728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۴شهریور۱۳۹۴

-

--
--
اغلب روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه 14شهریور، سراسیمه از موج احساس جهانی در مورد مرگ مظلومانه آیلان کردی، پناهجوی خردسال سوری، تلاش کرده‌اند قاتل اصلی مردم سوریه یعنی رژیم اسد و حامی اصلی‌اش خامنه‌ای را در ببرند و پای دیگران را به میان بکشند:


ایران: بغض جهان در مرگ مهاجر کوچک - انتشار تصویر پیکر بی‌جان کودک سوری موجی از خشم و اعتراض محافل جهانی بر ضددولتهای عربی حامی تروریستهای داعش برانگیخت

جام جم: بحران وجدان در اروپا

جهان صنعت: وجدان خاموش جهان بیدار می‌شود؟


عنوانهای مهم روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه انعکاس حملات خامنه‌ای و مهره‌هایش به باند رفسنجانی – روحانی و سوز و گداز از فشار طناب تحریم و وحشت از شقه و فروپاشی با تعبیر وارونه «نفوذ» است:


ابرار: رهبر انقلاب: نباید فریب لبخند دشمن را خورد

ابرار: سرتیپ سلامی: توافق شود یا نشود، آمریکا دشمن درجه یک ایران است

افکار: خامنه‌ای: آمریکا تکلیف برداشتن تحریمها را مشخص کند

اطلاعات: خامنه‌ای: مسؤلان نسبت به طراحی و نقشه دشمن حساس و هوشیار باشند

حمایت: خامنه‌ای: تحریمها برداشته نشود معامله‌ای هم در کار نخواهد بود / مسأله بعد ز برجام از مسأله برجام مهمتر است / نباید فریب لبخند دشمن و یا مساعدت کوتاه‌مدت او را خورد

خراسان: خامنه‌ای: مسأله بعد از برجام، از مسأله برجام مهم‌تر است

رسالت: احمد خاتمی: مقابله با نظارت قانونی شورای نگهبان حاشیه‌سازی است

روزان: خامنه‌ای: تعلیق نه، تحریمها لغو شود


تخاصم و رویارویی در رأس نظام در عنوانها و مطالب روزنامه‌های دو باند موضوع اصلی است:


کیهان: رشته دشمن پنبه شد، اکنون رهبر انقلاب، با هوشمندی و رصد میدان، راه را بر دو جریان سد کرد؛ از یک‌سو راه زیاده‌خواهی و خدعه دشمن را و از سوی دیگر راه جریانی که در داخل می‌کوشید با دور زدن قانون اساسی و مردم‌سالاری یا با انتساب سخنانی خلاف سخنان صریح رهبر انقلاب، راه دیگری را بپیماید.
سخنان اخیر رهبر انقلاب از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و فصل‌الخطابی است برای آنان که سردرگم بودند و آنان که قصد دیگری داشتند.


آرمان: آنچه اهمیت دارد تمکین به رأی جمعی و نظر بزرگان است که چند زمانی است همگان به این واقعیت پی برده‌اند که سخنان آیت‌ا... هاشمی می‌تواند فصل‌الخطاب باشد
روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان با استناد به اظهارات اخیر خامنه‌ای در جمع اعضای خبرگان آخوندی، تیغ تعیین‌تکلیف را برای باند رقیب و رسانه‌هایش تیز می‌کنند:


رسالت: این‌که مقام معظم رهبری در این دیدار به ’چارچوب شاخصهای منظومه فکری اسلام’ تأکید فرمودند، به این دلیل است که صیانت و حفظ استقلال و آزادی کشور تنها در سایه این منظومه قابل تحقق است.
برخی با سوزن‌بانی فکری غرب فکر می‌کنند با آشتی با غرب می‌توانند استقلال کشور را حفظ کنند. این یک سراب است.
امروزه در برخی محافل روزنامه‌هایی که در جهت تحکیم مبانی غرب در داخل قلم می‌زنند و اغلب مستظهر به پشتیبانی مالی و معنوی غرب هستند، خود را روزنامه‌های مستقل می‌نامند و در بوقهای آمریکایی و انگلیسی از آنان به‌عنوان کسانی یاد می‌کنند که در راه آزادی گام برمی‌دارند

جوان: با این هدایت رهبری، مجموعه رئیس‌جمهور و دولت محترم در شرایط پس از برجام نه‌تنها نباید نگران «حرف زدنهای داخلی» و «واکنش آمریکایی‌ها» باشند بلکه باید در مقام مطالبه برخیزند و... در واقع باید از پندار «حرف نزدن در داخل» به راهبرد «حرف بد نزدن آمریکایی‌ها» رسید.


پاسخ روزنامه‌های باند رفسنجانی –روحانی به باند رقیب اعلام ایستادگی برای قبضهٴ قدرت در نمایش انتخابات آتی است:


آرمان: حضور هاشمی در انتخابات ضروری است


آفتاب یزد: رفسنجانی: دو دوره مذاکرات با آمریکا در دولت سابق نتیجه‌یی نداشت

ابتکار: دعوت از یادگار امام برای شرکت در انتخابات خبرگان

ابتکار: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: دولت گذشته القا می‌کرد که دوره ظهور شروع شده است

مردم‌سالاری: هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: زمانی تحزب واقعی در کشور شکل می‌گیرد که... دولت، برنامه و بودجه و امکانات را در اختیار داشته باشد.


روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی در واکنش به حملات روزهای اخیر خامنه‌ای و باندش، با یادآوری به پایان رسیدن صبر مردم و امکان انفجار اجتماعی به سران باند خود؛ ضرورت خوراندن جام زهرهای داخلی به باند رقیب، حتی با قهر را؛ تنها راه نجات نظام دانسته اند:


ابتکار: فضای داخلی نیازمند تحول بنیادی است... کلید تدبیر حسن روحانی نیز تا به اکنون قادر به بازکردن برخی قفل‌های مهم داخلی نشده و از این حیث همه دچار درجا زدن هستند.
اعتماد عمومی قربانی فضای مذکور می‌باشد و شکافهای بسیاری را ایجاد نموده است...
اولین قدم در برون‌رفت شرایط کنونی و گذر از این دوقطبی متصلب، عبور جریانهای سیاسی از افراطیون و گرفتن تریبون از دست تندروهای مصلحت ستیز می‌باشد...
متن مردم از شکافهای ایجاد شده خسته‌اند. ظرفیت فضای اجتماعی اجازه کش دادن شرایط امنیتی و برخوردهای فیزیکی و... را نمی‌دهد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان در فضای حرفهای خامنه‌ای ناامیدانه چشم به مجلس دوخته‌اند و هوای بازگشت به رویای دسترسی به بمب اتمی را دارند:


وطن امروز: مجلس می‌تواند با توجه به ایرادات برجام، این متن را رد کند. مستندات قانونی رد برجام نیز وجود دارد. برجام در مغایرت کامل با قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌یی ملت ایران است...
در واقع اصول و خطوط نظام در موضوعات لغو تحریم‌ها، تحقیق و توسعه و بازرسیها در برجام آسیب دیده است و از این حیث دست مجلس برای رد برجام کاملاً باز است.
اما اراده‌ای که در مجلس مشاهده می‌شود، تلاش برای توافق است.


حمایت: در چنین فضایی که حتی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی موج تهدیدات تداوم دارد، سیاست نظام، مبنی بر ارتقای... پیشرفت برنامه موشکی، امری بدیهی... است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60d76df5-1f2a-4395-bade-466ac88d2eb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات