728 x 90

كنفرانس بين المللى پاريس - بهمن 93,حمايت جهاني از

سخنرانی رئیس فدراسیون اروپایی اومانیستها در کنفرانس بین‌المللی پاریس

-

پیر گالاند رئیس فدراسیون اروپایی اومانیست‌ها، رئیس سازمان جهانی علیه شکنجه (بلژیک)
پیر گالاند رئیس فدراسیون اروپایی اومانیست‌ها، رئیس سازمان جهانی علیه شکنجه (بلژیک)
خانم رئیس‌جمهور رجوی، برای من افتخار زیادی است که در بین شما باشم و افتخار این‌که در کنار شما باشم و از طریق شما و تمام کسانی که در صحنه نبرد هستند، بگویم که چقدر خودم را با اهداف شما همبسته می‌دانم و همبسته با تمام کسانی که در این سالن فکر می‌کنند که نبرد و مبارزه شما در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد. تاریخی که قبلاً توسط ”بن بلا“ و ”هوشی مین“، ”ماندلا“، ”سالوادور آلنده“، نوشته شده است. این شرف همه کسانی که به بردگی تن نداند و این‌که به آنها این امکان را می‌دهد که مستمر بلند شوند و این مبارزه را پیش ببرند.
در حال حاضر در ژنو جلسه ویژه حقوق‌بشر برگزار خواهد شد و ما باید آنجا باشیم و قادر به تحمیل یک روش هماهنگ باشیم بین آن چیزی که در زمینه حقوق‌بشر خواسته ماست و آن چیزی که به‌عنوان یک اقدام در سازمان ملل یا پارلمان اروپا، یا کمیسیون اروپا و یا در آمریکا به تصویب می‌رسانیم. من فکر می‌کنم که یک کمبود کار جمعی وجود دارد که باید بیشتر بررسی و کمی بیشتر تعمیق شود.
من در سخنرانیم خیلی دور نمی‌روم چون مطالب زیبا و مهمی‌ شنیدیم و فکر می‌کنم که امروز ما باید قادر به این باشیم که بگوییم بس است. این غیرعادیست که اروپا در یک مقطع یک فرستاده ویژه برای حل مسأله اشرف مشخص کرد و امروز هیچ کاری توسط اروپا انجام نشده است. پس امروز باید از طریق این ظرف بتوانیم به نماینده عالی اتحادیه اروپا مراجعه کنیم.
پس امروز از همین جا به او باید به‌صورت واضح بگوییم که از او انتظار داریم که مشکل کمپ لیبرتی را حل کند و کاری کند که ما به‌عنوان شهروندان اروپایی امکان کمک از طریق سازمان ملل را داشته باشیم و در کنار ساکنان لیبرتی حضور داشته باشیم همان‌طور که در سایر نقاط جهان این کار را می‌کنیم. در زمینه حقوق‌بشر، وقتی که افرادی می‌بایست تحت حفاظت کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل قرار بگیرند، استثنایی وجود ندارد.
الان وقتش است. با هم یک تلاش دسته جمعی کنیم برای این‌که صدای مجاهدین در شورای امنیت شنیده شود و این‌که به حقوق بنیادی آنها احترام گذاشته شود.
می‌دانید که من رئیس فدراسیون اروپایی اومانیستها که همه سازمانهای سکولار در تمام اروپا را در بر می‌گیرد، هستم. من فکر می‌کنم که شما چه مسلمان باشید، چه مسیحی باشید، بودایی یا هندو باشید، همه این افراد به‌طور برجسته‌یی قابل احترام هستند. این اولین موضوعیست که باید با هموطنان خودمان به اشتراک بگذاریم. همه این افراد عمیقاً قابل احترام هستند. آنها حق پرداختن به دین خود را دارند در معبد، کلیسا و مجسدشان. و قانون باید برای حفاظت از این افراد باشد. برای حفاظت از این حق پایه‌یی که هر کس می‌تواند به یک چیز ایمان داشته باشد و یا نداشته باشد. به این دلیل، چیزی که امروز در ایران اتفاق می‌افتد، و آثار آن در کل جهان یک بهم ریختگی از جنس مذهبی است، ادیان را لکه‌دار می‌کند،
من فکر می‌کنم از طریق شما و الگویی که معرفی می‌کنید و مبارزه‌یی که پیش بردید، این بر ما واجب است که فکر کنیم چطور می‌توانیم کاری کنیم تا از طریق قدرت دیالوگمان، قدرت و امکان حضورمان در ترکیبهای پارلمانتری و ارگانهای بین‌المللی، این حقوق اساسی که حقوق‌بشر و حقوق انسانها است، مورد احترام قرار گیرد. برای این‌که بتوانیم پاسخگوی نگرانی تماماً مشروع شما باشیم و همزمان با حقوق‌بشر از حقوق زنان هم صحبت کنیم.
من به شما می‌گویم که در این شرایط حساس خیلی خوش‌بین هستم، ما می‌بایست خوش‌بینی عقلانی داشته باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e467f94-ae3a-47d7-be63-086ae67d4c6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات