728 x 90

تشدید سرکوب ,

فراخوان فدراسیون جهانی آموزش به آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران

-

فدراسیون جهانی آموزش به آزادی فوری اسماعیل عبدی
فدراسیون جهانی آموزش به آزادی فوری اسماعیل عبدی
فدراسیون جهانی آموزش متشکل از 396 سازمان و اتحادیه صنفی در 171 کشور که مجموعاً ۳۲.۵ میلیون معلم و آموزش‌دهنده را از کودکستان تا دانشگاه شامل می‌شود، برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان فراخوان داد.

اسماعیل عبدی در روز 6تیرماه هنگامی که قصد داشت برای دریافت ویزا برای شرکت در هفتمین کنگره جهانی بین‌الملل آموزش در اتاوای کانادا به ارمنستان سفر کند، دستگیر شد. پیمان نودینیان، یک نماینده دیگر معلمان نیز که قرار بود در کنگره آموزش بین‌الملل شرکت کند، ممنوع‌السفر اعلام شده است.

فرد ون لیوون رئیس فدراسیون جهانی آموزش بین‌الملل خواستار آزادی بلادرنگ وی شد و تأکید کرد: ما از رؤسای سازمان بین‌المللی کار و یونسکو می‌خواهیم که مداخله نمایند“.

در گزارش آموزش بین‌الملل به فشارهای وزارت اطلاعات رژیم به اسماعیل عبدی در پی اعتراضات سراسری معلمان صدور حکم 10سال حبس تعلیقی اشاره شده و از 5تن معلمان زندانی آقایان علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، علیرضا ی و علیرضا قنبری نام برده شده است.

کنگره جهانی این فدراسیون هر 4سال یکبار برگزار می‌شود و هفتمین کنگره جهانی آن در تاریخ 21 الی 26 ژوئیه در اتاوا برگزار خواهد شد که بیش از 1500 معلم در آن شرکت خواهند داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bb933c4-bba6-4c29-b7a2-60f007cd8e5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات