728 x 90

اخبار اعتراضي,

درگیری، اعتصاب و اعتراض اقشار به جان آمده در زاهدان، تهران، اسلام‌آباد، هندیجان و اصفهان

-

 -
-
زاهدان - روز دوشنبه 12مرداد کارگران به جان آمده کارخانه سیمان زارا مگر سیستان و بلوچستان در اعتراض به پرداخت نشدن 7ماه حقوقشان برای دومین بار در مقابل استانداری این استان در زاهدان دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران می‌گفتند در این کارخانه حتی قوانین خود رژیم در مورد کارهای سخت و زیان‌آور رعایت نمی‌شود.
 
 

 
در تهران روز دوشنبه 12مرداد حداقل دو رشته درگیری بین مزدوران سرکوبگر شهرداری و نیروی انتظامی از یک سو و دستفروشان محروم و مردم حامی آنها از سوی دیگر رخ داد.
اولین مورد صبح دوشنبه در سبزه میدان نزدیک بازار تهران بود. که دستفروشان در مقابل یورشان مزدوران شهرداری و انتظامی دست به مقاومت زدند. کسبه و عابران به کمک دستفروشان آمده و به اعتراض پرداختند.
 

 

 
یک رشته درگیری و اعتراض دیگر بین دستفروشان و مزدوران در ساعت 19روز دوشنبه در خیابان ولی‌عصر روبه‌روی تئاتر شهر رخ داد. هنگامی که مزدوران شهرداری و انتظامی به دستفروشان محرومی که اغلب زنان و کودکان بودند حمله‌ور شدند، با اعتراض و مقابله عابران روبه‌رو شدند. مردم رهگذر که به از دنائت مزدوران به خشم آمده بودند، با هجوم به آنان دستفروشان دستگیر شده را آزاد کردند.
 
در اسلام‌آباد روز سه‌شنبه 13مرداد پرستاران بیمارستان موسوم به خمینی همراه با جمعی از پرستاران دیگر بیمارستانها و مراکز درمانی شهر در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حق کارانه خود تجمع اعتراضی کردند.
 
در اصفهان روز دوشنبه 12مرداد سنگبریها دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب در اعتراض به مالیاتهای کمرشکن و قانون چپاولگرانهٴ موسوم به ارزش افزوده بود که باعث افزایش هزینه‌های سنگ‌بری و کاهش فروش آنان در اثر گرانی شده است. سنگ‌بریها اعلام کردند تا زمانی که این قانون آخوند‌ساخته حذف نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
 

 

 
در هندیجان کارگران به جان آمده شهرداری که 6ماه است حقوقشان پرداخت نشده دست به اعتراض زدند. کارگران خشمگین می‌گفتند: ما از صبح تا شب تمام وقت مشغول کارهای خدماتی شهر هستیم و وقتی برای شغل دوم برایمان نگذاشته‌اند، اما سال تا سال از پرداخت حقوق ما خودداری می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e48543ad-717a-4a57-a541-2193a1c1bd44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات