728 x 90

اخبار اعتراضي,

موج اعتراضها و مقاومتها علیه سرکوبگریهای رژیم به بهانهٴ روزه‌خواری

-

 -
-
مقاومت و اعتراض مردم به‌خصوص جوانان و کارگران زحمتکش در برابر سرکوبگریهای ایادی رژیم به بهانه ٴهای آخوند‌ساخته روزهٴ خواری در تهران و سایر شهرستانها:

محلات مختلف شهر تهران نیز شاهد درگیری مردم به‌خصوص جوانان با مزدوران سرکوبگر در مقابله با بهانه‌های آخوندساخته بود.

ظهر روز سه‌شنبه 2تیر حدود ساعت 12، عده‌یی از مزدوران نیروی انتظامی در زمان نهارخوردن کسبه، به پاساژ علاءالدین وارد و برای چند مغازه در این پاساژ، ایجاد مزاحمت کردند، مغازه‌داران پاساژ در یک حرکت جمعی علیه آنان اعتراض کرده و مزدوران را ناگزیر از رفتن کردند.

روز دوشنبه 1تیر ساعت ۱۱:۳۰ در میدان رسالت تهران، مزدوران سازمان تعزیرات حکومتی یک نانوایی سنتی را به‌خاطر باز بودن این نانوایی در ظهر و در ماه رمضان جریمه کردند. این موضوع واکنش اعتراضی مردم و مالک و کارکنان نانوایی را به همراه داشت، کارکنان نانوایی و عده‌یی از مردم محله به نصب بنر و بی‌حرمت کردن این نانوایی که از کسبه قدیمی این محله می‌باشند دست به اعتراض علیه مأموران زدند و با آنها درگیر شدند. پس از رفتن مأموران هم این بنر توسط مردم پایین آورده شد.
 

روز دوشنبه 1تیر، در خیابان زرتشت در تهران، دو جوان با سه مزدور نیروی انتظامی که  به بهانه روزه‌خواری مزاحم آنان شدند، درگیر شدند.
 

ظهر روز دوشنبه اول تیر ساعت 13 در پارک شهر تهران مأموران مبارزه با روزه‌خواری برای یک مرد میانسال در یک نقطه و 2 جوان حدوداً 25 تا 30سال در نقطه‌ای دیگر از این بوستان، به بهانهٴ روزه‌خواری مزاحمت ایجاد کرده و قصد دستگیری آنها را داشتند که مقاومت جوانان اعتراض مردم حاضر علیه مأموران را به همراه داشت، در پی این تنش ایجاد شده بین مردم و مأموران، چند مأمور دیگر و عده‌ی زیادی از مردم به سمت این درگیریها شتافتند. مأموران که از هجوم اعتراضی مردم ترسیده بودند عقب‌نشینی کرده و صحنه را ترک کردند.
 

 

 
 
روز یکشنبه 31خرداد، در خیابان ابوریحان دو بسیجی که مزاحم کسب و کار یک ساندویچی شده بودند توسط صاحب مغازه و دوستان او گوشمالی شدند.
 

 

 

 

در عسلویه روز دوشنبه اول تیرماه، کارگران پتروشیمی جم در اعتراض به مجبور کردن آنها به روزه گرفتن در مقابل دفاتر ریاست این پتروشیمی تجمع کردند. کارگران خواستار اخراج ناظران رژیم برای روزه‌داری اجباری شدند.

در عسلویه همچنین صاحبان و کارکنان رستورانهای پارس جنوبی در اعتراض به پلمپ شدن رستورانهایشان تحت عنوان ماه رمضان، در مقابل ستاد موسوم به عقیدتی در منطقه پارس جنوبی تجمع کردند.

استان بوشهر علاوه بر عسلویه شاهد اعتراض کارگران نیروگاه برق شهرستان بیدخون نیز بود. کارکنان نیروگاه برق بیدخون نسبت به اجباری کردن روزه‌داری در محیط نیروگاه در هوای گرم و ساعت کاری در شرایط نامناسب دست به اعتراض زدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d7c9509-8d12-4ce4-9ca3-4346e07afbeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات