728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۲۳شهریور ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی روز دوشنبه 23شهریور، تخاصمات باندی حول مسأله توافقنامه؛ بر فشار تحریمها برگلوی نظام متمرکزاست:


اعتماد: ظریف: ادعای جلیلی سند ندارد – ظریف: تحریمها می‌رود- جلیلی: تحریمها می‌ماند


آفتاب یزد: فرجام تحریمها و لغو آن پس از اجرای توافق هسته‌ای؛ ظریف: می‌شود – جلیلی: نمی‌شود


آفتاب یزد: سفیر اسبق ایران در لبنان: اگر امتیازی دادیم به‌دلیل قطعنامه‌های دوران جلیلی بوده است


عصر ایرانیان: جلیلی با حضور در کمیسیون ویژه برجام تأکید کرد؛ 50 راه نفوذ بیگانگان به ایران با «برجام»


اقتصاد پویا: برجام شکستن زنجیر از پای اقتصاد ایران است


جهان اقتصاد: ادعای مذاکره‌کننده سابق؛ برجام لغو تحریمها را تضمین نمی‌کند!


رسالت: سعیدجلیلی: تحریمها با اجرای برجام باقی می‌مانند


حمایت: بحث داغ کمیسیون ویژه برجام، تحریمها می‌ماند یا لغو می‌شود؟


روزنامه‌های باند رفسنجانی و حسن روحانی با حمله به تیم سیاسی سابق دولت نورچشمی خامنه‌ای، بر راهگشا بودن خود برای نظام تأکید کرده‌اند:


 آفتاب یزد: ... می‌گویند «اگر بدهکار را رو بدهید طلبکار می‌شود».
از آنجا که تا کنون در مورد عملکرد و کارنامه وزارت‌خارجه آقای متکی به نوعی سکوت شده... جناب آقای وزیر خارجه اسبق تصور نموده‌اند عملکرد بی‌نقصی داشته و از این رو از باب طلبکاری وارد میدان شده‌اند. باید خدمت ایشان عرض نماییم مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشاتشان بر عملکرد تیم مذاکره‌کننده صحه گذاشته‌اند. ایشان در آخرین فرمایشات خود مجدداً تأکید فرمودند که «تیم مذاکره‌کننده در جریان مذاکرات هسته‌یی خوب ظاهر شده‌اند». بنابراین طرح عبارتی چون «میدان به غربی‌ها واگذار شده است» از سوی منوچهر متکی از حیز انتفاع خارج است.

ابتکار: اعضای تیم مذاکره‌کننده پیشین به خوبی می‌دانند که بررسی و تصمیم‌گیری درباره پرونده هسته‌یی به‌مثابه یکی از بی‌سابقه‌ترین چالشهای دیپلوماتیک، همواره توسط مسئولان عالی کشور و نهادها و چهره‌های نخبه و ورزیده امنیتی و نظامی و سیاسی صورت گرفته است. چهره‌ها و نهادهایی که در تعلق خاطر آنان به انقلاب و نظام تردیدی نیست


عنوان مهم دیگر روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی خیز این باند برای قبضهٴ قدرت در جریان نمایش آتی انتخابات است، اما این بار با پرچم آشتی و تقسیم سهم با باند رقیب وارد شده‌اند:


اعتماد: روایت هادی خامنه‌ای از جزییات دیدارش با اعضای شورای نگهبان:
برنامه اصلاح‌طلبان برای رایزنی با شورای نگهبان جدی است، رایزنیهایی با هدف گرفتن تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی آنها. دو روز بعد از آن‌که محسن رهامی، دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دیدارهای خود با آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن، دو تن از فقهای شورای نگهبان در قم خبر داد، اکنون سید هادی خامنه‌ای هم از دیدار با شورای نگهبان خبر داده است. دیداری که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و همین‌طور مجلس خبرگان رهبری می‌تواند بسیار معنادار باشد. او دیروز... گفت: «حرف ما هم به بزرگواران حاضر در شورای نگهبان این است که مصلحت عالیه انقلاب را در نظر گرفته و بر اساس تفسیر شخصی خود افراد را رد صلاحیت نکنید. به‌خصوص آن‌که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌یی اگر با رضایت تمام اقشار جامعه در انتخابات اسفندماه همراه شود بسیار به نفع کشور و مصالح نظام خواهد بود.


پاسخ روزنامه‌های باند خامنه‌ای در مورد انتخابات، حمله به رفسنجانی و سیاستهای حسن روحانی است:


رسالت: مصباح یزدی: برخی معتقدند، اسلام ودین مردم وسیله‌ای بود تا شاه را ساقط کنیم، حالا خودمان جای شاه هستیم؛ مدتی خانواده پهلوی حکومت کردند و چون ما زندان رفتیم، زحمت کشیدیم و شکنجه شدیم حکومت حق ما است...

کیهان: نمونه‌های مخالفت دولت با قانون اساسی، ... رو به فزونی است، از ارسال نکردن لایحه برجام به مجلس طبق قانون اساسی و پس از تأکید رهبر معظم انقلاب گرفته تا هجمه به‌عملکرد قانونی شورای نگهبان و... .
بدیهی است که شورای نگهبان هیچگاه از عملکرد قانونی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد
نانوشته پیداست که نقض مستمر قانون اساسی در گفتار و کردار دولتمردان محترم، از ارسال نکردن لایحه برجام به مجلس گرفته تا هجمه به نظارت استصوابی شورای نگهبان، فایده‌ای جز بی‌اعتمادی مردم به دولت نداشته و در تحلیلی نهایی دود آن به چشم دولتمردان هم خواهد رفت.


حمله به برجام و دولت آخوند روحانی و رسانه‌های باندش، بخش ثابت مطالب روزنامه‌های باند خامنه‌ی شده است، که در روز دوشنبه نیز ادامه دارد:


کیهان: چرا ذوق زده‌ها از آگاهی مردم نگرانند؟! سانسور حقایق تلخ برجام امید نیست فریب است

وطن امروز: انتقادات صریح منوچهر متکی از مخالفت دولت با بررسی برجام در بهارستان: از تاریخ عبرت بگیرید، برجام حقوق کشور را مخدوش کرده است، برخی می‌خواهند مجلس را به توپ ببندند، کلاه گشاد قرار داد الجزایر سرمان نرود

وطن امروز: دسته سومی حضور دارند که با «ذوق‌زدگی» غیرقابل توصیف، ضمن حمایت صریح و افراطی از توافق وین، به‌دنبال تسری این توافق به دیگر ابعاد رابطه ایران با غرب به‌ویژه آمریکا هستند.


در روزنامه‌های دوشنبه نیز رو کردن گوشه‌هایی از ناکارآمدی و فساد باندی و چپاولهای رقیب، نهادینه بودن غارتگری و ناکارآمدی نظام ولایت را به نمایش گذاشته است:



اعتماد: سفره‌های کوچک شده مردم
آفتاب یزد: دیگر زمینی برای زمین‌خواری باقی نمانده
آفتاب یزد: عضو کمیسیون عمران مجلس: مردم از فسادهای دولت گذشته به ستوه آمده‌اند
تعادل: پارادوکس بیکاری در استانهای ثروتمند
 
کیهان: واردات میلیون‌ها دلار کمربند، آب پنیر و آدامس در 5ماه اول سال 94
ابرار اقتصادی: نیمی از مشمولان قانون کار کشور فاقد مسکن هستند
عصررسانه: مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی عنوان کرد: تخلف میلیاردی در تراکنش‌های صوری.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79edc7be-2c0e-4926-a06b-b63dca9ab287"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات