728 x 90

اخبار سوريه,اخبار روسيه,

رئیس ائتلاف ملی سوریه: ما از حق قانونی برای مقابله با اشغال سوریه توسط روسیه برخورداریم

-

خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی سوریه
خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی سوریه
خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی سوریه روز 9مهر، به تلویزیون سی.ان.ان گفت: ما از حق قانونی برای مقابله با اشغال سوریه توسط روسیه برخورداریم. وی افزود روسها از بشار اسد حمایت کردند تا غیرنظامیان بیشتری را کشتار کند و از دست اپوزیسیون خلاص شود. روسیه روز گذشته مناطق روستایی حمص را که غیرنظامیان در آن هستند، مورد اصابت قرار داد. تنها یک سرباز ارتش آزاد سوریه کشته شد و 35نفر دیگر، غیرنظامی بودند.

آنها در حمله روز پنجشنبه هم به ادلب، ارتش آزاد سوریه را هدف قرار دادند. بنابراین، روسها دارند به جامعه بین‌المللی دروغ می‌گویند. آنها دارند از بشار اسد حمایت می‌کنند تا شهروندان بیشتری را بکشند و از دست اپوزیسیون میانه‌رو خلاص شود.

خالد خوجه افزود: ما اکنون تجاوز روسیه را به‌عنوان اشغال می‌نگریم و از حق مشروع برای مقاومت برخورداریم تا سوریه را از این اشغال نجات دهیم.

رئیس ائتلاف ملی سوریه در مورد دخالتهای رژیم ایران گفت: ما خبرهایی از منابع حزب‌الله شنیده‌ایم که شماری از عناصر مسلح رژیم ایران به سوریه می‌روند اما رژیم ایران از ابتدا درگیر این جنگ بوده و ما توانستیم آنها را در شمال و جنوب شکست دهیم.

اکنون روسها دارند می‌آیند تا مأموریت رژیم ایران را تکمیل کنند. ما معتقدیم که روسها قادر به نجات بشار اسد و بقای او نخواهند بود.

ما ارتش آزاد سوریه را داریم که با جنگجویان رژیم برابری می‌کند. ما زمینهای بیشتری را در اختیار داریم. این رژیم، تنها 14 درصد از خاک سوریه را تحت کنترل خود دارد و بقیه آن، تحت کنترل ارتش آزاد سوریه است، مناطق اندکی هم تحت کنترل گروه‌های وابسته به القاعده است. در حال حاضر داعش تنها کنترل 11 درصد از خاک سوریه را در دست دارد. بنابراین، برتری بر روی زمین، با ما است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0370e0a-3c5f-47be-8cf1-6482eee7432b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات