728 x 90

اخبار عراق,

واشینگتن پست: حضور گسترده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق

-

شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق
شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق
واشینگتن‌پست در مطلب مشروحی درباره حضور گسترده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در عراق نوشت: این موضوع تهدیدی برای استراتژی آمریکا جهت تقویت دولت مرکزی عراق است که در حال بازسازی ارتش عراق و تشویق و ترویج مصالحه و آشتی با اقلیت سنی ناراضی این کشور است. تهاجم اخیر در استان دیالی به‌وسیله سازمان بدر هدایت شد.
واشینگتن پست افزود: تأمین مالی و تسلیحاتی رژیم ایران به شبه‌نظامیان وابسته، باعث شده که آنان به‌طور علنی اعلام بکنند که متحد رژیم ایران هستند. بسیاری از گروهها مانند عصائب و کتائب حزب‌الله، کهنه سربازان جنگ علیه نیروهای آمریکایی در سالهای قبل از خروج آنها از عراق بوده‌اند.
واشینگتن پست ادامه داد: با یک نگاه به روستاهایی که اخیراً آزاد شده‌اند، خطر شعله‌ور شدن فرقه‌گرایی توسط شبه‌نظامیان را آشکار می‌کند. (شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران) در یکی از روستاها به نام العسکری همه خانه‌ها را سوزانده بودند، تاکتیکی که هدفش، پاکسازی مناطق از سنیها و جلوگیری از بازگشت آنها به خانه‌هایشان است.
در روستای دیگری به نام ”بروانه” 70تن از اهل سنت که غیرنظامی بودند، به شیوه اعدام به قتل رسیدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4274591-9705-4e7f-861b-2627dcf8788f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات