728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,روابط ایران عربستان

خبرگزاری رویتر: کشورهای عرب اعلام کردند رژیم ایران باعث بی‌ثباتی امنیتی در منطقه است

-

اجلاس اتحادیه عرب  در مصر -آرشیو
اجلاس اتحادیه عرب در مصر -آرشیو
خبرگزاری رویتر 20دی94 طی گزارشی از قاهره گفت: وزرای خارجه عرب رژیم ایران را به دخالت در امور خاورمیانه و بی‌ثباتی امنیتی منطقه متهم کردند. این موضوع در جریان اجلاس فوق‌العادهٴ اتحادیه عرب برای بحث در مورد تنشهای فزاینده منطقه مطرح شد...

در شروع اجلاس اتحادیه عرب شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات گفت:
”ما به‌شدت حملاتی را که علیه مراکز دیپلوماتیک سعودی در ایران صورت گرفت محکوم می‌کنیم. همچنین قاطعانه سیاست رژیم ایران برای دخالت در امور عربستان و یا هر کشور عربی دیگر عربی را محکوم می‌کنیم و بر ایستادگی خود در کنار سعودی برای مقابله با تروریسم و بنیادگرایی تأکید می‌کنیم“.

وی افزود: ”خطر و تهدید رژیم ایران و دخالتهایش برای همه روشن است. این رژیم از به‌کارگیری برگ فرقه‌گرایی به‌عنوان وسیله‌ای جهت سلطه بر منطقه و دخالت در امور کشورهای عربی از طریق ایجاد تهدید و حمایت از گروه‌های بنیادگرا و آموزش و تسلیح تروریستها و تشکیل نیروهای شبه‌نظامی برای گسترش خشونت و آشوب و ایجاد ناامنی امنیتی دریغ و تردید نمی‌کند“.

از طرف دیگر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی نیز گفت: ”رژیم ایران با تمام ظرفیت برای دخالت در امور کشورها و ایجاد فتنه و فرقه‌گرایی و جنگ مذهبی و ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی، تلاش می‌کند “.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c87af2d-7f00-4984-b9f1-95325cbea935"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات