فرانسه
هموطنان آزاده، اشرف‌نشانها و حامیان مقاومت مردم ایران با برپایی تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» و «نه به رژیم ولایت‌فقیه» در پاریس، یک بار دیگر نشان دادند که نه فقط ملت ایران، بلکه خلقهای منطقه و همه مدافعان حقوق‌بشر و آزادی در جهان امروز، به این دیکتاتوری سفاک و رکورد‌دار اعدام درجهان، نه می‌گویند و بزک کردن چهره این رژیم ضدانسانی را نمی‌پذیرند.

آنها با صدای رسا گفتند: رژیمی که قانون اساسی و کارنامه عملی و قوانین رسمی و جاری آن آکنده از جنایت علیه بشریت و رسمیت دادن به شکنجه و اعدام و دست و پا بریدن و صدور تروریسم و ارتجاع و بنیادگرایی و دخالتهای مرگبار در منطقه است هرگز ایران و ایرانی را نمایندگی نمی‌کند.

این اجتماع بزرگ و تظاهرات و راهپیمایی طولانی که فریاد اعتراض مردم و مقاومت ایران علیه سفر رئیس رژیم نامشروع آخوندها، ابراز می‌کرد، از ساعت 12ظهر پنجشنبه 8بهمن، با اجتماع تظاهر کنندگان در میدان تاریخی دانفر روشر و شروع شد و بعد از راهپیمایی در خیابانهای پاریس که دوساعت ونیم به طول انجامید، با قرائت قطعنامه پایانی در میدان انولید، یکی دیگر از میادین تاریخی پاریس، در جنب مجلس ملی و وزارت‌خارجه فرانسه، در ساعت 6 بعدازظهر به پایان رسید و قطعنامه تظاهرات پس از قرائت، به وزارت‌خارجه فرانسه داده شد.

در این تظاهرات بزرگ 6ساعته، بسیاری از شخصیتهای برجسته و منتخبان فرانسوی از گرایشهای مختلف سیاسی شرکت داشتند و شخصیتهای برجسته‌یی از دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای عربی در شمار شرکت کنندگان و سخنرانان بودند.

حضور و حمایت و همبستگی شهروندان فرانسوی و دیگر کشورها، به‌ویژه حضور نمایندگانی از مردم سوریه که برای محکوم کردن همدستی جنایتکارانه رژیم آخوندی در قتل‌عام مردم سوریه به این تظاهرات پیوسته بودند، چشمگیر بود.

صفوف تظاهر کنندگان در طول راهپیمایی در خیابانهای مرکزی پاریس، توجهات بخش زیادی از مردم پاریس را به موضوع تظاهرات و راهپیمایی جلب می‌کرد. بخصوص که بسیاری از تابلوهای الکترونیک راهنمایی و رانندگی پیشاپیش برای آگاهی مردم، اعلام تظاهرات می‌کردند.

حضور و سخنرانی شهرداران منطقه اول و دوم پاریس، و دیگر شخصیتهای برجسته و محبوب فرانسوی در صفوف فشرده راهپیمایان و شعارها و پلاکاردهای تظاهر کنندگان علیه تروریسم و بنیادگرایی و جنایات رژیم آخوندی، همبستگی و همراهی شهروندان پاریس را که خود از تروریسم و جنایات بنیادگرایان رنج برده‌اند، برمی‌انگیخت.

در این تظاهرات، شماری از هموطنان به‌طور سمبلیک لباسهای اقشار مختلف مردم ایران، از جمله کارگران و زحمتکشان و پرستاران را پوشیده بودند تا خواستهای مردم ایران را نمایندگی کنند.

در شروع تظاهرات در اجتماع بزرگ میدان دانفر روشرو نیز، ابتدا بیانیه‌هایی که در هفته‌های اخیر از سوی اقشار مختلف هموطنانمان از شهرهای مختلف کشور علیه سفر آخوند روحانی صادر شده است، مطرح و سپس سخنرانیها شروع شد.

تظاهرات و راهپیمایی بزرگ نه به روحانی و رژیم ولایت‌فقیه در پاریس، در صحنه سیاسی و در رادیو تلویزیونها و مطبوعات فرانسه و همچنین در منطقه و کشورهای عربی و سایر نقاط جهان بازتابهای وسیعی داشت.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از این تظاهرات گفت: تظاهر کنندگان روز پنجشنبه دیدار حسن روحانی از فرانسه را محکوم کردند. آنان در سرتاسر شهر، با تکان دادن پرچمهای ایران به راهپیمایی 4 کیلومتری به سمت میدان انولید راهپیمایی کردند.

سخنرانان این تظاهرات یکی بعد از دیگری سابقه حقوق‌بشر روحانی و همچنین حمایت رژیم ایران از بشار اسد را محکوم کردند. ژوزه بووه، در سخنرانی خود برای جمعیت گفت: ”حقوق‌بشر باید جلوتر از منافع تجاری قرار داده شود“.

خبرگزاری فرانسه نوشت: مریم رجوی، رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران در افشای ادعای میانه‌روی از سوی روحانی گفت: ”روحانی به‌عنوان یک مقام ارشد برای 37سال در دیکتاتوری مذهبی در ایران، در تمام جنایت این رژیم دخیل بوده و باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت به دست عدالت سپرده شود“.

خبرگزاری رویتر تصاویری از تظاهرات بزرگ مقاومت ایران در پاریس در اعتراض به سفر آخوند روحانی مخابره کرد و گفت: تظاهر کنندگان به موج اعدامها در ایران اعتراض کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس
نیز، تصاویری از صحنه‌های تظاهرات علیه روحانی همزمان با حضور وی در پاریس را مخابره کرد.

تلویزیونهای فرانسه، از جمله، کانال 1، ال ث ای، فرانس 24، کانال 3 فرانسه، بی.اف.ام تی وی، مرکز تلویزیونها ی ملی فرانسه، ای تله، گزارشهایی منتشر کردند و برخی از این تلویزیونها در چندین بخش خبری خود از تظاهرات اعتراضی ایرانیان گزارش دادند.

تلویزیون کانال 1 فرانسه
در گزارش خود گفت: همزمان با سفر روحانی، تظاهر کنندگان نقض حقوق‌بشر و احکام اعدام را که در ایران اجراء می‌شود افشا کردند. تنها در سال 2014، بیش از 700نفر توسط رژیم تهران اعدام شده‌اند.

تلویزیون فرانس 24 در چند برنامه خبری خود این تظاهرات را منعکس کرد و از جمله گفت: دیدار روحانی برای مخالفان رژیم ایران شوک‌آور است. آنها به خیابانهای پاریس آمدند تا نقض حقوق‌بشر در ایران را افشاء کنند.

افشین علوی می‌گوید: بیش از 2200نفر طی دو سال و نیم حکومت روحانی در ایران اعدام شده‌اند. این از 25سال پیش یک رکورد است.

تلویزیونهای ال ث ای و ای تله و بی.اف.ام، از صحنه تظاهرات و راهپیمایی گزارشهای مستقیم پخش کردند.

رادیو های سراسری فرانسه، از جمله فرانس انفو و رادیو ار ت ال، نیز اخبار این تظاهرات را به اطلاع شنوندگان فرانسوی و بین‌المللی خود و با شرکت کنندگان در تظاهرات مصاحبه کردند.

شبکه جهانی سی.ان.ان، تلویزیون سی ان اس نیوز، تلویزیون یورونیوز در اتحادیه اروپا، کانالهای تلویزیونی خبرگزاریهای رویتر و آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه به مخابره تصاویر این تظاهرات پرداختند.

تلویزیون سی.ان.ان گفت: در حالی که روحانی مشغول ملاقات با همتای فرانسوی خود بود، در محل دیگری در پاریس تظاهرات اعتراضی علیه کارنامه حقوق‌بشر رژیم ایران برگزار شد.

هم‌چنین شبکه‌های اصلی تلویزیونی جهان عرب، از جمله، الجزیره و الجزیره مباشر، العربیه، العربیه الحدث، اسکای نیوز عربی، تلویزیون رافدین، تلویزیون مقاومت سوریه اورینت نیوز، تلویزیون اون تی وی مصر، تلویزیون الغد العربی در امارات، تلویزیون المستقبل در لبنان، الغد اردن و المجد عربستان و تلویزیون التغییر شماری از این تلویزیونها هستند که گزارشهای آنها به دست ما رسیده است... .

مریم شیخی
خانم‌ها، آقایان، دوستان عزیز
به تظاهرات «نه» به روحانی خوش آمدید. این‌جا هستیم تا با هم فریاد بزنیم: روحانی یک جنایتکار است، او دشمن مردم ایران است و مردم را نمایندگی نمی‌کند؛ بلکه رژیمی را نمایندگی می‌کند که 120هزار زندانی سیاسی را اعدام کرده و صدها هزار نفر دیگر را شکنجه کرده. در حالی که این‌جا در پاریس تظاهرات می‌کنیم، ایرانیان در داخل کشور پیام‌های همبستگی به ما فرستادند و نامه‌هایی را خطاب به مقامات فرانسوی ارسال کردند و از آنها خواستند، جنایات روحانی و رژیم آخوندها را محکوم کنند. اکنون دعوت می‌کنم از آقای استرون استیونسون رئیس پیشین هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا و از دوستان بزرگ مقاومت ایران که رشته سخن را به‌دست بگیرند.

استرون استیونسون - رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
خانم‌ها، آقایان این‌جا گردهم آمده‌ایم تا به این واقعیت اعتراض کنیم که حسن روحانی رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره و خندان (رژیم) ایران، به پاریس دعوت شده است. روحانی میانه‌رو نیست، او یک قاتل است. روحانی مسئول حکومتی است که کاملاً فاسد است. حکومتی که بیش از 2000نفر را طی دو و نیم سال گذشته که در مسند قدرت بوده، اعدام کرده است. حکومتی که شکنجه و بازداشتهای خودسرانه را می‌پذیرد. حکومتی که زنان را مورد تبعیض قرار می‌دهد و با آنها به‌عنوان شهروندان درجه 2 برخورد می‌کند و حتی یک هنرمند جوان به‌نام آتنا را به 13سال محکوم کرده، فقط به‌خاطر کشیدن یک تصویر. حکومتی که علیه هر کس که مسلمان شیعه نباشد، تبعیض اعمال می‌کند، حکومتی زن‌ستیز، بیگانه‌ستیز... و روانی. این (چهرهٴ ) واقعی ایران تحت حاکمیت حاکمان مذهبی و فاشیست آخوندها است. این (چهرهٴ ) واقعی (رژیم) ایران است که رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره آن را رهبران ما به پاریس دعوت کرده‌اند. این‌جا به او خوشآمد گفته نمی‌شود.
دهه‌ها است (رژیم) ایران به‌طور سیستماتیک، مخالفان را دستگیر، شکنجه و اعدام کرده، آن هم بدون روند عادلانهٴ قضایی و مخالفان سیاسی را در خارج از مرزهای خودش ترور کرده است. اثر انگشت روحانی تماماً بر روی حملات موشکی به کمپ لیبرتی در دو سال و نیم پیش و پایان اکتبر گذشته (دیده می‌شود)، وقتی 24 پناهنده بی‌دفاع بی‌رحمانه کشته شدند. تجاوزات او علیه پناهندگان (عضو) مجاهدین در کمپ لیبرتی، به‌روشنی وحشت آشکار رژیم ایران را از جنبش اصلی اپوزیسیونش نشان می‌دهد. آنها وحشت دارند... از خانم مریم رجوی و برنامه او برای آیندهٴ ایران که مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک است . (برنامه‌یی که) آزادی، عدالت و حقوق‌بشر را برای میلیونها ایرانی سرکوب‌شده برقرار خواهد کرد.

خانم‌ها، آقایان
حسن روحانی میانه‌رو نیست، او اصلاح‌طلب نیست، او یک فاشیست و یک قاتل است.
ما اروپایی‌ها باید در کنار مردم ایران باشیم، باید در طرف آزادی باشیم، نه سرکوب. هرگز نباید با مستبدانی مثل روحانی معامله کنیم.
من آرزوی روزی را دارم که خورشید آزادی بار دیگه بر مردم ایران بتابد. فقط خانم رجوی می‌تواند مردم ایران را به سمت این تابش خورشید و آزادی و عدالت که بسیار شایستهٴ آن هستند، رهنمون کند. متشکرم.

سناتور ژان-پیر میشل
سلام به همهٴ شما
با احساسات و البته قاطعیت و مسئولیت بسیار این‌جا هستیم. پلیس به ما اجازه داد این تظاهرات را در محلی برگزار کنیم که به مقاومت اختصاص داره. مقاومت شیر بلفور، مقاومت مرکز فرماندهی رول تانگی برای آزادسازی پاریس (در جنگ جهانی دوم) ؛ این‌جا هستیم تا مقاومت کنیم؛ در حالی که روحانی در الیزه با رئیس‌جمهور فرانسه (دیدار می‌کنه) ما این‌جا می‌خواهیم بر کارنامه روحانی تأکید کنیم؛ این کارنامه ‌این‌جا است و (کارنامه‌یی) گویا است؛ در دوران ریاست‌جمهوری او، 2000هزار اعدام صورت گرفته، آن هم به دلایل (باصطلاح) ایدئولوژیک و سیاسی. در میان این 2000هزار اعدام‌شده، زنان و نوجوانان... (به چشم می‌خورند). آزادی اطلاعات، عقیده و ابتکار و تولید پایمال شده، حقوق‌بشر نقض شده و دموکراسی وجود نداره؛ این کارنامه (او است). در حالی که در جاهای دیگه بر سر پول بحث خواهد شد، درباره قراردادهای فوق‌العاده، ما این‌جا درباره حقوق‌بشر و دموکراسی صحبت خواهیم کرد و درباره نظامی که اکثریت عظیم ایرانی‌ها، بدون شک، خواهان آن هستند. یعنی دموکراسی، جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد و همهٴ آن چیزهایی که در برنامه شورای ملی مقاومت ایران وجود داره. من رشته سخن رو به ترتیب به شخصیتهایی خواهم داد که این افتخار را به ما و شما داده‌اند که در کنار شما مبارزه کنند، برای حمایت از مبارزه شما... و بعد هم اسامی تعدادی از شخصیتها را قرائت خواهم کرد که فرصت صحبت پیدا نمی‌کنند.
ایران زنده است، ایران واقعی، ایران ملت ایران همین‌جا است، نه در کاخ الیزه با روحانی.
زنده باد آزادی، زنده باد ایران دموکراتیک. و اکنون رشته سخن را خانم راما یاد، وزیر پیشین حقوق‌بشر (فرانسه) می‌دهم.

راما یاد - وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه
سلام به همگی شما
بیش از 1000 اعدام در سال 2015، 2000 اعدام فقط در دوران حسن روحانی، دست‌کم 160 نوجوانان به زندان افکنده شده‌اند، 57 زن اعدام شده‌اند؛ این کارنامه سیاه حقوق‌بشر در ایران تحت حکومت روحانی است. ولی هم‌زمان، با چشم‌پوشی بر این واقعیت وحشتناک، تاجران و دولت‌مردان به تهران می‌شتابند و امروز به پاریس، تا قراردادهای اتمی و تجاری منعقد کنند. این مسابقه برای سودجویی به این خاطر بیش از پیش بی‌حد و مرز شده که تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران رفته‌رفته رفع می‌شه. هر قدر هم که در این بدبینی سهیم باشیم، شاید تصور بشود که ایرانی‌ها که قدرت خریدشون کاهش یافته، می‌توانند از (لغو تحریم‌ها) سود ببرند؛ ولی چنین نیست، چون اقتصاد ایران، عمدتاً در دستان پلیس سیاسی است. می‌خواهم بگویم که (رژیم) ایران نمی‌تواند ادعایی به عضویت در جامعه ملل داشته باشه تا وقتی که ایرانیان آزاد نباشند؛ نمی‌تواند مدعی هیچ‌گونه احترامی بشود، بدون این‌که (حقوق) ملت محترم شمرده بشود. (رژیم) ایران نمی‌تواند صلحی برای خاورمیانه به‌همراه بیاورد ، از جمله علیه داعش، بدون دست‌برداشتن از استراتژی ستیزه‌جویانه‌اش. دیدار روحانی از پاریس، باید یک فرصت تاریخی برای بسیج فوق‌العاده‌یی، مثل امروز باشد. ما وظیفه داریم به فرانسوی‌ها بگوییم ، روحانی یک رئیس حکومت مدره نیست. و این‌که افراد غیرمذهبی، دموکرات‌ها، مسیحیان و زنان تحت سرکوب سختی هستند. و این‌که در ایران تمایل شدیدی به قیام برای دموکراسی و آزادی وجود دارد.
و به کسانی که فکر می‌کنند حکومت ایران تغییر کرده، باید صحبتهای مطبوعات رسمی آنرا بعد از سوءقصدهای پاریس دوباره گوش کنند. رژیمی که رکوردار مطلق اعدام در جهان است، ماهیت عمیقش تغییری نکرده است. مذاکره‌کنندگان توافق اتمی یک خطای تاریخی مرتکب شدند، وقتی این توافقات را به احترام حقوق‌بشر مشروط نکردند. باید حکم اعدام در ایران لغو بشود، باید زندانیان سیاسی آزاد بشوند، باید آزادی بیان حاکم بشود، باید سانسور به پایان برسد، باید همه از آزادی عقیده برخوردار باشند، باید زن و مرد برابر باشند. از شما متشکرم.


ژیلبر میتران - رئیس بنیاد فرانس لیبرته
بنیاد فرانس-لیبرته (دانیل میتران)، حمایت و همبستگی خودش رو به ملت بزرگ ایران ابراز می‌کند. (همون ملت) آزادیها، حقوق‌بشر، دموکراسی، احترام به زندگی و لغو حکم اعدام و همان (ملتی) که از بدترین تحمیل‌ها رنج می‌برد و یکی از بدترین رکوردها (علیهش) تا به امروز به‌ثبت رسیده. بنیاد فرانس-لیبرته به صداهایی می‌پیوندد که در جهان بلند شده‌اند تا این ملت بزرگ، قربانی معاملات خوب تجاری و مالی نشود یا (قربانی) استراتژی‌های منطقه‌یی که نمی‌توانند وجدان انسانها را پایمال کنند. پیشرفت و حرکت جهان فقط در صورتی معنا پیدا می‌کنه که در خدمت کل بشریت باشه و یک هدف اصلی نیست، (به‌خصوص وقتی) که سکوت و فراموشی، به کشتار بیشتری از جنون جلادان منجر می‌شود. بنیاد فرانس-لیبرته از قدرتهای جهان می‌خواهد، از جامعه جهانی و امروز از رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد که صدای این ملت بزرگ ایران باشند که قربانی بیش از 120هزار اعدام سیاسی هستند و اعدام نوجوانان، قطع اعضای بدن زنان و نفرتی که هیچ قانونی، از هر کجا که اومده باشد، نمی‌تواند آن را توجیه کند. این پیام ما است. این خواسته ما است؛ همه با هم در این راهپیمایی که ما رو متحد کرده، برای برادرانمان و برای وجدانهایمان.

دومینیک لوفور - نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه
خانم‌ها و آقایون، دوستان عزیز.
به‌نام کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک که نمایندگان همهٴ تمایلات سیاسی را گردهم می‌آورد، این‌جا با شما هستم تا دو پیام رو برسانم. اولین پیام خطاب به روحانی این است که ما با تظاهرات خودمان می‌خواهیم بگوییم یک دموکراسی چیست. یک دموکراسی کشوری که آزادی بیان در آن وجود دارد، آزادی عقیده و آزادی تظاهرات وجود داره... ما به روحانی می‌گوییم، دموکراسی یعنی همین. یک دموکراسی که می‌توانیم در آن با آزادی تمام، حرفمون رو بیان کنیم. مهم‌تر از آن، همون‌طور که راما یاد و ژیلبر میتران گفتند، این‌جا هستیم تا یادآوری کنیم که فراتر از توافق اتمی و رفع تحریم‌ها، ماهیت رژیم ایران تغییری نکرده است. این رژیم حقوق‌بشر را پایمال می‌کند، این رژیم هیچ‌گونه از آزادیهای بنیادین را نمی‌پذیرد، از جمله همان‌طور که الآن می‌بینیم، در درون باندهای رژیم هم همین‌طور است. و به‌خصوص این‌که این رژیم به‌طور تاریخی مسئول بی‌ثباتی خاور نزدیک و خاورمیانه است، آن هم از بیش از 30سال پیش. ما امروز می‌خواهیم بگوییم که ماهیت این رژیم تغییر نکرده و اگر این رژیم تغییر نکند، اگر ایرانی دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت وجود نداشته باشد، ثبات در این منطقه مهم جهان امکان‌پذیر نخواهد بود. بله ایران کشور بزرگی است، بله ما به ایران نیاز داریم، بله ایران برای (برقراری) صلح در جهان ضروری است؛ ولی یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و ایران آزادیها. ما برای همین امروز عصر با شما تظاهرات خواهیم کرد.


ژوزه بووه - نمایندهٴ پارلمان اروپا از فرانسه، رهبر جنبش دهقانان
سلام به همگی شما. موجب خوشحالی من است که این همه پرچم ایران را این‌جا می‌بینم؛ پرچم‌های آزادی این ملت که بیش از 30سال پیش علیه دیکتاتوری شاه مبارزه کرده بود. ولی متأسفانه خمینی از راه رسید و خمینی گفت، من خلافت را برقرار خواهم کرد. 30سال بعد، داعش همین حرف را می‌زند. منطق حکومتهای مذهبی غیرقابل تحمل است. نمی‌توانیم امروز بپذیریم که ملتی تحت منطق آخوندها قرار داشته باشد و مردان و زنان این کشور تحت یوغ دیکتاتوری مذهبی زندگی کنند. به همین دلیل در پارلمان اروپا ما به همراه تعداد بسیار زیادی از همکارانمان حمایت می‌کنیم از مقاومت ملت ایران و حمایت می‌کنیم از خانم رجوی در این مبارزه، به‌عنوان نمایندهٴ یک مبارزه دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت. برای ما آنچه امروز با پذیرش روحانی... رخ داد، غیرقابل قبول است ؛ به یک دلیل ساده: حقوق‌بشر، باید فراتر از منطق بازار و پول قرار بگیرند. امروز نمی‌توانیم بپذیریم که شرکتهای فرانسوی به تلاش برای کسب بازار ادامه می‌دهند، در حالی که مردان و زنان در ایران کشته یا زندانی می‌شوند، به این دلیل که می‌خواهند آزادانه زندگی کنند، در یک کشور مبتنی بر جدایی دین و دولت.


هانری لوکلرک - برجسته‌ترین وکیل فرانسه
امروز صبح در صحبت‌هایش بعد از نمایندهٴ اتحادیه کارفرمایان فرانسه... روحانی گفت، باید کینه‌ها را فراموش کرد! خب ما می‌توانیم به او جواب بدهیم: ما هیچ‌گونه کینه‌یی علیه مردم ایران نداریم. می‌دانیم که ملت ایران، ملت بزرگی است ، می‌دانیم که ملت ایران مبارزات شگفتی‌آوری را برای آزادی به‌پیش برده است . آنچه به من برمی‌گردد، بیش از 50ساله که علیه مستبدانی می‌جنگم که مردم ایران را (سرکوب می‌کنند). اول علیه شاه و بعد از رفتن شاه، (علیه) این رژیم وحشتناک که تعداد بسیاری از دوستان ما را که برای آزادی مبارزه می‌کردند به‌قتل رساند و امروز هم‌چنان به کشتار ادامه می‌دهد. پس باید نکات را بیان کرد: روابط دیپلوماتیک و تجاری و هر چیزی که در تعادل جهانی وجود دارد، فقط باید بر پایه اصول بنیادین خودمان وجود داشته باشد. همان‌هایی که در مقدمه اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر ثبت شده‌اند و اعلام می‌کنند، حقوق‌بشر بالاترین آرمان بشریت است و این‌که این نظام قانون، برای مبارزه علیه استبداد و بدبختی ضروری است و هشدار می‌دهد و می‌گوید که عدم رعایت حقوق‌بشر، به اعمال بربریت منجر می‌شود که وجدان انسانیت را برمی‌انگیزاند . بله! وجدان ما برانگیخته شده، به‌خاطر هزاران اعدام که در ایران طی سالهای اخیر صورت گرفته؛ دست‌کم 2000 (اعدام) در دوران روحانی. اعدام‌ها، برخوردهای بی‌رحمانه و بی‌معنی، شکنجه‌های وحشتناک و زندانهای پر. کسانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، زندانی و محکوم می‌شوند، تحت (عنوان) جرایم نامشخص یا جنایاتی که به‌خوبی می‌دانیم تحت نام «دشمنی با خدا» یا دشمنی با آخوندها صورت می‌گیرد، ولی در واقع جنایاتی است که به کسانی نسبت داده می‌شود که از آزادی خلقشان دفاع کرده‌اند. پس ما فقط می‌گوییم: جمهوری فرانسه که بر دفاع از حقوق‌بشر متکی است ، نمی‌تواند به دلایل اقتصادی و حتی دیپلوماتیک، ادامه بدهد بر همبستگی‌اش با مستبدین، بدون این‌که حتی علناً و قویاً آنها را به‌خاطر جنایاتشان محکوم کند.


جولیو ماریا ترتزی - وزیر خارجه پیشین ایتالیا
سلام به همهٴ شما خانم‌ها، آقایان و دوستان عزیز.
واقعاً این یک گردهمایی بزرگ در پاریس است تا اعتراض کنیم به نرمش و پذیرش صحبت‌نکردن درباره حقوق‌بشر و آزادیهای بنیادین یک بازدیدکننده که به‌تازگی در رم بود و حالا در فرانسه هست. پریروز حین دیدار او، اتفاق غیرقابل باوری در پایتخت ایتالیا رخ داد. سمبلهای فرهنگ رم... علا‌ئمی که ارزشهای فرهنگ ایتالیا و اروپا را نمایندگی می‌کنند، پوشانده، مخفی و جابه‌جا شدند تا مبادا حساسیت احتمالی هیأت (رژیم) ایران برانگیخته نشود. این موضوع در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت و موج عظیمی از خشم را برانگیخت، حتی در میان سیاست‌مداران ایتالیایی، احزاب چپ که از نخست‌وزیر حمایت نمی‌کنند، هم‌چون احزاب تمام جامعه سیاسی، اعتراض کردند و نقل‌قول می‌کنم تأکید کردند که «این شرم‌آور و یک تحقیره که فرهنگ و هنر، ایده‌های جهانی تلقی نشوند». این یک فصل نیست، بلکه نشان‌دهندهٴ این است که در کشورهای ما، مراکز قدرت و دولتهایی هستند که حاضرند همه‌چیز را کنار بگذارند، تحت نام و برای انجام معاملات پرسود، ولی این تظاهرات امروزه که به چنین رویکردی، «نه» خواهد گفت. همین‌جا است که امروز باید صدای خودمان را بلند کنیم تا بگوییم، (این) رژیم مسئول و حامی شبه‌نظامیان قاتل است که در حال انجام عملیات و قتل‌عام ده‌هزار نفر در سوریه، عراق و خاورنزدیک هستند، (رژیمی که) از یک شبکهٴ جهانی تروریستی حمایت و آنرا تغذیه می‌کند و هم‌چنان در فهرست تروریستی برخی کشورهای غربی است ... باید به‌روشنی صحبت کرد و ما باید به‌روشنی صحبت کنیم به‌عنوان شهروند اروپایی و باید صدایمان همیشه بیش از پیش توسط کسانی که حاکم هستند، شنیده بشود. متشکرم.


دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
دوستان عزیز، خانم‌ها، آقایان و به‌خصوص شما، دوستان عزیز در کمپ لیبرتی. شما که این گردهمایی را امروز تماشا می‌کنید. این‌جا گردهم آمده‌ایم تا اعتراض کنیم علیه دیدار روحانی. خوشحالم که می‌بینم تعداد زیادی از شما این‌جا حضور دارید، در همبستگی با مقاومت ایران. عجب گردهمایی عظیمی از افراد متعهد و شجاع. ما فریب لبخندهای روحانی را نخواهیم خورد. اگر او یک میانه‌رو واقعی بود، به اعدامها در ایران اعتراض می‌کرد، زندانیان سیاسی را آزاد می‌کرد، اسیدپاشی به زنان را متوقف می‌کرد و همچنین مجازاتهای بی‌رحمانهٴ بسیاری (را که اعمال می‌شود).
روحانی با اعدامها مشکلی ندارد. او می‌گوید، اعدام افراد، یا فرمان خدا است یا اجرای قانون مصوب پارلمانی است که به «ملت» تعلق دارد! و اعدام صورت گرفته به او هیچ ربطی نداره! آیا این برای شما قابل تصور است؟ تمام جهان از تعداد اعدامها در ایران (در شوک هست) و رئیس این حکومت می‌گوید که هیچ ربطی به او ندارد! این چهرهٴ واقعی روحانی است. شما حق دارید که او را رئیس‌جمهور 2000 اعدام بنامید. نباید از او در هیچ‌یک از پایتختهای اروپایی استقبال بشود. امروز ما این‌جا هستیم تا با صدای بلند بگوییم: ایران هرگز تبدیل به یک کشور دموکراتیک نخواهد شد و به دوست خوبی برای جامعه جهانی تبدیل نخواهد شد، تا زمانی که روحانی یا کسی دیگر در رأس این رژیم، در قدرت باشند. ایران دارای یک جنبش مقاومت سازمان‌یافته است که توسط یک زن خارق‌العاده و متعهد هدایت می‌شود. ایران به سازمان مجاهدین خلق ایران نیاز دارد، به شورای ملی مقاومت ایران و طرح 10 ماده‌یی خانم رجوی نیاز دارد، برای آزادسازی مردمش از یک سرکوب بی‌رحمانه و (رها کردن) جامعه جهانی از تروریسم و بنیادگرایی. منفعت غرب و همچنین جامعه بین‌المللی در این است که درک کنند، در هر مسألهٴ مربوط به ایران، یک سازمان و یک نیروی منطقی، بردبار و دموکراتیک وجود داره که ما باید با اون همکاری و از اون حمایت کنیم، این همانا شورای ملی مقاومت ایران است، تحت هدایت مریم رجوی. هر گونه تأخیری در اذعان این واقعیت، منجر به اعدامها و سرکوب بیشتر برای مردم ایران خواهد شد و همچنین به قتل‌عام‌های جدید و ناامنی در سوریه، عراق، یمن و تمام منطقهٴ خاورمیانه.
زنده باد ایران آزاد، متشکرم.

سناتور ژان-پیر میشل
میشل: بله، شما می‌تونید باز هم خانم رجوی را تشویق کنید. این زن شجاع و معتقد که ایران را به دموکراسی و آزادی رهنمون خواهد کرد. آفرین!

ژرار لوتون - سندیکای سراسری دانشگاهها
دوستان عزیز سندیکای ما... با مبارزه مقاومت ایران همبستگی دارد، برای سرنگونی رژیم بنیادگرای آخوندها و برای یک ایران آزاد. سندیکاهای فرانسه، همهٴ سندیکاهای فرانسوی، نامه‌یی را به رئیس‌جمهور فرانسه نوشتند تا توجهش را به وضعیت اعضای سندیکاها و حقوق کارگران ایرانی جلب کنند. خبرهای بسیار نگران‌کننده‌یی به ما می‌رسد؛ بسیاری از اعضای سندیکاها مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند، دستگیر و اخراج می‌شوند و به زندان افکنده می‌شوند؛ آنها به خرابکاری اقتصادی متهم می‌شوند یا به فعالیت علیه رژیم. وضعیت بازداشت آنها، اسفناک است. مسئولیت حکومت ایران (در این رابطه روشن است، آن هم با توجه به) تعرض به سلامتی فعالان و وحشی‌گری زندانبانان.
ما همچنین به‌طور خاص متوجه وضعیت جوانان و دانشجویان هستیم که در معرض سرکوب هستند ؛ به‌ویژه در زمینه آزادی بیان و اینترنت. سندیکای من همچنین مشغول فعالیت در کنار دوستان سوری ما است که برای یک سوریه آزاد مبارزه می‌کنند؛ این به‌خصوص با توقف دخالتهای نظامی رژیم آخوندها در سوریه و حزب‌الله متحد آن محقق خواهد شد که از دیکتاتوری بی‌رحم بشار اسد حمایت می‌کنند.
در پایان (می‌گویم که) از رابطه دوستانهٴ سندیکای خودم با مقاومت ایران خوشوقتم؛ به‌نام این دوستی، همبستگی ما با شما ادامه خواهد یافت، تا پیروزی علیه رژیم وحشی آخوندها و برای یک ایران آزاد.


نخست‌وزیر سید احمد غزالی
سلام، سلام، سلام. برادران و خواهران عزیزم، دوستان عزیز مقاومت ایران. بار دیگه گردهم آمده‌ایم تا اول از همه بگوییم و تکرار کنیم، حمایت کامل و همبستگی‌مان را با مقاومت ایران. این‌جا هستیم در جمهوری فرانسه؛ جمهوری حقوق‌بشر و آزادی. و نمی‌توانم بگذارم این فرصت بگذرد بدون این‌که اشاره کنم به این‌که ما همچنین در همبستگی هستیم با مردم فرانسه که سال گذشته قربانی تروریسم بنیادگرای مذهبی بود. ما به‌خوبی درک می‌کنیم که جمهوری فرانسه در پی برقراری روابط مهمی با ایران است ، اما با مردم ایران. این مشروع است و از استقلال فرانسه ناشی می‌شود. ولی ما به مقامات فرانسوی هشدار می‌دهیم که این قراردادها نباید به قیمت (نقض) منافع اساسی مردم ایران صورت بگیرد؛ این مشروع است که فرانسه در پی دفاع از امنیت شهروندانش باشد و در پی معاملاتی با مردم ایران باشد، ولی هرگز نخواهد توانست این کار را با رژیمی بکند که ماهیت و دی.ان.ای او سلطه‌یافتن بر دنیای اسلام از طریق بی‌ثباتی است. برای کوتاه‌کردن صحبت‌هایم (می‌گویم) : زنده باد مقاومت ایران، زنده باد خانم رجوی، زنده باد ملت ایران.
در این قسمت از برنامه، سناتور میشل اسامی تعدادی از شخصیتهایی را قرائت می‌کند که به‌دلیل تنگی وقت، نتوانستند سخنرانی کنند: آلن ویوین وزیر پیشین، خلیل مرون مدیر مسجد اوری، رونه لومینیو رئیس جنبش مراپ، فرانسوا کلکومبه بنیان‌گذار سندیکای قضات فرانسه و نمایندهٴ پیشین مجلس، پیر بررسی رئیس حقوق‌بشر نوین و تعداد بسیاری از منتخبان و شهرداران فرانسوی، آقای ژان-پیر بکه از شهری که فرانسوا میتران در آن سالها از مجاهدین استقبال کرد، یعنی اورسور اواز، برونو ماسه شهردار ویلیه آدام، ژاک دومینی شهردار اورس در شمال فرانسه در استان 59 و هیأتی به‌همراه شهردار لوپن در سن اه مارن.


ژان-فرانسوا لوگاره - شهردار منطقهٴ یک پاریس
فرانسه پایمال‌کننده ارزشهای جمهوری است با پذیرش فردی که نمایندهٴ ملت ایران نیست و حتی بدتر از آن، فردی که مرتکب جنایت شده و می‌شود و مرتکب شکنجه و قطع اعضای بدن علیه ملت ایران. فرانسه امروز یک اشتباه می‌کند و به همین دلیل ما این‌جا هستیم تا فرا بخوانیم به حمایت از مقاومتی که شما تجسم آن هستید؛ مقاومت مردم ایران، تحت هدایت مریم رجوی. زنده باد مقاومت مردم ایران، زنده باد آزادی مردم ایران، زنده باد برقراری کشوری که امروز در آن آزادی سیاسی وجود نداره، آزادی مذهبی وجود نداره و آزادی نه برای حقوق زنان و نه مردان وجود نداره؛ زنده باد آزادی.

ژاک بوتو - شهردار منطقهٴ دو پاریس
خانم‌ها، آقایان، دوستان عزیز.
اجازه بدهید شما را «دوستان عزیز» خطاب کنم، چون شما هم مثل من و ما حامی آزادی و دموکراسی هستید. حامی حقوق‌بشر. و امروز به شما اذعان می‌کنم که مقداری برای کشورم شرمگینم. شرم از این‌که به‌خاطر منافع صرفاً تجاری، برای فروش 144 ایرباس، در حالی که جوهر توافق اتمی خشک نشده، فقط برای منافع اقتصادی و تجاری، فرانسه منکر موقعیتش به‌عنوان سرزمین حقوق‌بشر و شهروندی می‌شود با پذیرش روحانی به‌عنوان یک رئیس دولت... او نمایندهٴ مردم نیست، او نمایندهٴ آخوندها است. مردم، شما هستید، شورای ملی مقاومت ایران است . من در کنار شما هستم تا خشم خود را علیه اعدام‌های خودسرانه ابراز کنم... که بنا‌ به دلایلی اغلب بی‌معنی و دروغین علیه مخالفان رژیم آخوندها صورت می‌گیرد. من همچنین نسبت به وضعیت زیستی تهران بسیار حساسم که امروز شهری که در وضعیت بسیار دشواری در زمینه محیط زیست به‌سر می‌برد و این به سلامتی مردم ایران و ساکنان تهران آسیب می‌رساند. این هم موضوعی است که اگر به وضعیت زندگی مردم و حقوق و شرایط وجودی اونها اهمیت داده بشود، پس رژیم آخوندها بایستی به آن توجه زیادی می‌کرد، امری که امروز شاهدش نیستیم. به‌دلیل همهٴ این موارد، به نبرد خود ادامه بدهید، ما نمایندگان مردم فرانسه در کنار شما هستیم. متشکرم.



میشل کیلو - از مسئولان اپوزیسیون سوریه
خواهران و برادران
درود می‌فرستم به شما به نام شهدای سوریه و انقلابیون و قهرمانان آن، کسانی که علیه دیکتاتوری می‌جنگند، نه فقط در سوریه، بلکه در همه‌جای منطقه. و در رأس آنها علیه دیکتاتورهای حاکم بر تهران که امروز روحانی به پاریس آمده که آنها را نمایندگی کند تا به دنیا این‌طور جلوه بدهد که یک حکومت مدره هستند. در صورتی که آنها گروهی از قاتلان و جنایتکاران هستند که فتنه‌گری و فرقه‌گرایی می‌پراکنند.
کسانی که خلق‌های ما را به جان هم می‌اندازند.
کسانی که به جامعه‌های ما نفوذ می‌کنند و در آن دست به بدترین جنایتها می‌زنند.
روحانی لایق چنین اسمی نیست. او دارای هیچ روحی نیست. او یک جنایتکار است. او هیچ رابطه‌یی با دین و روح ندارد و همان‌طور که می‌دانید در دوران حکومتش یک پوشش برای آخوندهایی شده که مردم ایران را تکه‌پاره کرده‌اند.
سپس به عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحران و کویت رو آوردند و منطقه را تهدید می‌کنند.
ما در این جا جمع شده‌ایم تا او را محکوم کنیم و جنایتهای رژیم او را؛ ما خواستار محاکمه او هستیم و محاکمه دیکتاتورهایی که آنها را نمایندگی می‌کند.
ما با شما اعلام همبستگی می‌کنیم و می‌گوییم، خلق سوریه انشاالله رژیم ایران را از منطقه بیرون خواهد راند.
ایران یک کشور آزاد خواهد شد. ایران، این کشور دارای تمدن، مردمی که به دنیا یک تمدن پیشرفته را آموختند، یک بار دیگر با خواست خدا یک ملت آزاد خواهد بود.
زنده با آزادی.
زنده‌باد همبستگی خلق‌ها علیه دیکتاتورهای حاکم بر تهران.
پیروزی از آن ما است.

سناتور ژان-پیر میشل
از همهٴ شخصیتهای حاضر تشکر می‌کنم، به‌خصوص از اونهایی که به‌دلیل کمبود وقت نتوانستند سخنرانی کنند. با تشکر از همگی شما که در آرامش به سخنان ما گوش فرا دادید.

در ادامه تظاهرات نه به روحانی در پاریس هم‌چنان‌که سناتور ژان پیر میشل اعلام کرد جمعیت برای شروع راهپیمایی در خیابانهای پاریس به سوی میدان تاریخی انولید آماده می‌شوند که توجه شما را به گزارش این راهپیمایی جلب می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df7bfba4-6ef8-46c5-8392-d13ca5f905ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات