728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

جنگ با شورای نگهبان چرا؟

-

شورای نگهبان رژیم
شورای نگهبان رژیم
پس از زهر اتمی و سرایت آن به تمامی ارکان نظام، و در جریان جنگ و جدال سران رژیم بر سر انتخابات اسفندماه رژیم و کسب هژمونی در آن، آخوند حسن روحانی روز 28مرداد 94 در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران رژیم، با اشاره به برگزاری انتخابات، باند خامنه‌ای و به‌طور مشخص شورای نگهبان نظام را مورد جمله قرار داد گفت:”مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آن جا را به هر رنگی که بخواهم درآورم، این‌گونه نیست“.

روحانی سپس به رد صلاحیت افراد وابسته به باند رفسنجانی- روحانی توسط شورای نگهبان خامنه‌ای درگذشته اشاره کرد، و در مورد نقش شورای نگهبان گفت: ”ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند رد صلاحیت کند“. مهره‌های باند رفسنجانی - روحانی به بهانه شرکت در فتنه و فتنه‌گری اضافه کرد ”جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأتهای اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناج دیگر را تأیید صلاحیت نکند“.

پس از بیان این اظهارات توسط روحانی، سران و ایادی باند خامنه‌ای در یک تهاجم همه‌جانبه به روحانی حرفهای او را فضا سازی و حاشیه‌سازی علیه شورای نگهبان نامیدند.
در این رابطه آخوند صادق آملی لاریجانی سرکرده قضاییه رژیم در واکنش به حرفهای روحانی گفت: ”چرا برخی آقایان در خصوص شورای نگهبان فضاسازی می‌کنند و حرفهای حاشیه‌یی می‌زنند و جدال به راه می‌اندازند؟“.

رئیس قوه قضاییه رژیم در ادامه اظهاراتش علیه روحانی و در دفاع از شورای نگهبان رژیم از آن خواست ”در مسأله سرنوشت‌ساز انتخابات محکم بایستد“.

آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در تهران نیز در جمع اعضای هیأت نظارت شورای نگهبان و در واکنش به سخنان روحانی گفت: ”وظیفه‌ای که قانون اساسی در اصل ۹۰ برعهده شورای نگهبان گذاشته نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه‌پرسی است“.

خاتمی ضمن تهاجم به اظهارات روحانی، جواب طلب ”حق الناس“ هاشمی رفسنجانی از خامنه‌ای را هم داد، و گفت: ”حق الناس دیگر بودن مجلس در تراز ملت است که نباید از درون مجلس منتخب ما از تحصن با کنگره آمریکا ارتباط برقرار کنند که این یک حق الناس است و شورای نگهبان موظف به رعایت این حق است که نگذارد حامیان و عاملان فتنه به مجلس راه پیدا کنند و در غیراین صورت حق الناس رعایت نشده است“. (خبرگزاری ایرنا 2شهریور 94).
در رد اظهارات روحانی علیه شورای نگهبان، مهره‌های دیگری از باند خامنه‌ای به‌ویژه در مجلس رژیم نیز وارد صحنه شدند از جمله کوچک زاده یکی از نمایندگان باند خامنه‌ای در این زمینه گفت: ”آقای رئیس‌جمهور که سوگند خورده که پاسدار مذهب رسمی، نظام جمهوری و قانون اساسی کشور باشد، خلاف صریح نص قانون اساسی به‌کار شورای نگهبان ایراد می‌گیرد. آقای باهنر، به خدا ادامه این حرفها، ادامه این کارها منجر به دیکتاتوری می‌شود “. و...
متقابلاً وزیر کشور دولت روحانی از ایستادگی وزارت کشور در برابر ”رد صلاحیت ناحق“ سخن گفته است.

به نوشته روزنامه اعتماد وابسته به باند رفسنجانی - روحانی 2شهریور94، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم تأکید کرده است، کاندیداهایی که ”از چهار مراجع ذی صلاح قانونی گواهی سلامت داشته باشند بر سر حقوق آنها می‌ایستد“، و کسانی که بی‌جهت و برخلاف حق رد صلاحیت شوند ”یقین بدانید که وزارت کشور از حقوق آنها حمایت خواهد کرد و شخص بنده پیگیر موضوع خواهم بود“.

واضح است که جدال بین روحانی و شورای نگهبان و هجوم سنگین سران باند ولایت علیه روحانی، ناشی از جنگ قدرت و هژمونی در رأس نظام است، که هر یک از باندها تلاش دارند آن را در انتخابات آتی خبرگان و مجلس رژیم تصاحب کنند.

اما برای رسیدن باند رفسنجانی- روحانی به هدف و به قول رفسنجانی ”حق الناس“ (سهم من)، شورای نگهبان رژیم به‌عنوان یک ابزار مزاحم جلو راه آنان قرار دارد، و این نهاد آخوندی مهمترین ابزار حذف و تصفیه برای خامنه‌ای است، و خامنه‌ای هربار در انتخابات مجلس، خبرگان و حتی ریاست‌جمهوری رژیم آن را به‌کار می‌گیرد.

کارآیی این نهاد برای خامنه‌ای آن‌قدر اهمیت دارد که این شورا توانست در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در سال 92، هاشمی رفسنجانی را که یکی از دو سر اصلی رژیم است حذف کند.

همچنین همین ارگان در سال 82 بسیاری از نمایندگان باند مقابل را که نماینده مجلس بودند، و هنگام کاندیداتوری صلاحیتشان توسط همین ارگان تأیید شده بود، برای دور بعد یعنی برای نمایندگی مجلس هفتم رژیم صلاحیتشان را رد کرد، و آنها ناگزیر شدند در حالی که در آن زمان نماینده مجلس بودند، در مجلس رژیم دست به تحصن بزنند و دست آخر نیز صلاحیت همگی آنان توسط شورای نگهبان رد شد.

با چنین تجربه‌ای از گذشته و خیز کنونی شورای نگهبان برای حذف و تصفیه عناصر باند رفسنجانی- روحانی از مجلس است، که این باند و در رأس آن رفسنجانی و روحانی تهاجم سنگینی را علیه شورای نگهبان آغاز کرده‌اند، و اکنون با پاتک سنگین باند خامنه‌ای و توسط سران این باند مواجه شده‌اند.

زیرا شورای نگهبان به‌عنوان مهمترین ابزار اعمال هژمونی ولی‌فقیه در امر انتخابات، نقش اساسی در حذف و تصفیه عناصر مزاحم باند ولایت را بازی می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7fbbcf5-ea6e-4029-96b0-180562c969fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات