728 x 90

مذاكرات هسته اي,

نمایش بررسی برجام در مجلس رژیم

-

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع
با ورود ولی‌فقیه ارتجاع به موضوع بررسی برجام و تأکید او در این زمینه که برجام در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، به نظر می‌رسد زمینه برای تعیین‌تکلیف نهایی زهرخوران فراهم شده است.
در بررسی نوشته‌های رسانه‌ها و اظهارات مهره‌های وابسته به باند ولی‌فقیه در رابطه با نقش مجلس رژیم در بررسی برجام، به نظر می‌رسد که ورود مجلس به این موضوع بیشتر جنبه فرمی و عرضه اندام در برابر کنگره آمریکا داشته باشد، و این نیز یکی از نمایشات باند خامنه‌ای در زمینه ”نرمش قهرمانانه“ در زهرخوران اتمی رژیم است. بعضی از رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای به این نقش به‌خوبی اذعان می‌کنند.
روزنامه رسالت وابسته به باند خامنه‌ای 15شهریور 94 در این رابطه می‌نویسد: ”طی یک‌ماه اخیر نقش مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام تناسبی با نقش آفرینی پررنگ کنگره آمریکا در قبال این پدیده نداشت. اشاره صریح مقام معظم رهبری به لزوم نقش آفرینی مجلس در بررسی برجام، به نوعی احیای جایگاه و آبروی قوه مقننه در این معادله محسوب می‌شد. بر خلاف آنچه مقامات آمریکایی ماهها درصدد آن بودند، واشینگتن سوت پایان بازی برجام را به صدا در نخواهد آورد و جهت امضا و اجرایی شدن برجام، خوان آخر دیگری به نام ’ بررسی برجام توسط مجلس شورای اسلامی ایران’ باید گذرانده شود“.
روزنامه وطن امروز یکی دیگر از رسانه‌های وابسته به باند خامنه‌ای 14شهریور 94 به صراحت اعتراف می‌کند که مجلس رژیم ناگزیر به توافق با برجام است: ”اراده‌ای که در مجلس مشاهده می‌شود، تلاش برای توافق است. و این موضوع از اغماضی که طی 2سال اخیر نسبت به نقش مجلس در نظارت بر مذاکرات هسته‌ای، و مماشاتی که با دولت صورت گرفته، پیداست. مجلس جایگزینی برای توافق ندارد. اما معتقد به توافق خوب است. و پیشانی این توافق خوب، هدف انجام مذاکرات یعنی لغو تحریم‌هاست“.
روزنامه جوان ارگان بسیج 14شهریور نیز تأکید دارد که بررسی برجام در مجلس رژیم به نفع دولت است زیرا ”در صورت تصویب، آرامش روانی برای اجرای بندهای برجام حاکم می‌شود“.
فواد ایزدی یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای که از او به با عنوان کارشناس نام برده می‌شود در یک جلسه پرسش و پاسخ در خصوص ضرورت بررسی برجام در مجلس رژیم تأکید کرده است: ”برجام تعهدهایی را برای کشور در بلندمدت ایجاد می‌کند و بر اساس اصل 77 قانون اساسی مجلس باید نظر دهد و فکر می‌کنم این به نفع آینده این توافق است چنان‌چه بخواهد اجرایی شود“. (خبرگزاری ایسنا14شهریور94)
بنابراین مجلس رژیم تصمیم دارد نقشی دوگانه را بازی کند، نقش اول آن عرضه اندام در برابر کنگره آمریکا است تا مبادا از قافله عقب بماند، ضمن این‌که به‌عنوان یک چماق در دست باند ولایت، علیه باند رفسنجانی - روحانی و به‌خصوص دولت او عمل می‌کند.
نقش مجلس رژیم در این بازی این است که چنان‌چه کنکره آمریکا توافق را رد کند و از پس وتوی اوباما برآید، مجلس نیز برجام را رد می‌کند و به این وسیله سعی می‌کند تا حدودی آبروی ریخته نظام و ولی‌فقیه آن را حفظ کند.
اگر هم در دعوای اوباما و کنگره، به نفع اوباما، برجام تأیید شد، نمایندگان رژیم بعد از قدری دو و دم و... آن را تأیید می‌کنند تا بدینوسیله بگویند که میخ آخر برجام را رژیم کوبیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/747b95c6-ea86-4207-a45d-db2553ace82d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات