728 x 90

-جام زهر اتمى,

جام زهر منطقه‌یی در کمین نظام ولایت

-

دستگیری یک شبکه تروریستی وابسته به رژیم ایران در کویت  به همراه مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات - آرشیو
دستگیری یک شبکه تروریستی وابسته به رژیم ایران در کویت به همراه مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات - آرشیو
رسانه‌های باند خامنه‌ای اخیراً از تعهدات نانوشته دولت روحانی در زمینه مسایل منطقه‌یی نسبت به کشورهای طرف مذاکره خبر می‌دهند.

حرف این است که کشورهای غربی به لزوم انجام تعهداتی که رژیم در زمینه مسایل منطقه‌یی در جریان مذاکرات اتمی داده اشاره می‌کنند در حالی که در متن منتشر شده برجام از این تعهدات نشانی نیست.

روزنامه وطن امروز از رسانه‌های وابسته به دلواپسان از این انتطارات به‌عنوان انتظارات ”فرامتنی“ از بر جام اسم می‌برد و در شماره 28مهر 94 می‌نویسد: ”... فابیوس صراحتاً گفت موضوعات عراق، سوریه و لبنان نیز شامل تعهدات ایران در برجام است! وزیر خارجه فرانسه درباره آغاز اجرای تعهدات ایران در برجام گفت: ما بر اساس مستندات قضاوت خواهیم کرد، به‌ویژه برای آن‌که بدانیم آیا ایران در عمل و به‌شکلی مثبت درباره عراق، لبنان و سوریه ایفای نقش می‌کند. به گزارش تسنیم به‌نقل از پایگاه اینترنتی وزارت‌خارجه فرانسه، لوران فابیوس پانزدهم اکتبر در سنای فرانسه در جلسه‌ای به‌ریاست ژان پیر رافارن، رئیس کمیسیون امور خارجی، دفاع و نیروهای مسلح درباره سیاست خارجی این کشور سخنرانی کرد“.

صرف نظر از صحت‌وسقم اظهاراتی که این روزنامه باند خامنه‌ای به وزیر خارجه فرانسه نسبت می‌دهد، اظهارات این چنینی از طرف مقامات کشورهای غربی طرف مذاکره با رژیم ایران تازگی ندارد. برخی از مقامات کشورهای 5+1 از جمله آمریکا، در اظهاراتشان از رژیم خواسته‌هایی را در زمینه نقش رژیم در حل بحرانهای منطقه‌یی در چارچوب راه‌حلهای غربی مطرح می‌کنند، و این شق را که رژیم در جریان مذاکرات اتمی در زمینه عقب‌نشینی از مواضع تروریستی‌اش در منطقه تعهداتی داده است برای باند دلواپسان رژیم تقویت کرده و واکنشهای آنها علیه باند رفسنجانی ـ روحانی را شدت داده است.

دلواپسان هم قدرتهای جهانی و هم باند رفسنجانی را متهم می‌کنند که با همان الگوی برجام که رژیم را ناگزیر به کوتاه آمدن از مواضعش در زمینه برنامه ضد‌ملی اتمی کردند، در زمینه مسایل منطقه‌یی نیز قصد دارند که رژیم را وادار به کوتاه آمدن از مواضعش کنند و نام این عقب نشینهای خفت‌بار را «برشام» گذاشته‌اند.

وضعیت فلاکت‌بار کنونی رژیم آخوندی در منطقه و در رابطه با بحرانهای منطقه‌یی بیانگر انزوای کامل آن است. این انزوا و نفرت منطقه‌یی از سیاستهای مداخله‌جویانه و جنایتکارانه رژیم در صحبتهای اخیر وزیر خارجه عربستان به‌روشنی بازتاب می‌شد.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان ضمن تأکید بر برکناری بشار اسد گفته است: ”دیدن نقشی برای رژیم ایران در دستیابی به صلح در سوریه مشکل است“.

خبرگزاری رویتر 27مهر 94 به‌نقل از وزیرخارجه عربستان می‌نویسد ”نقش نظامی رژیم ایران در سوریه توانایی این رژیم در داشتن نقشی در تلاشها برای دستیابی به صلح در درگیریهای سوریه را متوقف کرده است.
او موضع ریاض در رابطه با سوریه را مورد تأکید قرار داد که بشار اسد باید از قدرت کناره گیرد تا بتوان به صلح در سوریه دست یافت.
 
الجبیر گفت: رژیم ایران باید از سوریه بیرون بکشد و تأمین تسلیحات برای رژیم بشار اسد را متوقف سازد و شبه‌نظامیان شیعه را که به سوریه گسیل داشته است بیرون بکشد در این صورت می‌تواند نقشی در [راه‌حل] سوریه داشته باشد. الجبیر گفت ایران در حال حاضر یک اشغالگر در سرزمین عربی می‌باشد.
الجبیر گفت امیدوار است رژیم ایران دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه مانند لبنان، سوریه و عراق را متوقف سازد... “.

اکنون فشارهای بین‌المللی و منطقه‌یی رژیم آخوندی را بر سر دوراهی پذیرش برجام دیگری قرار داده‌اند.
چنان‌چه با الگوی برجام اتمی رژیم تن به این برجام بدهد، باید بساط مداخله گرایانه‌اش را در منطقه برچیند و آن وقت است که خاکریزهای عمق استراتژیک یکی پس از دیگری فرو می‌ریزند. چنان‌چه به سیاست مداخله جویانه‌اش ادامه بدهد باید منتظر عواقب بعدی آن باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd8ab20e-037f-44ce-8b07-c82a515c39fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات