728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

اعتراض و انتقاد شدید ۲۰بنیاد و سازمان خیریه و بشردوستانه به شورای امنیت سازمان ملل

-

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد
چهار سال جنگ داخلی سوریه حدود نیمی از جمعیت این کشور را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است به‌صورتی‌که امروز سوریه پس از فلسطین بیشترین تعداد آوارگان و پناهجویان را در دنیا دارد.
اردوگاه پر از چادر سوریها در زعتری اردن، پس از گذشت چند سال کم و بیش به شهری تبدیل شده است و بسیاری از آوارگان امید به بازگشت به کشور خود را از دست داده‌اند.
اندرو هارپر، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد در اردن می‌گوید: چهار سال پس از بحران سوریه شاهد صدها هزار آوره سوری هستیم که برخلاف زمانی که برای اولین بار از مرز می‌گذشتند، احتمالاً نخواهند توانست به این زودیها به خانه‌هایشان برگردند.
بیش از۲۰ بنیاد و سازمان خیریه و بشردوستانه روز پنجشنبه با انتشار گزارشی، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و قدرتهای جهانی را به‌دلیل آنچه که آن را شکست در مهار بحران جنگ چهار ساله سوریه و رها کردن غیرنظامیان سوری به‌حال خود خواندند، آماج انتقاد شدید قرار دادند.
محمد عمری، یکی از آوارگان سوری در اردن می‌گوید: چهار سال است ما از جامعه بین‌الملل به‌خاطر پیدا نکردن راه‌حلی برای جنگ سوریه سر خورده‌ایم. تکرار این وضعیت در مورد آوارگان نیز ما را بدبین و ناامید کرده است. ترسماًن از این است که شرایط ما هم مثل شرایط فلسطینیان در اردوگاههای کشورهای همسایه شود.
جنگ داخلی سوریه بیش از ۲۲۰ هزار کشته بر جای گذاشته و حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است. تعداد کودکان نیازمند به ۵. ۶ میلیون نفر افزایش و شاخص امید به زندگی سوریها نیز به تنها ۲۰ سال تقلیل یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0705e7e4-1992-48f3-aa03-91fd4f199261"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات