728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۳۱فروردین ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در صفحات اول روزنامه‌های آخرین روز فروردین 94، اظهارات وحشت‌آلود خامنه‌ای برای ارتشیان تحت امرش که قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد، در کنار عناوینی که بحرانهای گریبانگیر نظام را در عرصه‌های مختلف ردیف کرده‌اند، تصویری از نظام به گل نشسته در مرحله اضمحلال و سرنگونی را به دست می‌دهند:


کیهان: وعده اوباما پوچ بود او به‌خاطر ایران مقابل کنگره نمی‌ایستد

کسب و کار: آمادگی وزیر کشور برای ارائه مستندات ورود پولهای کثیف به سیاست؛ خرده‌فروشی روزانه 20میلیاردی مواد مخدر

ایران: فرمانده معظم کل قوا: ایران هرگز تهدیدی برای همسایگان نبوده است

قانون: در مسائل کشورها دخالت نمی‌کنیم

رسالت: سلامی: مفروضات ما برای یک جنگ تمام‌عیار با آمریکاست

رسالت: رئیس مجلس: آمریکا به‌دنبال برهم زدن میز مذاکره است

حمایت: پاسخ بازرسی از اماکن نظامی ایران «سرب داغ» است

جهان اقتصاد: چگونه می‌توان برای بازار بدون آمار تصمیم گرفت؟ سفره اقشار کم‌درآمد از نان و برنج خالی می‌شود

روزنامه‌های دلواپسان نظام، بار دیگر روی حرف ولی‌فقیه پا گذاشته و تیم مذاکره‌کننده را به توافق محرمانه متهم می‌کنند:


کیهان: آنچه نگرانی را از طفره مقامات عالی دولت برای انتشار این متن (فکت شیت) افزایش می‌دهد آن است که یا پای توافقی واقعی اما مخفی در میان است و یا آن که در طول مذاکرات وعده‌هایی از طرف ایران به طرف مقابل داده شده که قابل بازگو کردن برای مردم نیست.

رسالت: کریمی قدوسی: در توافق لوزان پذیرفته‌ایم که از تأسیسات هسته‌یی کشورمان بازدید شود. اخیراً هم اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه تأکید کرد که این بازدیدها به‌صورت مدرن انجام می‌گیرد نظارتی که چارچوب آن نامشخص است و طرف مقابل آن را ترسیم می‌کند. وی ادامه داد: در تعهد داده شده تأکید شده است که لیست اسامی و عکس دانشمندان هسته‌یی کشورمان را در اختیار غربی‌ها قرار دهیم تا با دست خودمان دانشمندان هسته‌یی کشور را که سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند به دست دشمن بسپاریم تا مورد بازجویی قرار گیرند

وطن امروز: فضای پس از اعلام قرائت توافق سوئیس بسیار شبیه به موقعیت بعد از عقد توافق ژنو است. دولت کماکان مسیر «دیپلماسی محرمانه» را به‌رغم نهی صریح منتقدان و رهبر انقلاب در پیش گرفته و در عین‌حال از انتشار روایت مورد تأیید خود از مذاکرات نیز خودداری می‌کند! آنچه در کلام طرف ایرانی درباره ضمانت وعده‌های مطرح‌شده بر سر میز مذاکره دیده می‌شود، برآمده از نوعی اعتماد به طرف مقابل است که می‌تواند نشانه‌ای از فضاسازی طرف آمریکایی برای اجرای «مانور دروغین مصالحه» در خفای مذاکرات باشد. به نظر می‌رسد تنها در صورتی حساب و کتاب دولت یازدهم درست از آب در می‌آید که تصور کنیم ما در مسیر «مصالحه با آمریکا» قرار داریم و نه مذاکره!


حملات به رفسنجانی در ارگان خامنه‌ای در روز دوشنبه لحن تند تری گرفته است:


کیهان: وقتی دشمن از رفتار برخی نخبگان ما آدرس غلط می‌گیرد و بد محاسبه می‌کند، آنگاه گستاخی او بیشتر می‌شود؛ در این سو هزینه‌ها بالا می‌رود حتی اگر آن نخبگان، مدعی تدبیر برای کاستن از هزینه‌ها باشند.

... تعبیر بی‌راهی نیست که دلواپسان امام را هم اذیت می‌کردند. نمونه‌اش نامه بدون سلام به امام در تاریخ 25اسفند 1359 است که متأسفانه بوی بی‌ادبی و اهانت و اتهام می‌دهد و اگر نفس نامه بی‌ادبی است، انتشار آن از سوی سایت آقای هاشمی بی‌ادبانه‌تر است... آن روز که آشوبگران مورد حمایت فتنه‌گران کف خیابان فریاد زدند «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه غزه نه لبنان» و... سرنوشت انقلاب چه قدر برای برخی سیاستمداران ما مهم بود که نازک‌تر از گل به آشوبگران نگفتند و جز به حمایت آنان زبان نگشودند؟ برخی از آشوبگران البته غریبه نبودند، نظیر فائزه هاشمی...


روزنامه‌های هر دو باند در روز دوشنبه، در کنار ادعاهای خامنه‌ای و سردمداران نظام مبنی بر دخالت نداشتن در امور سایر کشورها، اذعانهای آشکاری به دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه دارند. یک نمونه در روزنامه باند رفسنجانی:


آرمان: پس از انقلاب نیز به دلایل مختلف از جمله تمرکز ایران بر حمایت از کشورهایی که شیعیان در آنجا حضور داشتند و همچنین تشکیل حزب‌ا... لبنان و دیگر موارد، عربستان اینگونه برای خود تحلیل کرد که ایران به‌دنبال بالا بردن قدرت چانه‌زنی خود در منطقه است و احساس کرد که تعادل قدرت در منطقه در آینده برهم خواهد خورد.

عنوانهای متعددی در روزنامه‌های دوشنبه حاکی از زمینه‌سازیهای رژیم برای حذف یارانه‌هاست:


رسالت: معاون وزیر نفت: بار یارانه‌ها پروژه‌های نفتی را متوقف کرده است

رسالت: ادامه پرداخت یارانه مستقیم به همه موجب تخریب اقتصاد می‌شود

جمهوری اسلامی:  سرمقاله: اوجب واجبات اقتصاد ایران
پرسش اصلی این است که در چنین شرایطی چرا باید ماهانه 3500 میلیارد تومان از منابع صنعت نفت صرف پرداخت یارانه نقدی شود؟ آیا اقدامی مهم‌تر و ضرور‌ی‌تر از پالایش فهرست یارانه‌بگیران که در خوشبیانه‌ترین حالت10 میلیون نفر آنان نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند برای دولتمردان وجود دارد؟!

تخاصمات باندی، گرانی و ناکارآمدی مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های دوشنبه است:


اعتماد: خاموشی در تابستان حتمی است

وطن امروز: سردار سلامی به تلاش آمریکاییها برای بازرسی از مراکز نظامی ایران پاسخ داد: پذیرایی با سرب داغ / در ایران کسی زیر پای بیگانگان که قصد نفوذ به مخزن اسرارمان را دارد فرش قرمز پهن نمی‌کند

کیهان: افزایش 100 درصد واردات کفش

کاروکارگر: تجمع کارگران پتروشیمی اصفهان مقابل مجلس

کاروکارگر: تجمع اپراتورهای پست فشار قوی برق در مقابل نهاد ریاست جمهوری

شهروند: سازمان ثبت احوال آخرین آمارطلاق کشور در سال گذشته را اعلام کرد: فروپاشی 19 خانواده ایرانی در هر ساعت

سیاست روز: رشد 20 درصد اجاره بها

رویش ملت: مسکن ویژه با زهم به خواب رفت

ابرار: استخدام دولتی در کار نیست

ابرار: قبضهای چند صدهزار تومانی گاز پدر مردم را درآورده.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1a5fd6d-3dcd-4759-8438-fbeed3f6dce4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات