728 x 90

اخبار يمن,اخبار خليج فارس,اخبار خاورمیانه,دخالتهای

وزیر خارجه یمن: کشتی رژیم ایران حامل «مواد ممنوعه» بود

-

ریاض یاسین وزیر خارجه یمن
ریاض یاسین وزیر خارجه یمن
به گزارش العربیه 27اردیبهشت 94 ریاض یاسین وزیر امور خارجه یمن می‌گوید، کشتی رژیم ایران حامل «مواد ممنوعه» بود. این کشتی به‌دلیل اصرار آمریکا، عربستان سعودی و دولت یمن برای تفتیش آن، ابتدا به بندرعباس بازگشت و پس از آن رژیم ایران موافقت کرد توسط سازمان ملل‌متحد در جیبوتی مورد تفتیش قرار گیرد.
رژیم ایران می‌گوید کشتی حامل «کمکهای بشر دوستانه» با نام «ایران شاهد» را به یمن فرستاده است.
ریاض یاسین در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: یمن به تلاشهای بین‌المللی برای نجات یمن به‌خصوص تلاشهایی که ائتلاف عربی به رهبری سعودی انجام می‌دهد، ارج می‌نهد. او در عین‌حال افزود تصمیم رژیم ایران به بازگشت کشتی خود به بندرعباس و پس از آن موافقت این کشور با تفتیش کشتی، مساله‌ای شک برانگیز است.
پیشتر مقامهای آمریکایی از تهران خواسته بودند مسیر کشتی را عوض کند تا ابتدا به جیبوتی برود. سازمان ملل‌متحد در جیبوتی بر کمکهای بشر دوستانه کشورهای مختلف به یمن نظارت می‌کند.
در همین حال احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربی گفت: کشتی رژیم ایران برای رسیدن به یمن باید مجوز دولت این کشور یا ائتلاف را داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c82d0cc-221d-47a8-af8a-d574923f2037"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات