728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

فراخوان نمایندگان پارلمان بحرین به کشورهای عربی: سفرای رژیم ایران را به‌طور جمعی اخراج کنید

-

پارلمان بحرین
پارلمان بحرین
سی.ان.ان خبر داد: پارلمانترهای بحرینی سیاستهای رژیم ایران در منطقه و به‌ویژه در قبال بحرین را مورد حمله قرار دادند و اخراج کاردار رژیم ایران را خواسته‌یی مردمی دانستند. آنها از سایر کشورهای عربی خواستند اقدام مشابهی انجام داده و به‌طور جمعی سفرای رژیم ایران را اخراج کنند.

نمایندگان پارلمان بحرین تصریح کردند که خامنه‌ای شخصاً پشت دخالت در کشورهای منطقه است.

پارلمانتر محمد الحمادی در رابطه با تصمیم بحرین برای اخراج کاردار رژیم ایران گفت: ”دخالتهای رژیم ایران مستمر است و بیشترین آن طی این یک سال اخیر بوده است. البته ما دنبال برگزاری جلسات پارلمان به‌منظور کسب درخواست پارلمانترها به قطع رابطه با رژیم ایران و اخراج سفیر آن می‌باشیم“.

وی افزود ”دخالتهای رژیم ایران نیازی به اثبات ندارد. اظهر من الشمس است.“

پارلمانتر محسن البکری نیز سیاستهای رژیم ایران را محکوم کرد و گفت: ”بحرین بارها حسن‌نیت خود را ابراز کرده اما متأسفانه چیزی جز اذیت و آزار و دخالتهای شرم‌آور رژیم ایران ندیده است. آخرین مورد، مواد انفجاری صادره از ایران بود که کشف شد.. دخالتهای آشکار سال 2011 یک نقطه عطف تاریخی در بحرین بود که بایستی موضعی تعیین‌کننده در همکاری با کشورهای همسایه اتخاد می‌شد و اخراج سفیر رژیم ایران گامی بود که مورد استقبال قوه مجریه قرار گرفت“.

در همین رابطه نماینده أنس علی سیف بوهندی بر این باور است که اخراج کاردار رژیم ایران ”پیامی بسیار قوی به سیاستمداران حاکم بر ایران برای دخالت نکردن در امور داخلی بحرین است“. وی افزود: ”متأسفانه گاهاً این دخالتها از رأس هرم یعنی خامنه‌ای وارد می‌شود، که اقدام به فرستادن هسته‌های مخفی برای دخالت در امور بحرین می‌کند“.

بوهندی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تصمیمی جمعی اتخاذ کنند و سفرای رژیم ایران را اخراج نمایند. این پیامی شدیداللحن به حاکمان ایران خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/215f00da-7567-487b-8275-6a07f5164887"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات