728 x 90

بحران بىآبى,فقر و بيكارى,اخبار اقتصادی,

کارگزار رژیم: با خشک شدن دریاچه ارومیه دست‌کم ۴ میلیون نفر مجبور به مهاجرت خواهند بود

-

خشک شدن دریاچه ارومیه
خشک شدن دریاچه ارومیه
عیسی کلانتری از مشاوران آخوند حسن روحانی و دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به گوشه‌یی از سیاستهای غارتگرانه و ویران کننده رژیم آخوندی اعتراف کرد: ما همه دست به دست هم دادیم و دریاچه ارومیه را خشک کردیم ما صد‌ها دریاچه مانند ارومیه هم در زیر زمین داریم که آنها را هم خشک کرده‌ایم. اگر برای احیای دریاچه ۷ میلیارد دلار هزینه نکنیم، باید برای جبران تبعات آن صد‌ها میلیارد دلار هزینه کنیم. دریاچه ارومیه در نتیجه نادیده گرفته شدن اصول توسعه پایدار خشک شد. در هشت سال جنگ تحمیلی، کلاً ۱. ۱ میلیون نفر جابه‌جایی جمعیت داشتیم اما با خشک شدن دریاچه ارومیه دست‌کم ۴ میلیون نفر مجبور به مهاجرت خواهند بود. ضمن این‌که تبریز تبدیل به شهری متروکه خواهد شد.
ما در ۵۰ سال پیش ۲۵ درصد منابع آب تجدید پذیر را هم مصرف نمی‌کردیم و ۵۰ سال پیش مسأله‌ای به نام تخریب محیط زیست نداشتیم. اما امروز داریم خودکشی می‌کنیم و ریشه تداوم سرزمین هفت هزار ساله را خشک می‌کنیم. ما به بهانه افزایش تولید، به بهانه عدم وابستگی، به بهانه حفظ امنیت ملی، به بهانه تأمین امنیت غذایی، به بهانه این‌که مثلاً گردنمان پیش دیگران خم نکنیم و اقتدار ملی داشته باشیم به این بحرانها رسیدیم. در خراسان رضوی بالای ۱۵۰ درصد آب‌های تجدید پذیر مصرف می‌شود؛ در اصفهان و کرمان بالای ۱۲۰ درصد، در فارس بالای ۱۰۰ درصد استفاده می‌شود.
وی افزود من چند وقت پیش در دانشگاه مشهد گفتم که با درختهای مشهد عکس یادگاری بگیرید و به آیندگان بگویید زمانی در مشهد هم درخت بود!
و در پایان با زیر ضرب بردن باند رقیب گفت: چرا با دزدان آب برخورد نمی‌کنید؟ چرا با کسانی که به‌صورت غیرمجاز از آجی چای آب برداشت می‌کنند برخورد نمی‌شود؟ چرا رئیس دادگستری استان سکوت کرده و با این تخلفات برخورد نمی‌کند؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d53e8e1-2f9d-480a-8b62-14f84aa4e8d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات