728 x 90

فقر و بيكارى,

بیکاری فارغ‌التحصیلان مشکلی بدتر از بمب هسته‌یی

-

فارغ التحصیلان دانشگاهی
فارغ التحصیلان دانشگاهی
سردمداران رژیم آخوندی از بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهها به‌عنوان بزرگترین مشکل و بدتر از بمب هسته‌ای یاد می‌کنند، روزنامه رسالت چندی پیش به‌نقل از گزارش تفصیلی بانک جهانی در مورد اقتصاد ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشته بود: «سالانه 150هزار تحصیلکرده در جستجوی کار، از ایران به خارج می‌روند».

خبرگزاری حکومتی مهر 30خرداد نوشت: معاون وزیر کار در کابینه آخوند روحانی طی سخنانی در رابطه با چشم‌انداز بیکاری به‌ویژه در میان فارغ‌التحصیلان گفت: «نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور هم‌اکنون ۱۸.۹ درصد است. چهار و نیم میلیون دانشجو در سطح کشور داریم که یک و نیم میلیون فقط در ۲۱ رشته متمرکز هستند که این آمار نشان می‌دهد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز کشور نیست و گروه‌های آموزشی و نوع دانشگاه دچار مشکل است».

این گزارش در ادامه با استناد به آمار و ارقام سانسور شده حکومتی به کیفیت نازل سطح تحصیل در دانشگاهها و مراکز عالی آموزشی رژیم اعتراف کرده و می‌افزاید: «کارشناسان بازار کار معتقدند آنچه امروز در دانشگاهها به جوانان آموزش داده می‌شود دقیقاً منطبق بر نیازهای بازار کار نیست و جوانان در زمان فارغ‌التحصیلی از آمادگی لازم برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند.

واقعیت این است، که رژیم آخوندی که خود مسبب اصلی بحران بیکاری در کشور است، شرایط را عامدا برای پدیدار شدن صنعت بیکاری به‌ویژه در میان فارغ‌التحصیلان آماده کرده است. زیرا نه زیربناهای اقتصادی و نه زمینه‌های بازار کار اساساً ظرفیت جذب این حجم از فارغ‌التحصیل در حاکمیت آخوندی را ندارد.

روزنامه اعتماد 14اردیبهشت نوشته بود: در حال حاضر حدود پنج میلیون بیکار در کشور است که این بیکاری در بین تحصیلکرده‌ها از درصد بالایی برخوردار است و این دغدغه و خطری برای جامعه است،

بیکاری میلیونی فارغ‌التحصیلان، نمونه‌ای از آثار شکستهای زنجیره‌یی ولی‌فقیه ارتجاع در سیاستهای داخلی و خارجی است که اکنون خود را در زمینه مالی، معیشتی، فقر، سقوط ارزش پول ملی، تورم، گرانی و تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها و همچنین روند روبه رشد بیکاری در کشور به نمایش گذاشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee4a4d21-d7e1-478a-a68a-600d3f0ed7e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات