728 x 90

مذاكرات هسته اي,

خامنه‌ای: عقیده نداریم در مذاکره نباید هیچ هزینه‌یی داد

-

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای روز سه‌شنبه 2تیر در جمع سران قوا و مقامهای رژیم در مورد مذاکرات اتمی گفت:
«حرفهایی است که در جلسات خصوصی به مسئولان به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران می‌گویم. این خط تبلیغی که دیدیم و می‌بینیم، دنبال می‌کنند، که بعضی از خط قرمزهایی که رسماً اعلام می‌شود در جلسات خصوصی از آنها صرفنظر می‌شود، نه این حرف خلاف واقع و دروغی است. آنچه که ما این‌جا به شما می‌گوییم یا در جلسات عمومی می‌گوییم عیناً همون حرفهایی است که به دوستان و به مسئولان به هیأت مذاکره کننده، همونها را بیان می‌کنیم، حرفها یکی است. بنده هیأت مذاکره‌کننده را همین دوستانی که این مدتی زحمات را بردوش گرفتند، هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم»

خامنه‌ای در مورد امتیاز دادنهای رژیم گفت:
«ما عقیده نداریم که در یک مذاکره هیچ هزینه‌ای نباید داد هیچ عقب گردی به بخشي از موضوعات نبايد کرد نه، نسبت، به قدر صحیح و منطقی و عقلایی حاضر به هزینه دادن هم بودیم».

ولی‌فقیه ارتجاع دوباره خط قرمزهای نظام را یادآوری کرد و گفت:
«یکی این‌که اصرار دارند آنها بر محدودیت بلند مدت، ما گفتیم ما محدودیت 10سال و 12سال و اینها رو قبول نداریم...

از جمله نقاط مهم این است که تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی بنده تصریح می‌کنم، تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی چه اونچه به شورای امنیت ارتباط پیدا می‌کنه چه اونچه به کنگره آمریکا ارتباط پیدا می‌کند چه اونچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا می‌کنه همه باید فوراً در هنگام امضای موافقتنامه لغو شود.

یک نکته اساسی دیگر این‌که لغو تحریمها منوط به اجرای تعهدات ایران نیست، نمی‌شود بگویند شما رآکتور اراک رو، آب سنگین اراک را خراب بکنید سانتریفیوژ‌ها را به این تعداد کاهش بدید این کارها را بکنید، بعد که کردید بعد آن وقت آژانس شهادت بدهد و گواهی بدهد که شما راست می‌گویید.
این کارها را انجام دادید بعد ما تحریمها را برداریم، نه، این را مطلقاً قبول نداریم لغو تحریمها منوط به اجرای تعهداتی که ایران می‌کند نیست. اجرائیات لغو تحریم، البته لغو تحریم یه مراحل اجرایی دارد ما این را قبول داریم. اجراییات لغو تحریم با اجراییاتی که ایران به عهده می‌گیرد باید متناظر باشند، بخشی از این در مقابل بخشی از آن، بخش دیگری از این در مقابل بخش دیگری از آن.
یک نکته اساسی دیگر این است که ما با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس مخالفیم ما با آژانس بدبینیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc9c8f6d-c7bb-4cc8-bdc4-6854e0380149"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات