728 x 90

اخبار اعتراضي,اخبار کارگری,

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران عسلویه

-

تجمع کارگران در عسلویه - آرشیو
تجمع کارگران در عسلویه - آرشیو
سه‌شنبه 16تیر 94 بنا‌ به گفته کارگران عسلویه از ابتدای هفته جاری تجمعات اعتراضی هر روز ادامه داشته است.
دور جدید اعتراض کارگران پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه از هفته گذشته شروع شده است و بر این اساس گفته می‌شود که برخی از کارگران معترض با تجمع در مقابل محل استقرار کارگزاران رژیم خواستار وصول حقوقهای پرداخت نشده خود شده‌اند.
در جریان این اقدامات اعتراضی، در روز شنبه ۱۳ تیرماه گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در فازهای ۱۵ و ۱۶ عسلویه با تجمع در مقابل ساختمان محل استقرار کارفرمای اصلی خواستار پرداخت مطالبات خود شده بودند.
در این اقدام اعتراضی یکی از کارگران به جان آمده که ماهها حقوقش پرداخت نشده بود به نشانه اعتراض از دکل مخابراتی ساختمان محل استقرار کارفرما موسوم به ساختمان شش‌ضلعی بالا‌ می‌رود و قصد آسیب رساندن به خودش را داشته است که در نهایت با پادرمیانی همکارانش پایین آورده می‌شود.
در دور قبلی اعتراضهای صنفی کارگران پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه به واپسین روزهای سال ۹۳ مربوط می‌شود که در جریان آن کارگران معترض با تجمع در کمپ‌های اقامتی و یا خودداری از ورود به محل کارگاه خواستار وصول حقوقهای پرداخت نشده خود شده بودند.
کارگران معترض پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه که هنوز بخشی از حقوقهای سال 93 خود را دریافت نکرده‌اند در استخدام شرکتهای پیمانکاری هم‌چون آذران گستر، توانمند، تلاش‌گستر، آزمون فلز و پتروصنعت هستند. سهام اغلب این شرکتها متعلق به پاسداران و سران حکومتی است و یا قرارگاه ضدخاتم الانبیا سپاه در آن سهم اصلی را دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/194074f3-2c50-4199-bac6-b2abff7df18b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات