728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۲آذر ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
درصفحات اول روزنامه‌های حکومتی دود و دم در مورد سفر کشورهای تولیدکننده گاز به تهران محور مشترک عناوین هر دو باند است، اما روزنامه‌های باند رفسنجانی تلاش کرده‌اند از این دیدار کاری برای خط تعامل و قبضهٴ قدرت در شعبدهٴ انتخاباتهای آتی آبی گرم کنند:


ابتکار: در واقع امکان برگزاری سه اجلاسیه کشورهای صادرکننده گاز در سطوح مختلف و از جمله سران این کشورها در ایران، ادامه گشایش دیپلوماتیکی است که به‌دنبال روند رو به جلوی مذاکرات هسته‌یی و در ادامه رسیدن به برجام و قریب‌الوقوع بودن اجرایی شدن آن افتاده... باید به یاد آورد که فضای احترام متقابل ایران و جهان، و اثرگذاری آن در مسائل مختلف اجتماعی، به واسطه 8سال ادبیات پر از تنش و تهدید و بی‌احترامی در دولتهای نهم و دهم از بین رفت.
باید به ذهن سپرد که چنین فضایی با انتخاب‌های اشتباه در عرصه‌های مختلف – چه ریاست جمهوری، چه مجلس شورای اسلامی و... . – می‌تواند تکرار شود و حتی بدتر از گذشته اتفاق بیفتد.


برخی روزنامه‌های باند رفسنجانی در مورد دیدار کاری رؤسای کشورهای صادر‌کننده گاز به گوشه‌یی از واقعیتهای مربوط به این صنعت در کشور و موقعیت نظام آخوندی اذعان کرده‌اند و حل مشکلات را در «پرتو فضای پسا تحریم» وعده داده‌اند:


مردم‌سالاری: ما با وجود قیمتهای کنونی در بازار جهانی گاز نمی‌توانیم انتظار چندانی از این‌که یک صادرکننده عمده شویم، داشته باشیم. دلیل آن نیز به این مسأله بازمی‌گردد که این قیمت‌ها، قیمتهای بسیار پایینی هستند.


جمهوری اسلامی: جای تأسف است که متأسفانه در یک دوره 8ساله 4 طرح عظیم ال ان جی کشور عملاً در جا زد و حتی عقبگرد نمود و امروزه برای شروع بکار مجدد همان طرحهای عظیم با مشکلات فراوانی مواجهیم.
در پرتو فضای پساتحریم، انتظار می‌رود فرصت‌های مناسبی فراهم گردد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای تلاش کرده‌اند از دیدار نمایندگان کشورهای صادر‌کننده گاز؛ به سود ولی‌فقیه در رقابت با باند مقابل بهره‌برداری کنند و با یادآوری دو قطعنامه سازمان ملل علیه رژیم، شکست خطی باند رفسنجانی – روحانی را اعلام کنند:


جوان: دردیدار رئیس‌جمهور ترکمنستان با رهبر انقلاب: محمداف: از عمل به توصیه‌های شما نتایج بسیار خوبی گرفتیم

کیهان: صدور 2 قطعنامه علیه ایران از سوی متحدان آمریکا ثابت می‌کند برخلاف ادعای جریان خوش‌بین به غرب، خبری از روابط جدید آمریکا و غرب با ایران نیست... مرور فهرست کشورهایی که به قطعنامه اخیر علیه ایران رأی مثبت داده‌اند نشان می‌دهد اکثر آنها از حامیان آمریکا محسوب می‌شوند. بنابراین باید به این نکته اذعان داشت که طرح‌ ادعاهایی چون «تغییر برخورد دنیا با ایران پس از توافق»، «ایجاد چهره جدید از ایران» و «فصل جدید روابط ایران با جهان» بیشتر از آن که به واقعیت نزدیک باشد ناشی از خوش‌بینی مفرط به مذاکرات و طرف مقابل می‌شود.


خیز رفسنجانی برای قبضهٴ قدرت و پاتکهای باند رقیب تیترهای مختلفی را در روزنامه‌ها به خود اختصاص داده است:


آرمان: رفسنجانی: دیگر نمی‌توان در مسیر مردم سنگ‌اندازی کرد


ابتکار: دفاع عجیب نقوی حسینی از ماجرای پنجشنبه ورامین؛ فرماندار غلط کرده مجوز داده است!


بهار: رفسنجانی: نباید از تریبون ها مایوس کننده و تهدیدهای سیاسی بهراسیم


روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن پاسخ به حملات رفسنجانی، تهدید به‌عمل به «تکلیف اسلامی و انقلابی» کرده‌اند:


کیهان: می‌توان پرسید اگر یک رجل سیاسی مسخ شده با تحریف اصول شاخص خط امام (ره) و دروغ بستن به ایشان مدعی شد امام موافق حذف مرگ بر آمریکا بودند، یا همین طیف با دشمنان نشاندار خط امام- جریان اصلی اسلام التقاطی و آمریکایی- پیوند خوردند و جبهه مشترک تشکیل دادند، آیا بسیج می‌تواند ماجرا را جناحی قلمداد کند و بی‌تفاوت بماند؟ در وضعیتی که حامیان نهضت آزادی و باند منتظری (امثال هراتی) از دفتر آقای هاشمی سر در می‌آورند، مسئولیت امثال روزنامه جمهوری اسلامی چیست و چرا سکوت می‌کنند؟ آیا این مصداق بارز شست‌وشوی مغزی نیست؟! یا مثلاً اگر گفتند «خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت، توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد، دوره ختم انقلاب فرا رسیده است» و... بعد در کنار امثال آقای هاشمی و مدعیان اعتدال ایستادند و با هیچ اعتراضی مواجه نشدند، در آن صورت باید به تکلیف اسلامی و انقلابی عمل کرد یا منفعل ماند و به خیانت نفاق جدید رضایت داد؟!


عنوانهای مربوط به وضعیت خراب اقتصادی نظام به‌رغم دود و دمهای گشایش اقتصادی؛ چشمگیر هستند:


ابرار اقتصادی: افزایش 235هزار میلیارد تومانی

ستاره صبح: مرکز پژوهش‌های مجلس: اقتصاد ایران در سال 94 دوباره منفی می‌شود

قدس: 4 قانون نانوشته کار فرمایی که بر بازار کار حاکم است- انحراف 93درصدی در قراردادهای کار

قدس: هشدار مرکز پژوهشهای مجلس: نقدینگی یک تریلیون و 245هزار میلیارد تومانی در راه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/667245c9-8680-44fb-99de-a0e5f9148ed7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات