728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۷شهریور ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
عنوانهای مهم روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه 17شهریور آتش تهیه جنگ باندها برای کسب هژمونی در نمایش انتخابات آتی و چگونگی زهر خوران نظام است:


آرمان: رفسنجانی: انتخابات اسفندماه بسیار مهم است، مردم آماده کردن نهادینه کردن اعتدالند

آرمان: کمیسیون کارشناسی یا محل تخریب، حمله جلیلی به برجام

آفتاب یزد: صالحی: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

شرق: رفسنجانی: مردم برای نهادینه شدن اعتدال وارد میدان انتخابات شوند

ابتکار: حاشیه‌سازی دلواپسان در کمیسیون برجام؛ سوءقصد به توافق

کیهان: جلیلی: دربرجام از 100 حق مسلم خود محروم شده‌ایم

در روزنامه‌های سه‌شنبه رفسنجانی در پاسخ به حملات یک هفته اخیر بار دیگر به صحنه آمده و سهم خواهی خود را در جایگاه همسنگ ولی‌فقیه ارتجاع مشخص کرده است:


آرمان: هاشمی به منزلة پدر نهضت: می‌توان ایشان را به منزله یک پدر برای انقلاب فرض کرد که آسایش و امنیت این نظامی که اکنون تحت لوای آن زندگی می‌کنیم مولود زحمات افرادی مثل آیت‌ا... هاشمی است... حق دارد نسبت به نظام جمهوری اسلامی نگران باشد و نسبت به مجلس خبرگان که مهمترین نهاد تصمیم‌گیری در کشور است دغدغه داشته باشد و اثرگذار نیز باشد... قطعاً وقتی ایشان نظری می‌دهد و افرادی را معرفی می‌کنند مردم، خواص، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و اساتید حوزه و دانشگاه به آن توجه می‌کنند


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی بعد از چند روز سکوت پاتک خود را به اظهارات یزدی رئیس خبرگان ارتجاع و پاسدار جعفری سرکرده سپاه آغاز کرده‌اند:


جمهوری اسلامی: این‌که فرمانده سپاه وارد صحنه شود و با رئیس‌جمهور طرفیت کند، قطعاً خارج از وظایف سپاه است و از مصادیق ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به عرصه سیاست می‌باشد... . ورود نیروهای مسلح به سیاست، آنها را برای ورود به سایر عرصه‌ها وسوسه خواهد کرد به‌ویژه آن که تصورشان این باشد که حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هستند... چنین تصوری موجب می‌شود نیروهای نظامی قائل به هیچ محدودیتی برای حوزه کاری خود نباشند و به تدریج وارد عرصه‌های دیگر هم بشوند و همه چیز را در قبضه خود بگیرند و به یک «خود همه کاره پنداری» برسند.

اعتماد: سخنان هفته گذشته یزدی ریاست مجلس خبرگان از نوع دیگری بود.
یزدی با اشاره به برنامه‌ها و طرحهای دولت از دولت خواست واقعیتها را به‌صورت صریح و بی‌پرده به اطلاع مردم برساند و از ذکر برخی آمار و اطلاعات «غیرواقعی» که پشتوانه علمی ندارد، پرهیز کند»... . ایشان که مدتی رئیس قوه قضاییه بوده‌اند، بهتر از ما می‌دانند که مطابق قانون، بیان اتهام باید همراه با ارایه ادله و مستندات باشد و بیان کلی اتهام بدون شواهد و مستندات پذیرفتنی نیست.
اگر ایشان نسبت به آمار غیرعلمی و احیاناً دروغ حساسیت دارند... به طریق اولی باید در دوره هشت ساله دولت قبلی، حداقل هر ماه و شاید هر هفته و روز یک بار در این باره تذکر می‌دادند. نه فقط درباره آمار نادرست و غلط، بلکه در خیلی از موارد دیگر نیز شایسته بود که واکنش متناسب و حتی سریع نشان می‌دادند.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان درحمله به باند رفسنجانی و شرکایش آنها را مسبب تمامی آثار منفی توافق هسته‌یی معرفی کرده‌اند و برای حسابرسی زمینه‌چینی کرده‌اند:


کیهان: طیف‌های «مأمور دشمن»، «غافل از دشمن» و «فرصت‌طلب سیاسی-اقتصادی»، دانسته و ندانسته چنان در نقشه و زمین دشمن بازی کردند تا این فرصت تبدیل به تهدید شود و ملت ما به جای طلبکاری در مذاکرات، بدهکار شود... 7-8ماه پیش که منتقدان مکرر به دولتمردان هشدار می‌دادند همه همت و تمرکز خود را صرف توافق نکنید یا برخی حامیان دولت بیخودی دم از اخوت با «برادر ملک عبدالله» یا ملک سلمان نزنند، چرا کسی گوشش بدهکار نبود؟!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای در کانون حملاتشان رفسنجانی و حسن روحانی را با تعابیری از جمله «غربگرا» ؛ هدف قرار داده‌اند، تا حذف رقیب را تسهیل کند:

وطن امروز: برخی اطرافیان دولت کوشیدند در نقشی پدرسالارانه نسخه اصول سیاست خارجی ایران را یکجا پیچیده و با تمسک به بوقچیان رسانه‌یی غربگرا، «عزت» و «حکمت» را مقابل «مصلحت»، ذبح کرده و به‌اصطلاح خودشان «جام زهر» به کام «استقلال» کشور جاری کنند و برجام و قطعنامه 2231 را مشابه قطعنامه 598 پایان جنگ، تمام شده و قطعی جلوه دهند.

در میان حملات باند خامنه‌ای به رقیبان، لاعلاج به ساختار ناهمگون نظام ولایت‌فقیه با نمایش دولت و مجلس و ادعای مردم‌سالاری اذعان شده و به حاصل این روند مسخره که چیزی جز شقه و شکاف در نظام نبوده اشاره شده است:

رسالت: جای شگفتی است که در تمام دولت‌ هایی که در این سی و چهار سال بر سر کار آمده‌اند ضمن آن که همگی خدمات بسیاری در صحنه‌های مختلف داشته‌اند، اما همگی آنها نیز در برخی موضوعات بسیار مهم و حیاتی راه خودمحوری و خودرایی در مقابل قانون و در مقابل ولی‌فقیه را پیش گرفته و با اصرار بر خطا، خساراتی سنگین به اعتبار و آبروی خود و به منافع ملت و کشور وارد آورده‌ اند.


وحشت خامنه‌ای از فضای مجازی در فراخوانش به تشدید سرکوب با اذعان به کمی وقت برای نظام موضوع عنوانهای روزنامه‌های هر دو باند شده است:

آرمان: مقام معظم رهبری: باید از انفعال در عرصه فضای مجازی خارج شد


رسالت: الزامات حضور فعال در فضای مجازی


قدس: دستور صریح رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی: منفعل نباشد


حمایت: خروج از انفعال در فضای مجازی با تولید محتوای اسلامی جذاب


حملات باندی در سایر عرصه‌ها مضمون دیگر عنوانهای روزنامه‌های سه‌شنبه است


آرمان: واردات 14تن سنگ پا در دولت احمدی‌نژاد


عصرایرانیان: نرخ بیکاری ۲۸.۷ درصدی جوانان ایرانی


صبح اقتصاد: رفسنجانی: مردم رکود و تورم را در زندگی خویش حس می‌کنند

کیهان: از شیطان چه خبر؟ منتظریم تشریف بیاورند!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93f8882c-f43b-4b17-84e1-8a0ef5405b04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات