728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,مذاكرات هسته اي,

کنفرانس مطبوعاتی با شرکت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و شخصیتهای برجستهٴ فرانسوی - بررسی روند اعدامها در ایران

-

کنفرانس مطبوعاتی با شرکت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و شخصیتهای برجستهٴ فرانسوی
کنفرانس مطبوعاتی با شرکت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و شخصیتهای برجستهٴ فرانسوی
در کنفرانسی با شرکت جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا و شخصیتهای برجستهٴ فرانسوی، روند فزایندهٴ اعدام‌های وحشیانه و جنایات رژیم آخوندی علیه مردم ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این کنفرانس علاوه بر جولیو ترتزی، استاندار ایوبونه، فرانسوا کلکومبه بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه، شهردار ژان پیر بکه و بهزاد نظیری نمایندهٴ مجاهدان لیبرتی در ژنو، شرکت و سخنرانی کردند.
 
وزیر خارجه پیشین ایتالیا در سخنان خود، از جمله گفت: مذاکرات هسته‌یی نباید باعث شود که تعهد بین‌المللی (رژیم) ایران در سایر زمینه‌ها به فراموشی سپرده شود... کشور ما نگران صدور تروریسم این رژیم است که آن روی سکه نقض (حقوق‌بشر) در داخل کشور به‌شمار می‌رود؛ از این‌رو ما با این حکومت یک مشکل امنیتی داریم... 28 کشور اتحادیه اروپا متنی را امضا کرده‌اند که تصریح می‌کند، هر گونه توافق تجاری این اتحادیه با سایر کشورها، باید شامل تدابیر مشخصی در ارتباط با رعایت حقوق‌بشر باشد.
 
استاندار ایو بونه با اشاره به سوابق فریبکاریهای حکومت آخوندی در برنامه اتمی‌اش، تأکید کرد: فرانسه... باید به اصول جمهوری‌خواهانهٴ خود پایبند باشد و با رژیم ایران استمالت نکند. ما باید در قبال رژیمی که از حکم اعدام برای وحشت‌افکنی در قبال مردمش استفاده می‌کند، بسیار محتاط باشیم... . بایستی در قبال (رژیم) ایران رویکرد بسیار قاطعی داشت که اگر این رژیم به التزامات بین‌المللی‌اش، از جمله در زمینه اجرای حکم اعدام پایبند نباشد، می‌تواند تا قطع روابط دیپلوماتیک به‌پیش برود.
 
فرانسوا کلکومبه نیز در سخنان خود در این کنفرانس، گفت: مذاکرات اتمی نباید بر روی نقض حقوق‌بشر (توسط رژیم ایران) سایه بیندازد. افکار عمومی فرانسه هیچ اعتمادی به رژیم ایران ندارد و ما خواهان آن هستیم که دولت فرانسه به این موضع که از سوی بسیاری از منتخبان حمایت می‌شود، احترام بگذارد... . مردم ایران خواهان دموکراسی و مسیری برای یک تغییر بزرگ در این کشور هستند.
 
شهردار ژان پیر بکه در سخنان خود، خاطرنشان کرد: فرانسه در مذاکرات اتمی موضع قاطعی داشت؛ بسیاری بر این عقیده‌اند که این قاطعیت باید در وادار کردن رژیم ایران به رعایت التزامات حقوق‌بشری‌اش نیز بارز بشود. فرانسوی‌ها و منتخبانشان، نسبت به نقض حقوق‌بشر، به‌خصوص نقض حقوق زنان توسط رژیم ایران، بسیار حساسند.
 
همچنین بهزاد نظیری در سخنان خود با یادآوری سالگرد قتل‌عام بیش از 30هزار زندانی مجاهد و مبارز در تابستان سال 67 توسط رژیم آخوندی، تصریح کرد: قتل‌عامی که 27سال پیش در همین ایام صورت گرفت نباید به فراموشی سپرده شود و عاملان و آمران این جنایات، یعنی سران رژیم جنایتکار آخوندی، باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه بشوند.
وی با اشاره به روند فزایندهٴ اعدامها در دوران آخوند روحانی تصریح کرد، آخرین گزارش گزارشگر ویژه ملل‌متحد نیز نشان می‌دهد که این میزان اعدام توسط رژیم، در 12سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e262f32b-5d14-4105-8632-38dd38181088"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات