728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

سخنرانیهای مجلس سنای فرانسه کنفرانس بنیادگرایی اسلامی چالشها و راه‌حلها با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

سینتیا فلوری - نذیر حکیم - ژان فرانسوا لوگاره - اود دو توئن
سینتیا فلوری - نذیر حکیم - ژان فرانسوا لوگاره - اود دو توئن
سینتیا فلوری - استاد انستیتوی مطالعات سیاسی پاریس
خانم رئیس‌جمهور، آقای نخست‌وزیر، خانم‌های سناتور، آقایان سناتور، خانم‌ها و آقایان، صحبتهای من صحبتهایی آکادمیک نیست، بلکه کلامی برای حمایت و قدردانی از مبارزه‌یی است که مقاومت ایران انجام می‌دهد.. ما از سالها پیش در این‌جا، در سنا، از سال 2007 گردهم می‌آییم تا پیشرفتهای دیپلوماتیک را که همواره برای سازمان مجاهدین خلق ایران با مشکلات زیاد به‌دست آمده، با یکدیگر در میان بگذاریم و افشا کنیم که چطور رژیم ایران یک رژیم بنیادگرای آزادی‌کش برای مردم خودش و خطرناک برای کل جهان است.
به‌راستی تهدید بنیادگرایی، جهانی است و روی مردان و زنان جهان سنگینی می‌کند و هنگامی که ما دست از افشای آن برداریم سرسخت‌تر می‌شود.
خانم رجوی در برابر زیرکمیته کنگره آن‌را یادآوری کرد که بدنهای غرقه به‌خون دختران دانش‌آموز در پاکستان، ربودن زنان و دختران بی‌گناه در نیجریه، سربریدن جوانان بی‌گناه، جابه‌جایی اجباری دهها هزار نفر در عراق و سوریه، کشتار وحشتناک سنی‌ها و کردها در عراق، ربودن و جابه‌جایی اجباری آنها، حملات تروریستی در پاریس و کپنهاگ و ادامه افزایش اعدامها در ایران، همهٴ اینها طبعاً ما را به وحشت می‌اندازد، ولی همه امروز در خاورمیانه، اروپا و سایر نقاط با بزرگترین تهدید عصر ما مواجهند.
چالش بنیادگرایی که به‌طور خاص خود را با نام اسلام جا می‌زند، یک سؤال مشترک است که چگونه مانع این گسترش مخرب علیه آزادی عقیده و فرهنگ و برابری بین زن و مرد بشویم.
پاریس، اشرف، کپنهاگ، طبعاً نبرد هر روز از طریق مبارزه فرهنگی ادامه دارد. این جنگی علیه فرهنگی است که فرهنگ را می‌کشد. نبردی علیه عقاید تعصب‌آمیز است. نبرد صلح علیه خشونت مرگ‌آور تروریسم است. هیچ‌یک از افشاگریها علیه رژیم آخوندها بی‌ضرر نیست و ما باید این کار را بکنیم و آن‌را برای به گواه‌گرفتن همبستگی‌مان با جامعه ایران که هنوز تحت تهدید زندگی می‌کند، به‌کار ببندیم.

نذیر حکیم - دبیر هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه
خانم رئیس‌جمهور، آقای سناتور، خانم‌ها و آقایان
امروز من با دلیل اعلام می‌کنم، سوریه به‌صورت نظامی توسط رژیم ایران اشغال شده بود، صحبت فقط از یک حضور یا پشتیبانی نیست، بلکه صحبت از یک اشغال واقعی نظامی است. اما به‌رغم همهٴ اینها، 2ماه است که مقاومان سوری توانستند جبهه‌های مختلفی را آزاد کنند در ادلب و جسر الشغور که منطقه‌یی استراتژیک است و می‌تواند وضعیت را تغییر دهد.

اما قبل از هر چیز مایلم یک چیز را بگویم، حضور رژیم ایران در سوریه، سیاستی است که توسط خمینی ترسیم شد و توسط رهبر کنونی رژیم خامنه‌ای ادامه پیدا می‌کند و توسط تمامی ساختار «حکومت آخوندها در ایران». آنها ابتدا روی عراق دست گذاشتند، بعد سوریه و لبنان و بعد به یمن رفتند و به کشور دوستان عزیزم، الجزایر هم که خیلی دور نیست، و شاید به جاهای دیگر.
پس اگر دخالت رژیم ایران در تمامی نقاط جهان نباشد، از نظر من باز هم شاید بنیادگرایی وجود داشته باشد، اما نه در سطحی که امروز با آن مواجهیم. این اولین چیزی است که همه باید بدانند. باید اول ریشه را پیدا کرد تا بتوان مشکل را حل و فصل کرد.
به این ترتیب امروز از نظر من، اسد در صورتی در قدرت می‌ماند که رژیم ایران به حمایت از او ادامه بدهد. 87میلیارد دلار پرداخت‌شده در عرض 3سال، صحبتم مستند است؛ و اسد قدرت را ترک نخواهد کرد تا زمانی که رژیم ایران سوریه را ترک نکند.
با این حال امروز، عذر می‌خواهیم، آقای دمیستورا از رژیم ایران برای صحبت درباره مشکل سوریه دعوت می‌کند. نمی‌توانم این‌را بفهمم، سیاست یک بام و دو هواست. آیا ما نمی‌دانیم واقعیت بحران از رژیمی ناشی می‌شود که تمامی روش‌هایش آشکار است و از همهٴ امکاناتش استفاده کرده است؟ آن هم نه در خدمت مردم ایران، بلکه برای قتل‌عام مردم ایران در شروع و سپس برای قتل‌عام همهٴ کسانی که می‌گویند ما خواستار دموکراسی ‌هستیم، خواستار آزادی هستیم، خواهان آزادی صلح و بردباری هستیم. چون سرچشمه بنیادگرایی در ایران است. در سپتامبر 2011 گزارشی تهیه کردیم که می‌توانم برای همه ارسال کنم؛ (گزارش) تصریح می‌کرد، رژیم اسد داعش را ایجاد کرده یا در ایجاد آن نقش داشته است، مدارک آن ارائه شد، هدف این بود که بگویند، داعش اپوزیسیون است و تروریست است؛ و باید گفت که در طرحشان موفق شدند. امروز داعش و رژیم اسد پدیده‌یی یکسان با دو چهره‌اند.
بنا بر همین قاعده حضور رژیم ایران در سوریه یک حضور خطرناک است، رژیم آخوندها اگر همین روش‌ها را ادامه دهد، برای صدور همهٴ مسائل به یمن، عراق، سوریه و لبنان، همه‌جا مشکل وجود خواهد داشت.
آمریکایی‌ها در پی امضای یک توافقنامه با رژیم ایران بوده‌اند تا یک پیروزی دیپلوماتیک را ثبت کنند؛ نتیجه را به‌خوبی خواندم. آقای اوباما در پی به‌دست‌آوردن یک پیروزی است تا بگوید که کاری کردم، اما در پیآمد آن، مسألهٴ اتمی رژیم ایران به این شکل خاتمه نمی‌یابد. با رژیمی که از همهٴ امکانات خود برای قتل‌عام مردمش استفاده می‌کند این مسأله ختم نمی‌شود. به هر حال، امروز پیام من برای شما این است که مقاومتی که با حرف مورد حمایت قرار گیرد، نتیجه‌یی در پی نخواهد داشت، ثمری نخواهد داد، باید اقدامی واقعی برای حمایت وجود داشته باشد از همهٴ کسانی که در هر جای جهان علیه تروریسم مبارزه می‌کنند. نتیجه: مردم من، همه منازلشان را ترک کردند، بیش از 12 میلیون نفر مسکن ندارند. مورد مشابه آن: برای جنبش مقاومت ایران چه‌کار کردند؟ از شما می‌خواهم با ما باشید، با دو مقاومت، سه مقاومت، چهار مقاومت، کسانی که با رژیم ایران می‌جنگند، با اقدامات واقعی. امروز اعلام می‌کنیم که با مقاومت ایران همکاری خواهیم کرد، با آنها خواهیم بود تا سوریه را از رژیم بشار اسد و ایران را از رژیم آخوندها آزاد کنیم.
با این وصف می‌خواهم فرانسه، کشورهای عربی را سمت بدهد تا همان کاری را که در یمن کردند، در سوریه انجام بدهند. از سنا می‌خواهم یک حمایت واقعی و تصمیمی جدی برای حمایت از مقاومت ایران وجود داشته باشد.
و در انتها خواهرم مریم، ما همه با هم خواهیم ماند، در نبردی مشترک تا به آخر، با تشکر.

ژان فرانسوا لوگاره - شهردار منطقهٴ یک پاریس
خانم رئیس‌جمهور، آقای نخست‌وزیر، دوستان عزیز پارلمانتر، همکاران منتخب عزیز،
به‌عنوان رئیس مشترک کمیته شهرداران فرانسوی برای دفاع از اشرفی‌ها، برای من و تمامی نمایندگان جمهوری یک افتخار و مسئولیت است که از مبارزه و هدف برحق شما حمایت کنیم، برای آزادی و دموکراسی ایران. چون امروز افراط‌گرایی، تروریسم و بنیادگرایی اسلامی تحت نام داعش و یا گروه‌های شبه‌نظامی شیعی، یک جنگ واقعی را در کشورهای منطقه و بسا فراتر از آن به‌راه انداخته‌اند، از جمله در کشور خودمان. و می‌دانیم که بنیادگرایی اسلامی به‌عنوان یک تهدید برای همه ظاهر شده و خطراتی که شما را تهدید می‌کند، همان خطراتی است که ما را تهدید می‌کند. این دلایلی است که همبستگی و مبارزات مشترکمان را قوی‌تر می‌کند. به‌نظرم در رابطه با ترس و وحشت، تنفر و محکومیت ما در قبال همهٴ بنیادگرایان و هر گونه بربریت و همهٴ تروریستها چه شیعی و چه سنی یکی است و فرقی قائل نیستیم.
تمامی این وحشی‌گریها و همهٴ این افراط‌گرایان می‌خواهند عقاید خود را با استفاده از زور و سلاح تحمیل کنند.
به همین صورت، وقتی ما تصاویر حلق‌آویز و سنگسار را می‌بینیم یا وحشی‌گری داعش با سر بریدن و یا بنیادگرایانی که خبرنگاران را در فرانسه به‌قتل رساندند، همهٴ اینها یک وحشت مشابه را نشان می‌دهد.
ما در دنیای جهانی‌ شده هستیم، بیش از پیش نزدیک به هم هستیم و احساسات و تصاویر یکسانی را به اشتراک می‌گذاریم و اخبار به گردش در می‌آید. لذا مردم اروپا باید مطلع باشند از وضعیت برادران و خواهران ما و والدین و همهٴ دوستان شما که هنوز تحت همین درد و رنج‌ها در ایران زندگی می‌کنند.
همهٴ ما به‌طور کامل با شما موافقیم خانم رئیس‌جمهور که رژیم آخوندها نمی‌تواند جزیی از راه‌حل بحران کنونی منطقه باشد، چون یک راه‌حل نیست، بلکه خودش یک مشکل و قلب مشکل این منطقه است.
ما راه‌حل‌ها را می‌شناسیم، در منشورها و متون ما وجود دارند؛ همان احترام به اعلامیهٴ حقوق‌بشر، جدایی قدرت سیاسی از قدرت مذهبی، برابری حقوق مردان و زنان، بردباری بین تمامی عقاید، حتی آنها که اعتقادی ندارند، ما بایست مانند بقیه، با آنها بردبار باشیم.
راه‌حل باید از درون خاورمیانه بیرون بیاید، مانند راه‌حل فرهنگی و انسانی بر مبنای یک اسلام بردبار برای مبارزه علیه همهٴ ایدئولوژی‌های مرگبار. به‌همین دلیل همگی با هم مبارزه می‌کنیم علیه تمامی اعمال مرگبار، بربریت، باج‌خواهی، سرکوب و تروریسمی که بر مردم شما اعمال می‌شود.
بار دیگر: مبارزه ما مشترک است. جنبش مقاومت در ایران تبدیل به جنبش مقاومت همهٴ دموکراسی‌خواهان از مرد و زن در سراسر جهان می‌شود. این یک مبارزه برای زندگی است، نبردی است برای انسان‌گراهای این قرن. آنچه در کشور شما می‌گذرد یک فاجعه است، اما اکنون زمان شجاعت، اتحاد و فراست است. مقاومتی که شما 30سال است آن‌را بنا می‌کنید، مقاومتی جهانی است که ما آن‌را به‌اجرا خواهیم گذاشت، به‌همراه شما، به‌ یمن شما و برای شما، اما همچنین برای خودمان، همهٴ ما.
با همین روحیه 14000 شهردار و منتخبی که ما نمایندگی می‌کنیم خانم رئیس‌جمهور رجوی، در کنار شما هستیم، چون شما یک اسلام دموکراتیک و بردبار را نمایندگی می‌کنید که برای جهان امروز ما ضروری است.
شما حامل پیام مشابهی هستید، صلح برای جهان و خاورمیانهٴ در آتش که حتی بخشی از آن سوخته است.
مفتخریم که در این مسیر طولانی شما را همراهی می‌کنیم، به‌سوی یک حاکمیت قانون در کشور خودتان ایران. چرا که مبارزه شما همچنین مبارزه ما است.
با تشکر.

اود دو توئن - بنیانگذار فوروم زنان برای اقتصاد و جامعه
عصر به‌خیر خانم رئیس‌جمهور، آقایان و خانم‌های سناتور، خانم‌ها و آقایان.
من امشب به‌عنوان یک زن و مدیر شرکت این‌جا هستم، به‌عنوان یک زن برای این‌که ما دوستان زن زندانی بسیاری در ایران داریم که امشب به ما گوش می‌دهند، این خیلی مهم است که ما زنان در فرانسه، بتوانیم بی‌وقفه پیام‌هایی برای این زنان بفرستیم، زیرا باید بدانند که ما به فکر آنها هستیم و این مهم است. من نتوانستم در روز جهانی زن با شما باشم، ولی خیلی به زنانی که در لیبرتی هستند فکر می‌کردم که به‌خاطر ارزشهایشان و دفاع از آزادی زنان در کمپی به‌نام لیبرتی زندانی شده‌اند.
و می‌بینیم که در کشورهای دیکتاتوری، در کشورهایی که حکومتشان مثل ایران امروزی است، زنان این امکان ورود به پهنهٴ کار را ندارند، با همهٴ عواقبش در اقتصاد، فقر و در چارچوب خانواده، و این وضعیت به‌طور خاص شامل زنان تنها می‌شود که بیشترین بها را در زمینه دسترسی به‌کار می‌پردازند.
ما باید همیشه به این بپردازیم که کشورهایی هستند که در آن آزادی و زنان تحت تهدیدند و لذا آیندهٴ این کشور در معرض تهدید است.
در این اقتصادها، زنان مدیر باید نقش خودشان را داشته باشند و ما باید از خودمان این سؤال را بپرسیم؛ امروز در اقتصاد جهانی‌شده، باید نقش 50% جامعه را که ما زنان هستیم در نظر بگیرد و آنچه در جهان‌ نمایندگی می‌کنیم. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21284912-9173-4fd6-a1a4-a98fbf44ec43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات