728 x 90

اخبار اروپا,

سرنوشت تکان‌دهنده پناهندگان در جزایر یونان

-

 -
-
سازمان ملل‌متحد می‌گوید از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۱۲۴هزار پناهجو وارد یونان شده‌اند. دولت یونان و مردم یونان، ارگانهای امدادی، هیچ امکانی برای پذیرش و نگهداری این تعداد از افراد را ندارند. مشابه چنین وضعیتی در جزایر دیگر در شرق "آوگیاس" نیز دیده می‌شود.
 
 
پناهجویان در یک استادیوم کوچک اسکان داده‌ شده‌اند که از کمترین امکانات زیستی و بهداشتی را برخوردار است.
در این ورزشگاه همه روزه بین پلیس و پناهجویان نزاع و زدوخورد در می‌گیرد. مأموران پلیس با باتون به مصاف پناهجویان می‌روند و جلوی خروج آنها از ورزشگاه را با استفاده از پودر سیلندرهای آتش‌نشانی می‌گیرند.
 

بیشتر کسانی که در ورزشگاه محبوس شده‌اند، آوارگان سوری و افغان هستند. آنها از کرانه‌های ترکیه خود را به جزیره کوس رسانده‌اند و پیش از فرستاده شدن به ورزشگاه، هفته‌ها در خیابانها و پارک‌های جزیره خوابیده‌اند.
پلیس جزیره می‌گوید ناآرامی وقتی بروز کرد که پناهجویان برای ثبت‌نام خود به یک پاسگاه ریختند. پس از آن قرار شد که امر ثبت‌نام از آنها در ورزشگاه صورت گیرد.
گزارشگران حاضر در محل می‌گویند: پناهجویانی که در جزیره "کوس" محبوس شده‌اند، صبح سه‌شنبه21مرداد 94 در بندر اصلی جزیره تجمع کردند و خواهان خروج از جزیره و رفتن به کشورهای دیگر اروپایی شده‌اند.
 
 
 
شهردار جزیره کوس، گئورگوس کریتسیس، طی نامه‌یی سرگشاده خطاب به دولت یونان نوشته و در آن نسبت به مسائل و خطرات حضور هزاران پناهجو در این محل با کمترین امکانات هشدار داده شده است. بنا بر آخرین آمار هفت هزار پناهجو به جمعیت ۳۰هزار نفری جزیره کوس افزوده شده‌اند. الکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان هفته گذشته از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرده و گفته بود که کشورش توان پاسخگویی به مهاجران را ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/660e8427-289a-4678-9a0c-4ec6db3e1f06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات