728 x 90

اخبار اعتراضي,

خانم رجوی به هموطنان به‌پاخاسته آذری درود فرستاد و اهانت به آنان را اهانت به عموم مردم ایران توصیف کرد

-

مریم رجوی
مریم رجوی
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، به هموطنان به‌پاخاسته آذری در نقاط مختلف کشور به‌ویژه در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان درود فرستاد و گفت: اهانت رذیلانه رژیم ضدانسانی و ضدایرانی آخوندها به هموطنان آذری اهانت به همه مردم ایران با همه اقوام و ملیتها و ادیان و مذاهب مختلف است و از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به حمایت از آنان بپردازند.

خانم رجوی با تأکید بر نقش فراموشی‌ناپذیر مردم غیور آذربایجان و هموطنان آذری در تاریخ ایران، از جمله در انقلاب مشروطه و انقلاب ضدسلطنتی، گفت: تا رژیم منحوس ولایت فقیه بر سر کار است، هم سرکوب وحشیانه عموم مردم ایران و هم تبعیض سیستماتیک علیه اقوام و ملیتها و پیروان ادیان و مذاهب مختلف و هم تفرقه افکنی بین بخشهای مختلف جامعه ایران ادامه خواهد یافت.

خانم رجوی گفت: مردم بزرگی که ستارخان و حنیف‌نژاد و سردار خیابانی را به جامعه ایران تقدیم کرده‌اند، بدون تردید پیشتاز سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی و استقرار دموکراسی و پایان دادن به تبعیض و سرکوب قومی و مذهبی خواهند بود.

روز دوشنبه 18آبان تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل، خوی، مراغه، مرند، نقده، مشکین شهر، اهر، مغان و سایر شهرهای استانهای آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل، صحنه تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به اهانت رذیلانه رژیم آخوندی به هموطنان آذری در تلویزیون حکومتی تحت کنترل خامنه‌ای بود. علاوه بر این در تهران و شیراز و بسیاری شهرهای دیگر نیز تجمعات و تظاهرات اعتراضی برگزار شد. تظاهرات و درگیری در برخی از شهرها مانند تبریز تا پاسی از شب ادامه داشت.

مردم در تبریز و برخی دیگر از شهرها با نیروهای سرکوبگری که درصدد جلوگیری از تظاهرات بودند مقابله کردند. در این درگیریها برخی از خودروهای حکومتی به آتش کشیده شد، شماری از مردم مجروح و شمار دیگری دستگیر شدند.

در برخی از شهرها نیروهای سرکوبگر با باتون، گاز اشک‌آور، باتونهای شوک آور، گلوله‌های پلاستیکی به مقابله با مردم پرداختند. مردم با سنگ و آتش زدن لاستیک و سطلهای زباله به دفاع از خود پرداختند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
19آبان 1394 (10نوامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c8a8c32-d14e-4976-9922-b73d79764c76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات