728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی دکتر ولید فارس در جلسه بزرگ نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی - ۲۴خرداد ۹۴

-

دکتر ولید فارس - دبیرکل پارلمانی گروه آتلانتیک برای مقابله با تروریسم
دکتر ولید فارس - دبیرکل پارلمانی گروه آتلانتیک برای مقابله با تروریسم
سلام علیکم
خانم رئیس‌جمهور، از شما متشکرم به‌خاطر این دعوت و به‌خاطر این برنامه‌ریزی تاریخی. گردهمایی رهبری مقاومت یا انقلاب ایران با نمایندگانی از جوامع مدنی در جهان عرب و خاورمیانه فی‌نفسه یک دستاورد قابل شکرگذاری است من آنچه را که آقای سفیر گفتند تأیید می‌کنم و بایستی که این جلسه به یک ارگان تبدیل گردد و یا هماهنگی و یک اتحاد. من در این‌جا علاوه بر یک کار آکادیمیک، یک ائتلاف ارگانهای غیردولتی خاورمیانه‌ای در ایالات متحده را نمایندگی می‌کنم. اما من به‌عنوان فرستاده ناظر گروه پارلمانی آتلانتیک برای مقابله با تروریسم هستم فقط به‌عنوان ناظر. ما شاهد سه تغییر بزرگ هستیم. در منطقه و در جهان در رابطه با ایران. مهم این است که ما این مسأله را نه تنها برای جهان بلکه برای مردم منطقه توضیح بدهیم. اولاً بدون شک یک تغییر در داخل جامعه ایران وجود دارد که همه بر سر آن متفق‌القول هستند. آنچه که دیروز دیدیم، صد هزار انسان در پاریس و نه در تهران، که رژیم موفق به انجام چنین چیزی در ایران و به‌طور مشخص در تهران نشده است. و با این همه تنوع و این همه هیأت. دو میلیون و یا یک میلیون و 800هزار ایرانی علیه رژیم آخوندی در تهران در سال 2009دست به تظاهرات زدند. این هم یک تغییر بزرگ است. ما در یک فاز جدیدی به‌سر می‌بریم. الآن چیزی در حال به و قوع پیوستن است. این ائتلافی که برخی از کشورهای عربی تشکیل داده‌اند برای مقابله با حمله رژیم ایران در یمن، این فی‌نفسه یک تغییر بزرگی است. این یک زلزله است. یک تغییراتی هم در سطح بین‌المللی انجام شده. دیروز شنیدید_ چه آمریکا را دوست داشته باشیم یا نباشیم- یک هیأت بزرگی از آمریکا وجود داشت که شبیه آن را من در هیچ کنفرانسی از اپوزیسیونهای خاورمیانه‌ای ندیده‌ام و برخی از آنها در این‌جا هستند. برخی از اعضای کنگره دیروز آمدند و حرفی را زدند که هیچ رهبر عربی در موضوع حمایت از مقاومت ایرانی نمی‌زند. این یک تغییر مهم است. یک اکثریت قاطعی در کنگره آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وجود دارد که خانم رئیس‌جمهور اپوزیسیون و مقاومت ایران را نماینده واقعی مردم ایران می‌دانند باید روی این تغییرات بزرگ حساب کنیم و با یک سازمانکار جدید به آن پاسخ داده و با آن برخورد کنیم. راه‌حل چیست؟ راه‌حل همان‌طور که دیروز شنیدیم و همان‌طور که از خانم رئیس‌جمهور شنیدیم.
اولا: حمایت قوی از مقاومت ایران است. این نقطه شروع و نقطه انتهای تغییر در منطقه است.
ثانیا: مقاومت در برابر دخالتهایی است که رژیم آخوندی در منطقه در عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین و شرق عربستان می‌کند و تلاشهایی که از مراکش تا مصر و غیره گرفته تا نفوذ در شاخ آفریقا.
حرف زیاد است اما وقت خیلی کم است. باید اولاً یک ائتلاف عربی‌ خاورمیانه‌ای وجود داشته باشد کشورهای دربرگیرنده این ائتلاف باید به سمت حمایت از این مقاومت علیه رژیم (ایران) تلاش کنند و در این ائتلاف به‌صورت رسمی نمایندگان مقاومت شرکت کنند و این باید صورت گیرد.

و من از تمامی کشورهای عربی که شروع به رها شدن از نفوذ رژیم ایران کرده‌اند می‌خواهم به اپوزیسیون ایران جایگاه والایی بدهند و اگر آنها ارتباطاتشان با رژیم آخوندی قطع شده باشد باید که سفارتخانه آن را به شورای ملی مقاومت تحویل دهند. تا آنها مسئول آن باشند. متشکرم و همیشه موفق باشید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edcd9543-9dc2-491f-ab72-b552343dd128"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات