728 x 90

پرونده هسته ای ایران,مذاكرات هسته اي,روابط ایران آ

هشدار نسبت به فریبکاریهای رژیم ایران در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن

-

کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن
کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن
در کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی آمریکا که روز دوشنبه با حضور دکتر اولی هاینونن معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرمانده کرک لیپولد و علیرضا جعفرزاده برگزار شد، شرکت کنندگان نسبت به تاریخچهٴ فریبکاریهای رژیم شیاد آخوندی هشدار دادند.

گزارشی در این رابطه از نظرتان می‌گذرد:

 



دکتر اولی هاینونن در بخشی از این کنفرانس به شرح وقایع بعد از افشای تأسیسات اتمی رژیم در نطنز، اراک و کالا الکتریک توسط مقاومت ایران پرداخت، و گفت:

در سال 2002 وقتی جامعه جهانی از ما خواست که درباره سایتهای نطنز و اراک و کالا الکتریک (تحقیق) کنیم، (رژیم) ایران به تله افتاد. نخست آنها تلاش کردند با ساختن طرح پایلوت نطنز و تأخیر در دعوت از البرادعی زمان بخرند. ما می‌خواستیم در همان سپتامبر 2002 به آنجا برویم، ولی تنها در فوریه 2003 موفق شدیم، چون تا قبل از آن خاتمی مشغول بود و فرصت دیدار با ما را نداشت!

دکتر هاینون پس از این کنفرانس در پاسخ به سؤال سیمای آزادی درباره میزان مؤثر بودن توافق وین برای راستی‌آزمایی از برنامه اتمی رژیم، گفت:

هاینونن: به‌نظرم حوزه‌هایی هست که ما در آن خواهان مشاهدهٴ جزییات بیشتر در توافق هستیم. برنامه جامع اقدام مشترک برای موارد عادی خوب است، اما در رابطه با این‌که چه‌طور باید سایتهای مظنون را پیدا کرد و چه طور باید به ابعاد نظامی احتمالی پاسخ داد، من واقعاً خواهان آن هستم که توافق آژانس را به‌طور کامل ببینم و ببینم آژانس چه نوع محدودیتهایی برای مراجعه به سایتهای نظامی می‌تواند داشته باشد.
 



فرمانده کرک لیپولد فرمانده پیشین ناو جنگی کول آمریکا نیز در کنفرانس در کلوپ ملی خبرنگاران تأکید کرد:

با توجه به‌عملکرد رژیم ایران، نمی‌توان به این رژیم اعتماد کرد که اطلاعات لازم را به ما بدهد.

وی با اشاره به مخفی‌کاریهای رژیم، درباره این استدلال موافقان توافق که تنها گزینهٴ غیر از آن جنگ است گفت، تنها طرفی که ما را به‌سمت جنگ سوق می‌دهد، رژیم ایران است.

فرمانده لیپولد سپس در مصاحبه با سیمای آزادی در پاسخ به این سؤال که راه درست در برخورد با رژیم ایران چیست، تصریح کرد: به‌نظرم در قبال اقدامات رژیم ایران، اعم از تلاش آن برای کسب تسلیحات اتمی و (اقداماتش در) منطقه، اولین کاری که باید انجام داد این است که حتی با برقراری این توافق، می‌بایست تحریم‌های لازم را حفظ کنیم... از آنجایی که (این رژیم) اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم است، باید بدون ترس خواهان اعمال تحریم علیه آن بشویم و آن‌را با قدرت تمام اعمال کنیم تا تضمین شود آنها از نرم‌های بین‌المللی تبعیت می‌کنند.

سؤال: به‌نظر شما چرا رژیم ایران پای میز مذاکره آمد و بر سر برنامه اتمیش توافق کرد؟ چون بسیاری عقیده دارند که این برنامه برای رژیم اهمیت استراتژیک داشت؟

کرک لیپولد: به سخنانم در شروع (کنفرانس) باز می‌گردم: حکومتها به این علت تلاش می‌کنند صاحب تسلیحات اتمی بشوند که آن‌را به‌عنوان تضمین نهایی بقای خود می‌دانند. رژیم ایران و آخوندها به‌روشنی می‌گویند، اگر صاحب سلاح اتمی بشوند، هیچ‌کس تلاش نخواهد کرد ما را از قدرت به‌زیر بکشد یا ما را تعقیب کند. نباید اجازه داد آنها این (استدلال) را به‌کار بگیرند، آنها نباید این سلاح را تولید کنند و ما باید به استفاده از تحریم‌ها برای آوردن آنها به میز مذاکره ادامه بدهیم و به توافق بسیار بهتری دست‌یابیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95a04e93-f90d-48ff-aa67-0fd946e0c960"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات