728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی سناتور آلن نری - عضو مجلس سنای فرانسه در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۲۳خرداد ۹۴

-

سناتور آلن نری-عضو مجلس سنای فرانسه
سناتور آلن نری-عضو مجلس سنای فرانسه
دوستان عزیز ایرانی، مبارزین آزادی، صلح و دموکراسی و جدایی دین از دولت. با خوشوقتی زیاد امروز در این بعدازظهر آفتابی من این‌جا هستم. آفتابی که تداعی کننده امید است. ما در کنار آلن ویوین، فرانسوا کلکومبه، ژان پیر میشل که بنیانگذاران این جنبش هستند هستیم. من به دوستم ژیلبر میتران درود می‌فرستم که مبارزه خود و مبارزه دانیل میتران را با بنیاد فرانس‌لیبرته ادامه داده و ادامه می‌دهد. امروز فضا در ایران سنگین است. زیرا اعدامها افزایش می‌یابند و برخی شجاعت یا بی‌وجدانی آن را دارند که بگویند در ایران یک دیکتاتوری مدره وجود دارد. من در ایران یک دیکتاتور مدره نمی‌شناسم. زیرا تعداد اعدامهای علنی تحت رژیم آخوندها افزایش یافته است. زیرا به تعداد زندانیان نیز اضافه شده است و سازمان ملل‌متحد به‌طور روشن گفته است که شرایط در ایران رو به وخامت گذارده است. به این دلیل است که امروز من در کنار شما هستم تا به مقاومت ایران درود بفرستم. به مقاومت ایران در مبارزه‌اش برای یک ایران آزاد، مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک درود می‌فرستم.

دوستان عزیز، فکر می‌کنم که شما این مبارزه را با شجاعت دنبال می‌کنید و آن را با همان قاطعیتی دنبال می‌کنید که مقاومت فرانسه علیه وحشیگری نازی دنبال می‌کرد. وحشیگری مرز نمی‌شناسد. قبلاً وحشیگری نازی بود و اکنون وحشیگری آخوندها و باید از شر آن خلاص شد تا به آزادی و حقوق‌بشر برسیم. من برنامه 10ماده‌یی خانم رجوی را می‌شناسم و این برنامه من را به یاد برنامه شورای ملی مقاومت [فرانسه] می‌اندازد. به همین دلیل است که می‌خواهم به خانم رجوی بگویم که او مقاومت را در همان روحی که لوسی اوبراک آن را دنبال می‌کرد دنبال می‌کند. اوبراک می‌گفت: کلمه مقاومت همواره برای زمان حال است. پس همه با هم مقاومت را در زمان حال دنبال کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c257c826-35ec-4ec4-8387-b8bbb1fea19b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات