728 x 90

اعدام دسته جمعي,

وزارت‌خارجه انگلستان، رژیم ایران را مورد نگرانی خواند

-

اعدام در ایران
اعدام در ایران
وزارت‌خارجه انگلستان در گزارشی با عنوان ”ایران، کشور مورد نگرانی“ از جمله نوشت: کارنامه رژیم ایران در امر حقوق‌بشر علتی برای یک نگرانی بزرگ در سال 2014 باقی ماند. در سال گذشته آمار اعدامها رو به افزایش گذاشت. بر حسب آمار سازمان ملل به نسبت جمعیتش ایران کماکان دارای بالاترین تعداد حکم اعدام در جهان و دارای رده دوم در بالاترین آمار در زندانی کردن خبرنگاران است.
این گزارش در مورد آمار اعدامها افزود: به‌کارگیری مجازات مرگ در ایران باعث نگرانی چشمگیریست. حداقل 450 اعدام تأیید شده در سال 2014 وجود داشت. رقم واقعی احتمالاً بسیار بالاتر بوده است، اما با توجه به گزارشات در مورد اعدامهای مخفیانه و مبهم بودن آمار رسمی، دادن یک رقم دقیق مشکل است.
گزارش وزارت‌خارجه انگلستان در مورد سرکوب اقلیتهای قومی نوشت: تبعیض و دستگیری خودسرانه در مورد اقلیتهای قومی در سال 2014 کماکان ادامه یافت. در ژانویه، گزارشی از دو فعال از اقلیت عرب که بعد از گزارشات مکرر در مورد محرومیت از دستیابی به وکیل و اعتراف اجباری به دشمنی با خدا و مفسد فی‌الارض و اقدام بر علیه امنیت ملی، در خفا اعدام شده‌اند، وجود داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4339701-bda1-436f-9921-2eaac2f1a84c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات